Elektronikus Ügyintézés Általános Tájékoztató
Tájékoztató Cégkaput használó szervezetek számára a Cégkapu használatáról.
Tájékoztató az elektronikus együttműködésre kötelezett szervek részére
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatalának biztonságos kapcsolattartási címe általános igazgatási ügyekben -kivéve adóügyek- az alábbi azonosítókon érhető el:
- Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): BP22PHIV
- KRID: 106069367
A Hivatal Adóügy Irodájának biztonságos kapcsolattartási címe az alábbi azonosítókon érhető el:
- Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): BP22ADO
- KRID: 722788342
Az adóügyi ügyekben intézhető ügykörökről bővebb tájékoztatás itt érhető el: http://budafokteteny.hu/ugyintezes/adougyi-iroda
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzatának biztonságos kapcsolattartási címe az alábbi azonosítókon érhető el:
- Hivatali kapu rövid név (hivatali tárhely): BP22ONK
- KRID: 252151177
Tájékoztató az elektronikus együttműködésre kötelezett szervek részére (PDF)
Információátadási Szabályzat
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivartal Információátadási Szabályzata - verzió 1.0. (PDF)
Tájékoztató
Hivatalunk a 2015. évi CCXXII. törvény „az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól" és a kapcsolódó jogszabályoknak megfelelően 2018. január 1-től biztosítja a lakosság és cégek számára a jogszabályokban meghatározott esetekben az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
Ezen az oldalon folyamatosan tájékoztatjuk az elektronikusan intézhető ügyekről, azokhoz szükséges feltételekről, az ügymenetről, a kitöltendő nyomtatványokról és azok hitelesítéséről.
A jogszabály a nem természetes személyek számára az elektronikus csatorna használatát kötelezően előírja, ezért felkérem a gazdasági szervezetek vezetőit, hogy a fenti időponttól önkormányzati ügyeiket ezen az úton intézzék (a természetes személyek számára az elektronikus csatorna lehetőség, de nem kötelezettség).
Elektronikusan intézhető ügyek
A jogszabályi rendelkezés értelmében Önnek lehetősége van ügyeit elektronikus kapcsolattartáson keresztül lefolytatni, mikor az ügyintézés során:
- jogszabály nem írja elő az Ön személyes jelenlétét;
- jogszabály nem teszi kötelezővé meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását;
- ezt nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja;
- az okirat vagy más beadvány minősített adatot nem tartalmaz.
Hivatalunk az alábbi ügyek esetében biztosítja az elektronikus kapcsolattartás lehetőségét:
-
E-Önkormányzat portálon E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL
-
a Magyarország.hu felületen
-
E-Papír szolgáltatással intézhető ügyek: E-papír
Az egyes ügyekhez kapcsolódó űrlapok az ügy kiválasztásával letölthetők és Dokumentumok Hitelesítése tájékoztatókban foglaltak szerint indíthatók.
Kérelmek, nyilatkozatok, űrlapok elektronikus úton történő benyújtása
Hivatalunk az elektronikus kapcsolattartás során intézhető ügyekhez honlapunkon keresztül biztosítja a szükséges dokumentumok letöltését E-Papír beadvány formájában.
Nagyon fontos felhívnunk a figyelmét, hogy:
-
a természetes személyeknek – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) alaprendelkezést szükséges tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.
-
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli azonosítást követően.
- az elektronikus ügyintézés során csak hitelesített dokumentumokat fogadunk el. A dokumentumok hitelesítéséről a „Dokumentum Hitelesítése” (2018-01-05 - Dokumentum hitelesítés tájékoztató) tájékozatóban olvashat. Nem hitelesített dokumentum beküldése esetén ügyét csak ennek pótlása után tudja elindítani.
- az elektronikus ügyintézés során amennyiben az ügyhöz jogszabály illeték megfizetési kötelezettséget írt elő, azt az ügy megindítását követően ügyintézői információkat követően bankszámlaszámra történő befizetéssel teheti meg. Az illeték megfizetéséig kérelme illetve űrlapja nem kerül feldolgozásra.
E-Önkormányzat portál
Az E-ökormányzat portál használatával és az űrlapok kitöltésével kapcsolatos információkat a ELÜGY_Elektronikus_ügyintézés_az_önkormányzati_hivatali_portálon_2019.10.26. tájékoztatóban talál.