Ugrás a tartalomra

„Minden kisgyerek külön egyéniség”

2018. szeptember 13. csütörtök
Jungné Szabó Edit óvodapedagógus Mihalik Sándor-díjat kapott
„Minden kisgyerek külön egyéniség”

Meghatottan vette át Jungné Szabó Edit óvodapedagógus a Kerület napján a Mihalik Sándor-díjat. Az Év pedagógusa szerint egy óvónő csak akkor dolgozhat eredményesen, ha az óvoda gyermekközpontú, érzelmi biztonságot nyújt a gyerekeknek, nyugodt légkörű és családias. Számára azonban nagyon fontos a kölcsönös tisztelet, egymás megbecsülése és a gyermeki jogok tiszteletben tartása is, de elsősorban a gyermekek feltétel nélküli szeretete.

– Óvónőként több mint harminc éve, tagóvodavezető-helyettesként húsz éve tevékenykedik Budafok-Tétényben. Örült a kitüntetésnek?
– Az eltelt évek alatt a pedagógusnapi ünnepségen már három alkalommal kaptam nyilvános dicséretet a kerületben egy-egy év munkájáért, de ilyen elismerésben még nem volt részem. Nagyon megtisztelőnek érzem, hogy felterjesztettek erre a díjra, és meg is kaptam. Amikor megtudtam, annyira elérzékenyültem, hogy hirtelen meg sem tudtam szólalni. Ez a kitüntetés nem egy, hanem több mint harminc évről szól, amelyet a Rózsakert Tagóvodában eltöltöttem.
– A diploma megszerzése óta ebben az óvodában dolgozik. Milyen nehézségekkel szembesül?
– Az előző nevelési évben huszonhét kisgyermek járt a csoportomba, de idén, a nagycsoportban már harmincan lesznek. Hála Istennek sok a gyerek a kerületben, de ilyen létszám mellett nem könnyű megvalósítani a tehetséggondozást és alkalmazni az egyéni bánásmódot. Minden kisgyerek külön egyéniség, többek között ezért is vettem részt egy fejlesztőpedagógusi képzésen. Így még inkább személyre szabottan tudok foglalkozni a hozzám járó gyerekekkel.
– Úgy tudom, a természetvédelem és a környezettudatosság is szívügye, sőt ilyen típusú végzettséget is szerzett.
– Az óvodában mindnyájan fontosnak tartjuk, ezért nálunk március elseje az „újrapapír” napja. Azon a héten csupa papírból készült dolgot készítünk, de én az év folyamán is mindenféle anyagot felhasználok ahhoz, hogy új, saját készítésű játékokkal lepjem meg az óvodásainkat. A tanulási folyamatot a játékba integráljuk, és amennyiben jó eszközökkel jól tudjuk a gyerekeket motiválni, akkor mindegyikük szívesen részt vesz a közös tevékenységben. A mi feladatunk, hogy érdeklődést ébresszünk bennük, és minél hosszabb ideig fenntartsuk a figyelmüket, ezt pedig érdekes játékokkal és jó ötletekkel érhetjük el.
(Tamás Angéla)