Ugrás a tartalomra

Budafoki pedagógusok a nemzet tehetségeiért

2013. október 10. csütörtök
Idén a Kossuth iskola két tanára, Berecz Ibolya és Kőszegi Eszter kapott Bonis bona díjat
Budafoki pedagógusok a nemzet tehetségeiért

Előző lapszámunkban már beszámoltunk arról, hogy Bonis bona - A nemzet tehetségeiért kitüntetést vehetett át Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkártól a Kossuth Lajos Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola két pedagógusa. Berecz Ibolya Kiváló versenyfelkészítő, Kőszegi Eszter Kiváló tehetséggondozó díjban részesült.

- Melyik tantárgyban, milyen tehetségsegítő tevékenységért ítélték önöknek a díjat?

Berecz Ibolya (B. I.): - A kerületi informatikaversenyeken mindig indulunk, szinte minden kategóriában, és általában első-második-harmadik helyezéseket érünk el. A fővárosi fordulóban is szépen szoktunk szerepelni, sokszor bekerülünk az első hatba. A díjazás sem mellékes: értékes számítógépes ajándékokat kapnak a versenyzőink.

Kőszegi Eszter (K. E.): - Angolból kategóriánként vannak a versenyek. Tavaly a hatodikosok közül az egyik tanítványom első lett az emelt szinten, és harmadik lett normál szinten egy tanulási nehézséggel küzdő kisfiú. Itt versenyekről van szó és a nehezebben tanuló gyerekek segítéséről is. Addig, amíg van egy-két nem két tanítási nyelvű csoport az iskolában, el tudunk indulni ilyen versenyeken is. Ettől az évtől egyébként nem nagyon lesz ilyen, mivel a felmenő osztályok már mind két tanítási nyelvűek.

- Hogyan választják ki azokat a gyerekeket, akik tehetségesebbeknek tűnnek vagy a versenyeken indulnak majd?

B. I.: - Régebben kis belső háziversenyt rendeztünk, annak az volt a hátulütője, hogy mindenki versenyezni akart. ?rület volt! Most az ötösök és a nagyon erős négyesek közül választjuk ki azokat, akik szeretnének indulni, köztük rendezünk megmérettetést.

K. E.: - Az egész csoporttal gyakorolok versenyfeladatokat, hogy mindenki lássa, milyenek is azok. Természetesen az iskolai munka során észrevesszük, ha egy diák szorgalmasabb, motiváltabb, ügyesebb az adott tárgyban.

Egy versenyre hosszú heteken keresztül készülünk azzal a 3-4 gyerekkel, aki indulni fog, külön is foglalkozom velük tanítás után. Leülünk, együtt oldjuk meg a feladatokat, de adok külön otthoni leckét is. Ezeket is szívesen és nagy lendülettel készítik el. Akár többoldalnyi feladatot is megoldanak. Aztán behozzák, kijavítom, átbeszéljük.

- Hogy látják, milyen hatással vannak a versenyek a gyerekekre?

B. I.: - Már az dicsőség, hogyha eljöhetnek a kerületi versenyre - mindig több jelentkező van. Szerintem nagyon motiválja őket. Ha éppen nem jutnak tovább a kerületi fordulóból, érdekes módon nem veszítik el a kedvüket, sőt nagyon lelkesek maradnak ilyenkor is.

K. E.: - Pozitív hatással van az iskolai életükre. Például az a fiú, aki tavaly harmadik lett - egyébként nem kifejezetten sikeres tanuló, elég problémás gyerek volt alsóban -, most azt mondta, hogy ő az idén első lesz. Ettől az eredménytől nagy lendületet kapott, nagyobb kedve lett a versenytárgy tanulásához. Pont az én osztályomba jár az említett két versenyző gyerek, tortát vettünk, megünnepeltük őket. Az iskola is számon tartja ezeket az eredményeket. Van egy szép kerámia dicsőségfa a falon, rajta van a fényképük, a nevük. Úgy gondolom, hogy az iskola külső motivációja is nagyon-nagyon fontos és jelentős a Kossuthban a gyerekek számára.

Kántor Klaudia