Hírek
Legfrissebb hírek
- 02-06 Újra dübörög a Budafoki Pincejárat
- 02-13 Egy ponton múlott…
- 02-19 XV. Romhányi versmondó verseny
- 02-13 Életben tartják a házimuzsikát
- 02-18 Budafoki Pincejárat a Borjour Magnumon
Cimkék
Városházi Híradó Publikus Budafok-Tétény Közlemény Városfejlesztés Program Sport Tájékoztató Kultúra Közlekedés Megemlékezés Budapest Bornegyede Oktatás Környezetvédelem Fesztivál Közélet Ünnep Pályázat Civil élet Elismerés Egészség EU projekt Felhívás Promontor TV Gyász Kék hírek Stratégiai partner Kiállítás Interjú Összefogás Hagyományőrzés Borfesztivál Pályázatok Testületi ülés Helytörténet Évforduló Csatornázás Rendőrség Esélyegyenlőség Hitélet Ünnepség Pincejárat Bornegyed Jótékonyság Előadás Programok Koncert Családbarát hely Siker Egészségügy Civil összefogás Meghívó Társadalmi egyeztetés Közbiztonság Rendőrségi felhívás Család Nemzeti összefogás Bornegyed magazin Köszöntés Stratégiai partnerek Szavazás Lakossági fórum Életmód Vállalkozás Kegyelet Projekt területek Állás Advent Kerület napja Természetvédelem Választás Köszöntő Riasztás Fővárosi Közgyűlés Klíma Adomány Felmérés Lomtalanítás Budapesti olimpia Közösségi tervezés Nekrológ Testvérvárosok Ajándékozás Aláírásgyűjtés Víz világnapja Honatya Népszavazás Tisztelet Avent Portré Mulatság Civil kurázsi BudapestNémeth Zoltán országgyűlési képviselő, Szabolcs Attila polgármester, Zugmann Péter alpolgármester, dr. Szántó János jegyző és munkatársaik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csepeli látogatóközpontjában kapott tájékoztatást az autóút bővítéséről.
Medveczky István projektvezető ismertette a megjelentekkel, hogy az öt céget tömörítő konzorcium - a 2010-es szerződéskötést követően - 2011 tavaszán kezdte meg az M6-os autópálya és az 51-es főút között az M0-ás déli szektorának "tényleges autópályává alakítását". Elhangzott, hogy az M0-ás érintett útvonala az egyik legnagyobb közép-európai tranzitcsomópont, amelyen naponta több ezer kamion és tehergépjármű halad át.
- Legkésőbb a nyáron átadjuk a forgalomnak az M6-os és az 51-es út közötti körgyűrűt - nyilatkozta lapunknak a látógatóközpontban Loppert Dániel, az NIF. kommunikációs vezetője. A beruházás eredményeként többek között két Duna-híd készül el és a nagytétényi felüljáró-csomópont. Áprilistól a környék lakóinak nem kell jelentősebb forgalomkorlátozásokra számítani, mostantól az átadásig folyamatosan javulnak majd a közlekedés feltételei - tette hozzá.
Kiderült, hogy a Nagy-Dunán az ártéri összekötőket is beleszámolva 770 méter hosszúságú acélszerkezetű autópályahíd ível majd át a folyón. A Kis-Dunán hagyományos betonszerkezettel épült a híd.
A tájékoztatót követően a kerületi küldöttséget autóbusszal vitték azokra az építkezésekre, amelyek Budafok-Tétényben jelenleg is zajlanak.
Németh Zoltán országgyűlési képviselő a bejáráson úgy fogalmazott: mindenki tudja, hogy ha az M0-áson történik egy baleset vagy lerobban egy jármű, megáll a forgalom. Ilyenkor mindenki jogosan bosszankodik. Nemcsak a dugóban állók, hanem azok is, akik a dél-budai utcák lakóiként kénytelenek elviselni az ilyenkor ide terelt forgalmat. Ezzel a beruházással, az M0 bővítésével megszűnik ez az évtizedes probléma. Az első, a kerület számára legfontosabb előrelépés már tavaly megtörtént, amikor az M7-M6 között elkészült a bővítés. Most pedig valódi autópályává válik az M6-os és az 51-es főút közötti szakasz is, és az ígéretek szerint ezzel párhuzamosan elkészül az autópályává szélesített út egészen az M5-ös sztrádáig. Budafok-Tétény ezután fellélegezhet, a beruházás befejeztével nemcsak bővül az M0, de megszűnik az autópálya-építés okozta zaj, rezgés és por. Csak köszönettel tartozhat mindenki a XXII. kerületieknek, hogy ezt és a vasútépítés hatásait elviselték - fogalmazott a képviselő.
Szabolcs Attila polgármester kérdésre válaszolva elmondta: személyesen ő kérte a NIF-től a tájékoztatást és a bejárást. - Kíváncsiak voltunk, hogy meddig kell még a kerületieknek elviselni az építkezéssel járó kellemetlenségeket. - A nagytétényiek különösen ki vannak téve ennek, hiszen az autópálya és a híd kivitelezésével párhuzamosan a vasúti pálya felújítása is zajlik. Az is nagyon fontos, hogy a zajvédő falakat már most a megfelelő magasságban építsék meg. Felhívtuk a kivitelezők figyelmét, hogy ettől nem tudunk eltekinteni. Erre kiemelten figyeljenek - fogalmazott a városvezető.
(SFI)