Nyárra "kidugul" az MO-ás
Átadják hamarosan a körgyűrű új pályaszakaszát az M6-os és az 51-es út között, két Duna-híd is épül, és elkészül a nagytétényi felüljáró-csomópont
2013-04-10

Németh Zoltán országgyűlési képviselő, Szabolcs Attila polgármester, Zugmann Péter alpolgármester, dr. Szántó János jegyző és munkatársaik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csepeli látogatóközpontjában kapott tájékoztatást az autóút bővítéséről.

Medveczky István projektvezető ismertette a megjelentekkel, hogy az öt céget tömörítő konzorcium - a 2010-es szerződéskötést követően - 2011 tavaszán kezdte meg az M6-os autópálya és az 51-es főút között az M0-ás déli szektorának "tényleges autópályává alakítását". Elhangzott, hogy az M0-ás érintett útvonala az egyik legnagyobb közép-európai tranzitcsomópont, amelyen naponta több ezer kamion és tehergépjármű halad át.

- Legkésőbb a nyáron átadjuk a forgalomnak az M6-os és az 51-es út közötti körgyűrűt - nyilatkozta lapunknak a látógatóközpontban Loppert Dániel, az NIF. kommunikációs vezetője. A beruházás eredményeként többek között két Duna-híd készül el és a nagytétényi felüljáró-csomópont. Áprilistól a környék lakóinak nem kell jelentősebb forgalomkorlátozásokra számítani, mostantól az átadásig folyamatosan javulnak majd a közlekedés feltételei - tette hozzá.

Kiderült, hogy a Nagy-Dunán az ártéri összekötőket is beleszámolva 770 méter hosszúságú acélszerkezetű autópályahíd ível majd át a folyón. A Kis-Dunán hagyományos betonszerkezettel épült a híd.

A tájékoztatót követően a kerületi küldöttséget autóbusszal vitték azokra az építkezésekre, amelyek Budafok-Tétényben jelenleg is zajlanak.

Németh Zoltán országgyűlési képviselő a bejáráson úgy fogalmazott: mindenki tudja, hogy ha az M0-áson történik egy baleset vagy lerobban egy jármű, megáll a forgalom. Ilyenkor mindenki jogosan bosszankodik. Nemcsak a dugóban állók, hanem azok is, akik a dél-budai utcák lakóiként kénytelenek elviselni az ilyenkor ide terelt forgalmat. Ezzel a beruházással, az M0 bővítésével megszűnik ez az évtizedes probléma. Az első, a kerület számára legfontosabb előrelépés már tavaly megtörtént, amikor az M7-M6 között elkészült a bővítés. Most pedig valódi autópályává válik az M6-os és az 51-es főút közötti szakasz is, és az ígéretek szerint ezzel párhuzamosan elkészül az autópályává szélesített út egészen az M5-ös sztrádáig. Budafok-Tétény ezután fellélegezhet, a beruházás befejeztével nemcsak bővül az M0, de megszűnik az autópálya-építés okozta zaj, rezgés és por. Csak köszönettel tartozhat mindenki a XXII. kerületieknek, hogy ezt és a vasútépítés hatásait elviselték - fogalmazott a képviselő.

Szabolcs Attila polgármester kérdésre válaszolva elmondta: személyesen ő kérte a NIF-től a tájékoztatást és a bejárást. - Kíváncsiak voltunk, hogy meddig kell még a kerületieknek elviselni az építkezéssel járó kellemetlenségeket. - A nagytétényiek különösen ki vannak téve ennek, hiszen az autópálya és a híd kivitelezésével párhuzamosan a vasúti pálya felújítása is zajlik. Az is nagyon fontos, hogy a zajvédő falakat már most a megfelelő magasságban építsék meg. Felhívtuk a kivitelezők figyelmét, hogy ettől nem tudunk eltekinteni. Erre kiemelten figyeljenek - fogalmazott a városvezető.

(SFI)