Mobilapplikáció: Budafok-Tétény ismét az elsők közt - okosönkormányzat a kerületért – FRISSÍTVE – M1 Híradós beszámolóval
Budafok-Tétény Önkormányzata magyar és a nyugat-európai jó példákat figyelembe véve fejleszttette ki azt az okostelefonokra telepíthető alkalmazást, amellyel a lakók újszerű, gyors és kényelmes módon jelenthetik be a közterületen észlelt hibákat.
2016-05-18

Az applikáció 3,6 millió forintba került és az elmúlt egy hónapos tesztidőszakban már közel 400 felhasználó mintegy 80 hibát jelentett be ezen keresztül az önkormányzatnak. A megoldott problémák mindenki számára nyomon követhetőek az alkalmazás segítségével.  A „kisváros a nagyvárosban” kerületi jelszó üzenetét követve, a szép és ápolt városkép érdekében a Budafok-Tétény mobilalkalmazással mostantól a kerület lakosai gyorsan és egyszerűen jelenthetik be a közterületen tapasztalható hibákat. A Budafok-Tétény mobilalkalmazás Magyarországon egyedi és újszerű, az alkalmazás mind Android, mind iOS platformon megfelel a legújabb fejlesztői trendeknek és elvárásoknak: korszerű, letisztult és felhasználóbarát, a megoldott bejelentések az applikációban szereplő térképeken mindenki számára nyomon követhetőek, láthatóak. A bejelentéseket kategóriák szerint lehet bejelenteni, gyorsítva az ügyintézés menetét, a bejelentések státuszának változását. A közterületen található és bejelenthető hibák a következők: úthiba, rongált jelzőtábla, közvilágítás, járdahiba, hulladékprobléma, rongált eszköz, csatorna, vízelvezető probléma, elhagyott autó, parlagfű, egyéb gyomok, balesetveszélyes fa.

„Felhasználóként korábban teszteltem több hasonló hibabejelentő oldalt, azonban azt szerettem volna, hogy a budafok-tétényiek közvetlenül fordulhassanak az önkormányzathoz észrevételeikkel. Büszke vagyok rá, hogy az alkalmazással egy olyan interaktív felületet sikerült kialakítanunk, ahol a legfontosabb kerületi híreinkről azonnal tájékoztatni tudjuk a lakosságot.” – mondta Zugmann Péter alpolgármester az applikációt bemutató sajtótájékoztatón. A most elindított mobilalkalmazás egy stratégiai fejlesztési folyamat része, ennek első lépése tavaly az önkormányzat honlapjának, a budafokteteny.hu-nak a megújítása volt – hangsúlyozta dr. Szántó János jegyző. Az önkormányzat a továbbiakban is arra törekszik, hogy a hivatali ügyintézést a lakossági igényekhez igazítsa – tette hozzá a XXII. kerületi hivatalvezető.

Az alkalmazásban megtalálhatók a kerületi építkezésekről, felújításokról, esetleges útlezárásokról szóló legfrissebb hírek is, és az applikáció segítséget nyújt a lakosságnak más hivatali ügyek intézésében is. Amennyiben egy bejelentett hiba nem kerületi hatáskörbe tartozik, ez esetben az önkormányzat a bejelentést továbbítja az illetékes hatósághoz, szervezethez. A változásról automatikus visszajelzést kaphat a bejelentő, lehetőség van az adott üggyel kapcsolatos kiegészítő információk közlésére, az alkalmazás segítségével válaszüzeneteket is lehet küldeni a felhasználóknak, ezzel is segítve az interakciót és ez által a kiemelten fontos információk, például a vészjelzések könnyebben terjeszthetőek. A bejelentésnél a hiba címe beírható vagy megjelölhető térképen, illetve a telefon GPS-ét használva akár egy gombnyomással is rögzíthető az adott helyszín. Képet és leírást is lehet csatolni, ez az ügyintézőket segítheti a hiba azonosításában.

Az alkalmazás az App Store-ból, valamint a Play áruházból ingyenesen letölthető. Android esetében a 4.0.3 és az újabb verzióval rendelkező telefonokon, iOS esetében pedig a 8.0 és az újabb verzióval rendelkező telefonokra telepíthető az alkalmazás.

Bővebb információk, valamint a bejelenthető hibatípusok részletes leírása a http://www.budafokteteny.hu/budafok-teteny/mobilalkalmazasaloldalon érhetők el.

Hibabejelentő e-mail cím: mobilapp@bp22.hu

Az M1 beszámolója megtekinthető az alábbi videón.

Kapcsolódó képgaléria: