Ugrás a tartalomra

Aktív pihenés, nyári feltöltődés

2015. augusztus 19. szerda
Tóthné Matula Márta, a Herman Ottó Általános Iskola tanítója Mihalik Sándor-díjat kapott
Aktív pihenés, nyári feltöltődés

Még javában tart a tanítási szünet. Tóthné Matula Márta, a Herman Ottó Általános Iskola tanítója is a szabadságát tölti, de már az új tanévre készül. Értetlenkedésemre elárulta, hogy első osztályosokat fog tanítani, ráadásul kísérleti tankönyvekből, amelyeket nem ismer, ezért foglalkozik már nyár közepén az iskolai munkával.

A márciusban kitüntetett tanítónő az olvasást, írást és a környezetismeretet tanítja majd az iskola által választott kísérleti tankönyvekből. Érdeklődésemre kifejtette, hogy az olvasókönyv módszertanilag ugyan nem különbözik a régebbiektől, a nebulók először szótagolva tanulnak meg olvasni (analizáló-szintetizáló módszer), de felépítésében, szókészletében és képanyagában eltér tőlük. Az irodalmi anyagot kissé nehéznek, a szövegeket esetenként hosszúnak találja a hétévesek számára. Hibaként rótta fel, hogy a gyerekek nem köthetik össze a frissen tanult betűket a képekkel, nem rajzolhatnak, színezhetnek és írhatnak a tartós tankönyvbe, mert év végén vissza kell adniuk, pedig erre első osztályban igen nagy szükség lenne. Úgy érzi, van még mit javítani a könyvön, bár a számára most felmerült problémákat kollégái már tavaly jelezték az illetékeseknek. Hozzátette: számára a gyakorlat során derül ki, jól látja-e mindezt, hiszen a gyerekek valószínűleg a tavalyi észrevételek alapján kijavított tankönyveket vehetik majd kézbe.
Elmesélte, az önkormányzat megígérte, hogy kifesti a termét, így annak dekorálásán is töprenghet, hiszen nem mindegy, milyen környezet várja az iskolába érkező gyerekeket. A rajzos órarendet már elkészítette, a tantárgyak jelölésére kiválogatta a képeket. Mint mondta, nem nyűg ez neki, mert szívesen csinálja.
A huszonnyolcadik tanévét kezdő pedagógus egyéb feladatairól is beszélt lapunknak. Pályakezdő kolléganő lesz a párja az iskolaotthonban, így másik mentoráltja mellett vele is foglalkozni fog, miközben idén kerül sor a saját minősítésére is. A portfóliója készen van, már „csak” két egymást követő tanítási órán kell bemutatnia a külsős szakértőknek és az iskola igazgatójának, hogyan tanítja a harminc elsőst a tanmenetből készített tematikus terv alapján összeállított óravázlataiból.

(Tamás Angéla)