A kutyás terápiától a tankonyháig
Katona Péter-díjat vehetett át Papp Krisztina, a kerületi Szociális Szolgálat terápiás munkatársa
2017-08-13

– Több mint tíz éve dolgozik a kerületi szociális intézményrendszerben. Honnan érkezett ide, és mivel foglalkozott korábban?

– Nyíregyházáról érkeztem, ahol egy bentlakásos intézményben dolgoztam. Száz halmozottan sérült emberrel foglalkoztunk a kollégáimmal. Tizenegy éve költöztem Budafokra a férjemmel, és kezdtem el dolgozni a kerületi intézményben. Az eredeti végzettségem pedagógus, de amikor megismertem a sérültek világát, tudtam, hogy ez az én küldetésem.

– A kerületi nappali fogyatékosellátás alapjainak megteremtésében markáns szerepet vállalt. Mi volt az alapvető feladat?

– Igen izgalmas időszak volt, hiszen előtte nem volt ilyen klub a kerületben. Első lépésként megkerestük azokat a klienseket, akik bekerülhetnek hozzánk, és felvettük velük a kapcsolatot. Kidolgoztunk egy olyan szakmai programot, amely sok lépésből állt. Azt tudni kell, hogy hozzánk csak 18 évnél idősebb kerületi lakos jöhet. Ezt a programot évek óta támogatja az önkormányzat, ami nagy segítség a rászoruló családoknak. Igyekszünk tartalmas programokkal megtölteni a klubtagok napjait. Alapelvünk, hogy amit meg tudnak csinálni, azt nem fogjuk helyettük elvégezni.

– Milyen foglalkozások vannak a Napraforgó Fogyatékos Klubban?

– Amiben csak lehet, fejlesztjük a fogyatékkal élőket. Ilyen például a munkára nevelés, az önálló életre való felkészítés, de szervezünk nekik kézműves tevékenységeket, a tankonyhában pedig a legfontosabb háztartási feladatokat tanulhatják meg. Nagyon nagy eredményeket érünk el a kutyás terápiával, amit imádnak a klienseink. Állandó rendszerességgel foglalkozik pszichológus és gyógytornász is a klub tagjaival. Hetente egyszer meglátogatjuk a Hajós Alfréd Tanuszodát, ahol szakképzett oktatók segítségével tanulnak meg úszni a klienseink.

– Az Árpád utcai német nemzetiségi általános iskolával nagyon szoros a klub kapcsolata. Hogyan alakult ez ki?

– Fontosnak tartom, hogy az egészséges gyerekek elfogadók legyenek a sérült embertársaikkal. A találkozások alkalmával kötetlen beszélgetések, játékok, sportolási lehetőségek várják a fiatalokat. Az együtt töltött idő után sokkal nyitottabbakká válnak a diákok.

(Viszkocsil Dóra)


Nyitókép: Papp Krisztina: Tudtam, hogy ez a küldetésem :: Fotó: Kocsis Zoltán