Hatósági Iroda
HATÓSÁGI IRODA
cím: 1221 Budapest, Városház tér 11.
Telefon: 229-2611
/ Adatkezelési tájékoztató_Hatósági Iroda_Általános Igazgatási Csoport_jegyzői hatáskör RJ1 /
/ Adatkezelési tájékoztató_Hatósági Iroda_Általános Igazgatási Csoport_jegyzői hatáskör_melléklet RJ /
Ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/
Burkáné dr. Nagy Beáta
hatósági irodavezető
telefonszám: 229-2611 / 157-es mellék
e-mail: burkane@bp22.hu
Általános Igazgatási Csoport
I. Az Általános Igazgatási Csoport munkatársai
Név |
Feladatok |
Elérhetőségek |
Burkáné dr. Nagy Beáta irodavezető |
|
06-1-229-2611 / 157-es mellék burkane@bp22.hu |
Komló Istvánné titkársági ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 157-es mellék 06-20-238-1027 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Antalné Balogh Anna igazgatási ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 113-as mellék 06-30-443-7774 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Bakos Judit Ildikó igazgatási ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 122-es mellék 06-20-245-9984 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Apostol Nikolett igazgatási ügyintéző |
Környezetvédelem, kiemelt terület:
|
06-1-229-2611 / 151-es mellék 06-20-240-5423 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Bálványossy Orsolya igazgatási ügyintéző |
Környezetvédelem, kiemelt terület:
|
06-1-229-2611 / 111-es mellék 06-20-238-4496 igazgatasiugyek@bp22.hu |
De Vescovi Mónika igazgatási ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 132-es mellék igazgatasiugyek@bp22.hu |
Kaján Réka igazgatási ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 131-es mellék 06-20-246-0113 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Koncz Judit igazgatási ügyintéző |
|
06-1-229-2611 / 256-os mellék 06-20-246-1208 igazgatasiugyek@bp22.hu |
Az Általános Igazgatási Csoport részére az igazgatasiugyek@bp22.hu e-mail címre küldhetők megkeresések, a kérelmek beküldése NEM e-mailen történik! Engedélyező határozatot csak a jogszabályi előírások szerint benyújtott kérelemre áll módunkban kiadni!!
A kérelem az alábbi hivatalos biztonságos kapcsolattartási módon nyújtható be:
Természetes személyek esetében
- elektronikus úton e-papír használatával a II/B pontban található útmutató segítségével Ügyfélkapun keresztül, vagy
- postai úton vagy
- személyesen.
Gazdálkodó szervezetek részére:
- elektronikus kapcsolattartás (Cégkapu, E-papír)
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. március 16-án hatályba lépett a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet, melynek 1 § (1) bekezdés a.) pontja és (2) bekezdése értelmében Budapesten és Pest megyében a hulladékgazdálkodási ügyekben eljáró közigazgatási hatóság a Pest Megyei Kormányhivatal.
Elérhetősége:
Pest Megyei Kormányhivatal
Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Hulladékgazdálkodási és Bányafelügyeleti Főosztály
Hulladékgazdálkodási Osztály
Telefon: (1) 478-4400
E-mail: zoldhatosag@pest.gov.hu
II. Az Általános Igazgatási Csoport ügyfélfogadása:
II/A. Ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/
II/B. Kérelem benyújtásának módja:
Tisztelt Ügyfelünk! Felhívjuk figyelmét, hogy kérelmét a jogszabályoknak megfelelően az alábbi módokon nyújthatja be hivatalunkhoz: személyesen vagy postai úton vagy e-papír rendszeren keresztül.
Az e-papíron felülete a https://epapir.gov.hu/ linkre kattintva érhető el, a bejelentkezés ügyfélkapus felhasználónévvel és jelszóval lehetséges. Kérjük a levél tárgyában az címzett ügyintéző nevét és a kérelem típusát, a levél szövege részben elérhetőségét (e-mail cím / telefonszám) feltüntetni szíveskedjék!
A címzett, „Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzata” lehetőség kiválasztása csak a megfelelő témacsoport és ügytípus megjelölése után lehetséges. Az csoporthoz tartozó ügyek témacsoport - ügytípus kombinációi az alábbi táblázatban találhatóak:
Kérelem típusa |
Témacsoport |
Ügytípus |
Címrendezés |
önkormányzati igazgatás |
címnyilvántartási ügyek |
Kereskedelem |
önkormányzati igazgatás |
kereskedelmi ügyek |
Birtokvédelem |
egyéb |
egyéb |
Közterület-használat engedélyezése |
egyéb |
egyéb |
Állatvédelem |
önkormányzati igazgatás |
mezőgazdasági, állat- és növény-egészségügyi ügyek |
Növényvédelem |
önkormányzati igazgatás |
települési zöldterületi ügyek |
Zajvédelem |
egyéb |
egyéb |
A kérelmek elektronikus úton történő benyújtásához az alábbi linken találja az e-papír használati útmutatót: https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/e_papir_utmutato_altalanos.pdf?time=1619509657719
III. Kötelező hatósági nyilvántartások
A/ Ipar-, Ker-, Szálláshely, Rendezvény nyilvántartások:
A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése alapján címképzésért felelős szervként a központi címregiszter kialakításához szükséges adatellenőrzési feladatokról szóló 216/2014.(VIII.28.)Korm. rendelet rendelkezéseire figyelemmel elvégzett címrendezések hatósági nyilvántartása: https://www.budafokteteny.hu/uploads/2023._%C3%BAj_c%C3%ADmek.xlsx?time=1706870757556
C/ Méhész nyilvántartás 2024: https://www.budafokteteny.hu/uploads/M%C3%89H%C3%89SZETI_NYILV%C3%81NTART%C3%81S_20240704.docx?time=1720509386150
IV. Hirdetmények és mellékleteik:
BP22/24688-7/2019. |
Budafoki megállóhely P+R parkoló Budapest XXII. ker. -érintett közterületi ingatlanok: Bp.XXII. 223609/8 és 223631/9 hrsz-ú kivett közterületek - fakivágás és faátültetés engedélyezése |
Műszaki leírás és mellékletei: |
V. Közterület-használat engedélyezése:
a Budafok - Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata tulajdonában álló közterületek használatáról szóló 10/2019.(IV.29.) önkormányzati rendelet |
|
Kérelem nyomtatvány | nyomtatvány |
Közterület-használat díj megfizetése teljesíthető készpénzátutalási megbízással (csekken), vagy átutalással |
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzat OTP Zrt. -nél vezetett költségvetési elszámolási számlája: 11784009-15522001-00000000 |
VI. A fás szárú növények védelme
Tisztelt Ügyfelünk!
A kérelmek elektronikus úton történő benyújtásához az alábbi linken találja az e-papír használati útmutatót: https://www.budafokteteny.hu/uploads/e_papir_utmutato_favedelem.pdf?time=1642153977374
282/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet a települési zöldinfrastruktúráról, a zöldfelületi tanúsítványról és a zöld védjegyről |
|
Közterületi fakivágás/bejelentés - nyomtatvány | NYOMTATVÁNY - Közterületi fához |
A fák védelméről szóló 21/2021 (IX.13.) önkormányzati rendelet | |
Nem közterületi fakivágás engedély iránti kérelem/bejelentés- nyomtatvány | NYOMTATVÁNY - Magánterületi fához |
a településkép védelméről szóló 31/2017.(XII.18.) önkormányzati rendelet |
|
a Budafok–Tétény Budapest XXII. kerület Kerületi Építési Szabályzatról szóló 10/2018. (V.3.) önkormányzati rendelete |
1. Téjákoztató a címrendezési eljáráshoz szükséges dokumentumokról és az ügyintézés menetéről
A kérelem (és mellékleteinek) hivatalos benyújtási módja:
- Személyesen
- E-papíron (epapir.gov.hu) ügyfélkapus bejelentkezést követően. Benyújtáskor a témacsoportnál az önkormányzati igazgatást, ügytípusnál a címnyilvántartási ügyek lehetőségeket kell kiválasztani.
A címrendezési kérelem mellé kérjük csatolni az alábbi iratokat, amennyiben szükséges:
-
Társasház esetén a társasház alapító okiratát
-
Osztatlan közös tulajdon esetén ügyvéd által hitelesített használati megállapodást, vagy a címrendezéshez szükséges, az ingatlan tényleges használatáról szóló nyilatkozat megfelelő formanyomtatványát (épületek vagy ajtók megnevezése szükséges az ingatlanon)
- Új épület esetén a vázrajzot tartalmazó hatósági bizonyítványt
-
A tulajdonosok beleegyező nyilatkozatát a címrendezési eljárás lefolytatásába (amennyiben a kérelmező nem egyedüli tulajdonosa az ingatlannak)
A hatósági eljárás illeték- és eljárási költségmentes.
Az eljárás során a cím felülvizsgálatát követően az ingatlan helyes címe átvezetésre kerül a személy-és lakcímnyilvántartó rendszerben és az ingatlannyilvántartásban egyaránt.
Címváltozás esetén:
- Az ingatlanba bejelentett lakcímmel rendelkező személyek lakcímkártyájának cseréje szükséges. A lakcímkártya cseréje hatósági döntés miatt illetékmentes.
- A személyazonosító igazolványt nem kell cserélni, mert abban nincs feltüntetve lakcím.
- A jármű közúti forgalomban tarthatóságát igazoló okmány (forgalmi engedély) cseréje nem szükséges, ebbe - kérelemre - illetékmentesen bejegyzik az új címet.
- A szolgáltatói szektor (pénzintézet, távközlési szolgáltató, pénztárak, biztosítók) felé a változást az ügyfélnek kell jeleznie.
- Vállalkozás székhelyének (telephelyének) cím változása esetén a vállalkozás képviseletére jogosult személy köteles ezt ügyfélkapun keresztül a cégbíróságnak a változás bekövetkezését követő 180 napon belül bejelenteni, amely bejelentés a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése értelmében illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése alól mentes.
2. Nyomtatványok
3. Jogszabályok
345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet A központi címregiszterről és a címkezelésről |
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400345.kor |
94/2012.(XII.27.) önkormányzati rendelete Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlése a közterület- és városrésznevek megállapításáról, azok jelöléséről, valamint a házszám-megállapítás szabályairól |
http://njt.hu/njtonkorm.php?njtcp=eh7eg6ed7dr8eo3dt0ee5em0cj3bx4cb1cd8by9bw2bx7m |
Jogszabályi háttér összefoglalása |
https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/Beleegyez%C5%91_nyilatkozat.pdf?time=1619083370772 |
1. általános tájékoztatás
A tulajdonost és a tulajdonoson kívül minden más birtokost is megillet a birtokvédelem, ha a birtokost birtokától jogalap nélkül megfosztják, a dolgot hatalma alól elvonják, vagy a birtoklásban zavarják, akadályozzák a hatalom gyakorlásában. A birtokost a birtokvédelem mindenkivel szemben megilleti, annak kivételével, akitől a birtokot tilos önhatalommal szerezte meg. Egy dolognak egy időben több birtokosa is lehet. A közös birtok esetén a birtokvédelem mindegyik birtokost önállóan is megilleti.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a birtokvédelem három eszköze:
a) birtokvédelem önhatalommal: A birtokos a birtoka ellen irányuló támadást - a birtok megvédéséhez szükséges mértékben - önhatalommal is elháríthatja. Arra jogosult a birtokos, hogy meghiúsítsa, hogy a birtokát elvonják tőle, hogy megakadályozza mások behatolását az ingatlanra, illetőleg, hogy mások azon jogosulatlanul átjárjanak. Az önhatalom gyakorlásakor mindig figyelembe kell lenni arra, hogy a támadás elhárítása vagy az elveszett birtok visszaszerzése érdekében nem lehet aránytalanul nagyobb hátrányt okozni, mint amit maga a birtokháborítás jelentene.
b) birtokvédelem közigazgatási úton: A jegyző akkor jogosult eljárni, ha a vita a birtoklás tényéhez vagyis possessorius birtokvédelemhez kapcsolódik és a birtokháborítástól számítva egy év még nem telt el. A birtokvédelmi ügyben ügyfél a birtokvédelemért folyamodó panaszos személy és a birtoksértést elkövető személy.
c) birtokvédelem bírói úton: A birtokos az eredeti állapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését 1 éven belül közvetlenül a bíróságtól is kérheti, 1 év eltelte után pedig már csak a bírósághoz fordulhat.
2. birtokvédelmi eljárás
A birtokvédelmi eljárás lefolytatása kérelemre indul. A birtokvédelmi eljárás során azt kell bizonyítani, hogy a birtokos birtokban volt és a birtokot tőle jogellenesen elvonták, illetve birtoklását zavarták.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok: birtokvédelmi kérelem, személyazonosságot, képviseleti jogosultságot igazoló dokumentumok, továbbá csatolni szükséges a kérelemben foglalt tények igazolására szolgáló bizonyítékokat is.
A birtokvédelmi eljárás iránti kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a kérelmező nevét, lakcímét (székhelyét), célszerű megadni továbbá az egyéb elérhetőségeket (telefonszám, e-mailcím),
b) a képviselő nevét, lakcímét (székhelyét), Ákr. 14. § rendelkezéseinek megfelelő meghatalmazás,
c) az ellenérdekű fél (felek) nevét, lakcímét (székhelyét): a birtoksértést ténylegesen elkövető megjelölése szükséges,
d) a birtokvitával érintett dolog megjelölését (ingó/ingatlan, ingatlanon belül útszakasz, kertrész, lakás, melléképület, ingó jellemzői: pld: gépjármű típus, rendszám),
e) a jegyző illetékességét megalapozó adatokat (pl: a birtoksértéssel érintett ingatlan pontos, cím szerinti megjelölése),
f) a jegyző döntésére irányuló kifejezett kérelmet: Úgy kell megfogalmazni, hogy abból kiderüljön, milyen módon kívánja a kérelmező megszüntettetni a birtoksértő állapotot (pl. a birtoksértő biztosítson kulcsot a bejutáshoz, biztosítsa a hozzáférést az ingatlanhoz), illetve mitől kívánja a jövőre nézve eltiltatni a birtoksértőt.
g) a kérelem benyújtása alapjául szolgáló tényeket:
- a kérelem benyújtásakor fennálló birtokállapotot, a sérelmes állapot leírását,
- az eredeti birtokállapotot, milyen volt a helyzet azelőtt, hogy a birtoksértés bekövetkezett volna, és ez az eredeti helyzet mikor és hogyan alakult ki,
- a birtokállapot megváltozására vonatkozó körülmények pontos leírását (pl. ki mikor és hogyan változtatta/sértette meg a birtokhelyzetet, próbálta-e a kérelmező felszólítani, visszaszerezni a birtokot, önként hagyott-e fel a birtoklással vagy kitették a birtokból stb.) FONTOS, hogy a birtoksértő cselekmény során felmerült egyéb körülmények (pld. zajongás, sértegetés, személyeskedés, erőszakoskodás, fenyegetés) szabálysértés vagy bűncselekmény megállapítása szempontjából bírhat jelentőséggel, ezek a körülmények NEM kerülnek értékelésre, mert nem tartozik birtokvédelmi hatáskörbe.
h) a kérelem határidőben való benyújtása alapjául szolgáló tényeket (A jegyzőhöz lehet benyújtani birtokvédelem iránti kérelmet a birtoksértés bekövetkezésétől számított 1 éven belül, az 1 éven túli birtoksértések esetében bírósághoz kell fordulni! Folyamatosan elkövetett birtokháborítás esetén az elkövetés kezdő időpontja az irányadó.)
Bizonyítékok: A jegyző NEM folytathat le bizonyítást hivatalból, valamennyi bizonyítékot a kérelmezőnek kell megjelölnie és a hatóság rendelkezésére bocsátania, illetve a kérelmezőnek kell – lehetőleg már a birtokvédelmi kérelemben – indítványoznia tárgyalás vagy szemle tartását, tanú meghallgatását. Ezért célszerű a kérelemhez csatolni az ügy kezdetekor rendelkezésre álló bizonyítékokat, amelyek lehetnek pl. okiratok, fényképek, helyszínrajz, kitűzési vázrajz stb. Amennyiben a birtoksértés ténye tanúkkal igazolható, célszerű megjelölésük (név, lakcím, és hogy mely birtoksértő tény, körülmény vonatkozásában kérik a meghallgatásukat). Amennyiben kéri tárgyalás vagy szemle megtartását, úgy azt szintén a birtokvédelmi kérelem benyújtásakor kell kérnie. Amennyiben semmilyen bizonyítási indítványt nem jelölnek meg, a jegyző a rendelkezésre álló adatok alapján dönt. A bizonyítási eljárás során a jegyző a bizonyítékokat szabadon mérlegeli. A bizonyítékok bemutatására a felek kötelesek, a felek által elő nem terjesztett bizonyítékok beszerzésére a jegyző nem köteles, azonban azok megismerése iránt lehetőségei figyelembe vételével intézkedhet.
A birtokvédelmi eljárás ILLETÉKMENTES.
A birtokvédelmi kérelmet elbíráló határozat vagy helyt ad a kérelemnek, vagy elutasítja azt. Esetenként előfordulhat, hogy a birtokvédelmi kérelemnek a jegyző csak részben ad helyt, a birtoksértést azonban természetesen ekkor is meg kell állapítani. A jegyző döntése ellen közigazgatási úton jogorvoslatnak helye nincs. A határozatot sérelmesnek tartó fél az ellenérdekű fél ellen a határozat kézbesítésétől számított 15 napon belül keresetet indíthat a határozat megváltoztatása iránt a Budai Központi Kerületi Bíróságnál (1021 Budapest, Budakeszi út 51/b.).
Amennyiben a kötelezett nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak, a jogosult kérelmére a jegyző végrehajtást rendel el. A jegyző határozatát három napon belül végre kell hajtani akkor is, ha a kötelezett a bírósághoz fordul.
Jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a jegyző hatáskörébe tartozó birtokvédelmi eljárásról szóló 17/2015. (II.16.) Korm. rendelet
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény
Kérelem üzemi-szabadidős létesítmény zajkibocsátási határértékének megállapítására |
https://www.budafokteteny.hu/uploads/ZAJ_KERELEM_%C3%BCzemi-szabadidos_illetek_nelkul_20230522.docx?time=1684744682743 |
Szabadidős zajforrás bejelentése 8/2023. (II.27.) önkormányzati rendeklethez |
|
Engedély kérelem közterületi rendezvényen zene, műsor szolgáltatására hangosító berendezéssel vagy nélküle 8/2023. (II.27.) önkormányzati rendeklethez |
Közterületi rendezvény engedély kérelem_2 melléklet |
X. Állategészségügy, állatvédelem
- méhészeti nyilvántartás bejelentő adatlap
- ebösszeírási adatlap
- Adatkezelési tájékoztató_ebösszeírással összefüggő személyes adatok kezeléséről_Bp22
Tisztelt Ügyfelünk!
A kérelmek elektronikus úton történő benyújtásához az alábbi linken találja az e-papír használati útmutatót: https://www.budafokteteny.hu/uploads/e_papir_utmutato_allat_es_novenyvedelem.pdf?time=1642153730694
XI. Kereskedelem, ipar, szálláshely, rendezvény: nyomtatványok
Bejelentés kereskedelmi tevékenység folytatásáról |
|
Adatváltozás bejelentése kereskedelmi tevékenységhez |
|
Vendéglátóhely üzlettípusának bejelentése |
https://www.budafokteteny.hu/uploads/Vend%C3%A9gl%C3%A1t%C3%B3hely_%C3%BCzlett%C3%ADpus%C3%A1nak_bejelent%C3%A9se_1001.doc?time=1664789451488 |
Üzlet nyitvatartási idejének megváltozása |
|
Nyilatkozat átadás-átvétel |
|
Működési engedély iránti kérelem |
|
Működési engedély másodlat kiadása iránti kérelem |
|
Tájékoztató üzlet megszűnéséről |
|
Termékkörök |
https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/term%C3%A9kk%C3%B6r%C3%B6k_%20(1).doc?time=1613122118375 |
Bejelentés helyi termelői piac üzemeltetéséről |
|
Vásár, piac üzemeltetési engedély kiadásához kérelem |
|
Bejelentés köteles ipari tevékenység bejelentése |
|
Bejelentéssel végezhető ipari tevékenységek listája |
|
Adatváltozás bejelentése ipari, szolgáltató tevékenység esetén |
|
Bejelentés ipari tevékenység, telep megszüntetéséről |
|
Nyomtatvány telep megszűnéséhez |
|
Telepengedély iránti kérelem |
|
Telepengedély köteles ipari tevékenységek |
https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/Telepenged%C3%A9ly_k%C3%B6teles_ipari_tev%C3%A9kenys%C3%A9gek.doc?time=1591461492326 |
Telep használatára jogosult személyében történő változás |
|
Szálláshely szolgáltatási tevékenység bejelentése |
|
Szállásadói tevékenység megszüntetésének bejelentése |
|
A nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást végzők hatósági nyilvántartásába történő felvétel iránt |
|
Rendezvénytartási engedély kérelem |
XII. Az önkormányzat jelképek, és a kerületi történelmi városrésznevek felvételének és használatának engedélyezésével kapcsolatos feladatok
Az önkormányzat jelképeinek használata - ügyleírás |
https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/ugyleiras_onk._jelkepek_hasznalata_v%C3%A9gleges%20(1).doc?time=1613557982350 |
Kérelem kerületi önkormányzati jelkép felvételének/használatának engedélyezésére |
|
A kerület történelmi városrészei nevének felvétele és használata - ügyleírás |
|
Kérelem a kerületi történelmi városrésznév felvételének/használatának engedélyezésére |
https://budafokteteny.hu/uploads/files/2017/4_mell%C3%A9klet_n%C3%A9vhaszn%C3%A1lat%20(1).docx?time=1613558505000 |