Ugrás a tartalomra

Lakossági fórum az M4-es metró buszkapcsolatairól

2014. január 23. csütörtök
Lakossági fórum az M4-es metró buszkapcsolatairól

A 2014 tavaszán elinduló M4-es metró elindulásával Budafok-Tétény felszíni tömegközlekedési hálózata is megváltozik. A kerületet érintő forgalomátszervezési tervekről a Városháza dísztermében (1221 Budapest, Városház tér 11.) 2014. január 28-án (kedden) 17.30-tól az az önkormányzat kérésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakemberei lakossági fórumot tartanak, melyre minden érdeklődőt szeretettel várnak.


Budafok központi része és a Belváros közötti átszállásmentes tömegközlekedési kapcsolatot a 33-as és 233-as alapjáratok, a 133E gyorsjárat, valamint a 47-es villamosjárat valósítja meg.

Budafok központi részéből a Móricz Zsigmond körtér M, illetve az M4-es metró Bikás park és Kelenföld vasútállomás állomásai felé eljutási lehetőséget kínálnak a 114-es, (a 213-ast felváltó új) 115-ös és 214-es autóbuszok. A járatok sűrűsége a jelenlegi állapothoz képest számottevően nem változik, a három viszonylat csúcsidőszakban együttesen 4 percenként indul.

Budafok hegyvidéki részén több buszjárat útvonala megváltozik, és új járatok is indulnak.

Budatétény hegyvidéki részének és ezen belül a Rózsakert utcai lakótelep gyors metrókapcsolatának megteremtése érdekében új járatot indítunk 101E jelzéssel Budatétény vasútállomás (Campona) végállomástól a Rózsakert utcán át a Balatoni út felé a metró őrmezői végállomásáig. A megszokott, Nagytétényi úton át történő utazáshoz képest az új járattal helyszíntől függően akár 10 perces menetidő-csökkenés is elérhető. Ezzel együtt a térség déli főútjának, a Nagytétényi útnak vonzáskörzetéből a Belváros felé közvetlen közlekedési kapcsolatot alakítunk ki a 33-as, 133E és 233-as viszonylatok révén.

A Baross Gábor-telepet kiszolgáló 114-es, 213-as és 214-es járatok közlekedése kis mértékben módosul: a 213-as számjelzése 115-ösre változik, és a Nagytétényi út - Minta utca - Dózsa György út útvonal helyett a Nagytétényi út - Rózsakert utca - VII. utca - Dózsa György út útvonalon közlekedik. A három járat menetrendje számottevően nem változik.

A Budatétény hegyvidéki részét kiszolgáló 150-es viszonylat továbbra is Budatétény vasútállomás (Campona) és Újbuda-központ M között közlekedik, viszont útvonala több ponton is módosul. A 150-es járat vonala Budatétényben változatlan marad, azonban az M4-es metróvonalhoz történő gyors eljutás érdekében a kelenvölgyi szakaszon egyszerűsödik, a továbbiakban megszűnik a járat kelenvölgyi betérése, helyette végig a Péterhegyi úton közlekednek a járművek. A 150-es járat mindkét irányban betérést tesz Kelenföld vasútállomás M (?rmező) végállomáshoz, ahol kedvező átszállási lehetőség nyílik az új metróvonalra. A járat a Péterhegyi út - Neszmélyi út kereszteződés és Újbuda-központ M között változatlan útvonalon közlekedik.

Budaörs felé új közvetlen kapcsolat jön létre, a Budatétény vasútállomás (Campona) végállomástól induló új 287-es járattal Kamaraerdőn keresztül lehet eljutni a Budaörsi lakótelephez a Dózsa György úton keresztül. Az új járat a módosuló 88-as viszonylatot pótolja Budaörs és Kamaraerdő között.

Nagytétény tömegközlekedési ellátását a 33-as és a 133E viszonylat végzi. A két viszonylat megvalósítja Nagytétény újbudai és belvárosi közvetlen tömegközlekedési kapcsolatát. A 33-as járat Nagytétény, iparteleptől meghosszabbított útvonalon, a Móricz Zsigmond körtértől az Erzsébet hídon, a Rákóczi úton és Thököly úton keresztül a Bosnyák térig közlekedik. A 133E gyorsjárat útvonala szintén bővül, a Bosnyák tértől Újpalota, Nyírpalota útig továbbközlekedik. Csúcsidőszakban a 33-as alapjárat 12-15 percenként közlekedik, a 133E gyorsjárat 6-8 percenként indul. A két viszonylat menetrendje is összehangolhatóvá válik.