A BKK hétfőtől járatsűrítésekkel segíti a főváros szmogriadó miatt megnövekedő közösségi közlekedési forgalmát
A tilalom idején a környezetet leginkább szennyező, feketematricás gépkocsik nem vehetnek részt a forgalomban. Ugyanakkor a BKK a levegő minőségének javulása érdekében arra kéri a többi budapesti autóst is, hogy ha tehetik, válasszák a közösségi közlekedést, amelynek kedvezőbb kínálata érdekében a menetrendben előírtnál sűrűbben közlekedik az M2-es, az M3-as, az M4-es metrón kívül számos, a belvárosba tartó villamos- és buszjárat is, továbbá három kocsis helyett napközben is nagyobb befogadóképességű, hat kocsis szerelvényekkel lehet utazni a H5-ös HÉV-vonalon. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kiemelt figyelmet fordít arra, hogy minél több környezetkímélő autóbusz kerüljön forgalomba ne csak a menetrend szerinti, de a sűrített indulások esetében is. Annak érdekében, hogy a közösségi közlekedés a szmogriadó riasztási fokozatának visszavonásáig a megnövekedő utasforgalomban is kényelmes szolgáltatást nyújtó valós alternatívát jelentsen, a BKK az alábbi járatokat sűríti:
az M2-es, az M3-as és az M4-es metrót,
az 1-es, a 2-es, a 4-es és a 6-os, a 14-es, az 50-es, a 61-es villamost,
a 70-es, a 74-es, a 76-os a 78-as trolibuszt, továbbá
az 5-ös, a 8-as, a 9-es, a 11-es, a 22A, a 23-as és a 86-os autóbuszt.
Emellett kényelmesebben lehet majd utazni a H5-ös HÉV vonalán is, mert három kocsis helyett napközben is nagyobb befogadóképességű, hat kocsis szerelvények közlekednek.
A felsorolt járatok egytől egyig Budapest belvárosába tartó járatok, amelyek igénybe vételével tehermentesíthetőek a belvárosi útszakaszok. A járatsűrítés november 9-étől (hétfőtől) munkanapokon lép életbe, a szmogriadó riasztási fokozatának – azaz a feketematricás autók tilalmának – idején a hétvégi menetrend szerinti járatkapacitás elégséges szolgáltatást jelent az ilyenkor felmerülő plusz igényekre is. Amennyiben a szmogriadó riasztási fokozatát a főpolgármester még a hétvégén visszavonja, a fent ismertetett járatsűrítések nem lépnek életbe.
Forrás:
Budapesti Közlekedési Központ