Ugrás a tartalomra

Már a hatóság is felszólította a vasútfejlesztőt

2018. július 24. kedd
Az önkormányzat és a lakosság nyomására a Budapest Közút Zrt. buszjárat elindítását kérte
Már a hatóság is felszólította a vasútfejlesztőt

Az önkormányzattal egyeztetve, a lakossági panaszok orvoslása érdekében a hatóság arra kérte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.-t, hogy indítson buszjáratot a Vágóhíd utcai aluljáró lezárása miatt kialakult áldatlan állapotok megoldására. A NIF Zrt. egyelőre hallgat, pedig már egy súlyos baleset is volt a környéken.

Lett némi eredménye az önkormányzat erőfeszítéseinek a Vágóhíd utcai aluljáró lezárása által okozott gondok megoldásában. Legalábbis nemrég a Budapest Közút Zrt. mint hatóság az aluljáró lezárása miatt felmerült lakossági panaszok és a kerületi önkormányzattal történt egyeztetést követően az aluljáró Nagytétényi úti és Gyár utcai végét közúton összekötő, az igények felmérése alapján elkészült menetrend szerinti buszjárat beindítását kérte a beruházótól. A NIF Zrt. azonban egyelőre hallgat az ügyben, nem válaszolt arra a kérdésünkre, hogy a hatóság kérésére finanszírozza-e  egy buszos körjárat elindítását azok számára, akik a kerületi vasútfejlesztés miatt csak lehetetlen módon tudják megközelíteni a Gyár utca környékén lévő munkahelyüket, illetve a helyi diákszállást.  Mint azt korábban megírtuk: a Vágóhíd utcai aluljáró átépítésével kapcsolatos útlezárás az önkormányzat szerint súlyos érdeksérelmet okoz, mert túl nagy kerülővel kénytelenek gyalogosan közlekedni az ottani lakosok, az ott dolgozók, valamint egy ifjúsági kollégium lakói. A gyalogos útvonal hossza ugyanis jelentősen megnőtt, és a kijelölt útvonal lakóterület nélküli ipari területen megy át, ahol nem mindenhol van járda és közvilágítás. A helyzet miatt már egy súlyos baleset is volt a térségben, egy szabálytalanul, a síneken áthaladó embert elgázolt egy műszaki jármű. Ennek ellenére a helyzetet a beruházó még nem kívánta rendezni, arra hivatkozott, hogy nincs forrása a fejlesztésre kapott uniós forrásokból egy külön buszjárat elindítására. Ez azért is furcsa, mert a korábbi, hasonló vasútfejlesztésnél, a Növény utcai aluljáró építésekor volt lehetőség a buszjáratra. Az ügyben ismételten megkérdeztük a megrendelőt, vagyis a MÁV-START Zrt.-t is. Ők azzal hárították el a felelősséget magukról, hogy a buszjárat biztosítása nem a feladatuk. Mint közölték: az aluljáró átépítésével összefüggésben vonatpótlást a MÁV-START nem végez, a Százhalombatta és Kelenföld közötti szakaszon pótolja az IC vonatokat. Az aluljáró bontása miatti gyalogos közlekedés helyettesítése nem a MÁV-START feladata és kompetenciája.
A NIF Zrt. egyébként egy korábbi válaszában azt is állította, hogy az önkormányzat csak utólag jelezte ezt az igényt. Ez viszont a kerület álláspontja szerint nem felel meg a valóságnak. De ha így is lenne, a kérésünk ettől függetlenül teljesíthető volna.
Karsay Ferenc polgármester elmondta: nem teljesen felel meg a valóságnak, hogy a kerület utólag jelezte az igényét erre. Az önkormányzat ugyanis még az építkezés megkezdése előtt a gyalogos és kerékpáros közlekedés zavartalan biztosítását kérte, a jelenlegi helyzetben azonban ez a közlekedés enyhén szólva sem zavartalan. Amikor pedig kijelölték a gyalogosutat a kerület rögtön jelezte, hogy az nem megfelelő, és az érintett Gyár utcai vállalkozások több száz aláírást gyűjtve szintén felhívták a figyelmet a problémára, amit támogatólag megküldtek a NIF Zrt.-nek is.
Az ugyan igaz, hogy az önkormányzat csak utólag tett javaslatot a buszos körjáratra, de azért, mert a NIF Zrt.-től csak ekkor tudták meg, hogy kizárt a vasút szintbeli és nem szintbeli keresztezése is. (folytatjuk) (VH)

Már a hatóság is felszólította a vasútfejlesztőt Már a hatóság is felszólította a vasútfejlesztőt Már a hatóság is felszólította a vasútfejlesztőt

Fotók: Kocsis Zoltán