Ugrás a tartalomra

Kormányablak nyílt a Campona Bevásárlóközpontban

2015. május 31. vasárnap
Megnyitotta Budapest tizennegyedik kormányablakát a Fővárosi Kormányhivatal a XXII. kerületben, a Campona Bevásárlóközpontban. Immár a Budafok - Tétényben élők is lakóhelyükhöz közel, kényelmesen, egy helyen intézhetik ügyeiket csaknem 340 ügykörben. A kerületi önkormányzat is ügyfélszolgálatot tart fenn az újgenerációs kormányablakban.
Kormányablak nyílt a Campona Bevásárlóközpontban

Az úgynevezett második generációs kormányablakban a legnépszerűbbnek számító családtámogatásokkal kapcsolatos ügyintézés mellett például a TAJ-kártyával, az Európai Egészségbiztosítási Kártyával vagy az öregségi nyugdíj megállapításával kapcsolatos kérelmeket is benyújthatják az állampolgárok, továbbá valamennyi okmányirodai ügytípust is intézhetnek. Az új típusú kormányablakokban intézhető 338 különböző ügykör mellett ezen a helyszínen a XXII. kerületi önkormányzat is működtet ügyfélszolgálatot, ahol a legkülönbözőbb önkormányzati ügyekben segítenek a kerületieknek.  Az Campona a XXII. kerület fontos kereskedelmi és közlekedési csomópontja, így az itt élők számára könnyen megközelíthető közösségi közlekedéssel, és az autósok számára is kényelmes parkolási lehetőség nyílik.

Dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára az átadási ünnepségen úgy fogalmazott, az állampolgárok sokáig jogosan úgy érezhették, hogy az ügyintézés nyűg a számukra, a bürökrácia csak akadályokat gördít eléjük, egymás után kell a város különböző pontjain lévő hivatalokban sorba állniuk. A kormány célja, hogy az emberek úgy érezzék, az állam segíti őket, valódi szolgáltatást nyújt a számukra. A Miniszterelnökségen és a kormányhivatalban is azon dolgozunk, hogy ezeket a szolgáltatásokat minél egyszerűbben, kényelmesebben, hatékonyabban és gyorsabban igénybe vehessék ügyfeleink – hangsúlyozta megnyitó beszédében dr. György István, Budapest kormánymegbízottja. Elmondta, hogy ennek érdekében a tervek szerint év végére az okmányirodák fejlesztése révén a főváros minden kerületében létesítenek legalább egy újgenerációs kormányablakot, ahol egyre többféle ügyben ki tudják elégíteni az állampolgári igényeket. Dr. György István végül megköszönte a Miniszterelnökség, az államtitkárság, a kerületi önkormányzat és a kormányhivatal közötti támogató együttműködést.

Karsay Ferenc polgármester azt hangsúlyozta, Budafok-Tétényben az elsők között valósította meg azt, hogy egy helyen érhető el a kormányzati és az önkormányzati ügyfélszolgálat, jelentős időt spórolva ezzel kerületünk lakosainak. Az önkormányzati munkatársak itt is teljes körű tájékoztatást adnak majd  valamennyi - pl. helyi adóügyi, építéshatósági, anyakönyvi, tevékenységengedélyezési, birtokvédelmi, lakásügyi, helyiségbérleti, csatornázási, parkfenntartási, útépítési, közterület-használati, szociális támogatással és ellátással kapcsolatos, és egyéb ügyek intézésének menetéről. Benyújthatóak lesznek különféle kérelmek, pótlólagos iratok és az ügyintézéshez is segítséget lehet kérni. Az érdeklődők felvilágosítást kaphatnak továbbá az önkormányzati intézményrendszer működéséről, aktuális programjairól, beiratkozásról és felvételről is.

Szabolcs Attila köszöntőjében kiemelte, Budafok-Tétény másfél évtizede dolgozik azért, hogy a kerület legforgalmasabb kereskedelmi központjában polgárbarát ügyfélszolgálat működjön. 1999-ben egy internet kávézóban kezdtük, aztán jött a szocialista éra és 2003-ban megszüntették, amiért dolgoztunk. Most, 2015-ben végre újra megnyitott az az ügyfélszolgálat, ahol valamennyi hivatalos ügyes-bajos dolgát elintézheti Budafok-Tétény - és a Dél-Buda régió - minden lakója.

Az új Kormányablak és az önkormányzati
ügyfélszolgálat nyitvatartása:

Hétfő: 7-17
Kedd: 10-20
Szerda: 8-17
Csütörtök: 8-18
Péntek: 8-17
Szombat: ZÁRVA
Vasárnap: ZÁRVA