Ugrás a tartalomra

1222 Budapest, Dévény utca 3/C alagsor 1. szám alatti 49 m2 alapterületű helyiség


                                                                 PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

                                                           HELYISÉG BÉRBEADÁSÁRA

 

 

 

Cím                                                                                                      Minimális bérleti díj:

-----------------------------------------------------------------------------

1222 Budapest, Dévény u. 3. C alagsor 1.                                                      70.000 Ft/hó

224582/15/A/62 hrsz-ú helyiség 49 m2 alapterületű helyiség

-----------------------------------------------------------------------------

 

1./ Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata bérbevételre kínálja az 1/1 tulajdonát képező 224582/15/A/62 helyrajzi számú, természetben a 1222 Budapest, Dévény utca 3. C szám alatti társasházban található, alagsor 1. szám alatti, 49 m2 alapterületű helyiségét.  

                                          

Bérbevételi ajánlatot nyújthat be:

    • az az egyéni vállalkozó, aki az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel rendelkezik;
    • az EGT területén székhellyel rendelkező jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, amely a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § rendelkezésben foglalt átláthatósági feltételeknek megfelel és nincs köztartozása; nem áll végelszámolás, csődeljárás vagy felszámolási eljárás alatt, és nem folyik ellene végrehajtási eljárás;

 

2./  A helyiségben folytatható tevékenység: kereskedelmi tevékenység, szolgáltatás nyújtás, iroda, raktározás.

Az üzlethelyiség vonatkozó övezeti előírásokkal, a pályázó által tervezett tevékenység engedélyezésével, bejelentési kötelezettségével, valamint az engedélyezési feltételekkel kapcsolatban Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodáján lehet felvilágosítást kérni. (igazgatasiugyek@bp22.hu).

Az Önkormányzat az üzlethelyiséget, jelenlegi műszaki állapotában kínálja bérbeadásra, de lehetőséget biztosít az előzetes megtekintésére, műszaki állapotának szemrevételezésére, megismerésére.

Az Önkormányzat felhívja a pályázók figyelmét arra, hogy az üzlethelyiség műszaki állapotának, valamint az üzlethelyiségre vonatkozó építési és más jogszabályi előírások ismerete, a helyiség felmérése a pályázó feladata és felelőssége, ezért a későbbiekben ennek elmulasztása miatt a pályázó az Önkormányzattal szemben szavatossági igénnyel nem élhet. Elégtelen felvilágosításból eredő károkért és ebből eredő bárminemű költségért az Önkormányzatot semmilyen felelősség nem terheli.

 

Az Önkormányzat az alábbiakban foglalt profilokat kizárja:

  • jó ízlésbe, erkölcsbe ütköző funkció,
  • helyben fogyasztást lehetővé tevő italboltok,
  • környezetet szennyező tevékenységek,
  • jogszabály által tiltott tevékenységek.

 

A fenti négy kategóriába eső profil megjelölése az ajánlat érvénytelenségét eredményezi.

 

3./ A bérbeadás időtartama: 3 (három) év.

 

4./ A helyiség berendezése, felszereltsége: üres

 

Önálló közmű közműórákkal rendelkezik: áram, víz- és csatorna, távfűtés költségmegosztóval.

 

5./  Az ingatlan műszaki állapota: megfelelő, a helyiség jelen állapotában kerül átadásra.

 

6./ A tevékenység folytatásához szükséges kialakítás költsége a bérlőt terheli, bérbeszámítási lehetőség nélkül. Bármely felújítási-, átalakítási beruházás kizárólag az Önkormányzat előzetes, írásbeli hozzájárulása birtokában kezdődhet meg.

 

7./ A bérleti díjat minden évben az előző évi éves fogyasztói árindex mértékével meg kell emelni az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII.18.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 52. § (2) bekezdése szerint. Az emelés esedékessége minden év április 01. napja.

 

8./ A bérlő fizetési kötelezettsége a helyiség vonatkozásában:

  • bérleti díj,
  • közös költség: 8.900 Ft/hó
  • a helyiség közüzemi díjai: közvetlenül a közüzemi szolgáltatók felé fizeti a bérlő (elektromos áram, víz- és csatorna, távfűtés)

 

9./ Az önkormányzati rendelet alapján helyiségbérleti szerződés esetén 3 havi bérleti díjnak és közös költségnek megfelelő óvadék megfizetése szükséges. Az óvadék megfizetése a bérleti szerződés létrejöttének a feltétele. Az óvadék a bérleti szerződés megszűnésekor, amennyiben a bérlőnek nem áll fenn tartozása és rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban adja vissza a helyiséget, kamatmentesen visszajár.

 

10./ Az Önkormányzat a bérlővel – amennyiben az gazdasági társaság – a vezető tisztségviselő készfizető kezesként történő bevonása mellett köt bérleti szerződést.

 

11./ Megtekintés a helyszínen: előzetes bejelentkezés alapján.

 

12./ A közzététel időpontja: 2024. április 26. (péntek).

 

13./ Pályázatok benyújtásának határideje: 2024. május 27. (hétfő) 10.00 óra.

 

14./ Ajánlati biztosíték összege: 140.000 Ft.

 

Az ajánlati biztosíték megfizetésének módja: az ajánlati biztosíték összegét az Önkormányzat OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11784009-15522001-06530000 számú számlájára átutalással kell megfizetni 2024. április 22. napján 09.00 óráig.  Az átutaláson megjegyzésként fel kell tüntetni: „Dévény u. 3. C alagsor 1. szám ajánlati biztosíték”. Az ajánlati biztosíték határidőben történő megfizetését igazoló bizonylatot a pályázathoz csatolni kell.

 

15./ A bérbevételi ajánlat mintája a kiíráshoz mellékelve van, illetve az önkormányzat honlapjáról letölthető (www.budafokteteny.hu).

 

16./ A pályázatot egy példányban, személyesen, zárt borítékban kell leadni a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatalban (1221 Budapest, Városház tér 11. szám). Kérjük a borítékon címzettként a Vagyongazdálkodási Irodát tüntessék fel.

 

A pályázaton kizárólag az alábbi szöveget kell feltüntetni: „Dévény utca 3. C alagsor 1.”

A pályázatok benyújtásakor az átvétel pontos időpontját (dátum, óra, perc) tartalmazó átvételi elismervény készül, amely hitelesen igazolja az átvétel tényét.

 

17./ A pályázatok bontási ideje, helye, módja:

 

A határidőben beérkezett pályázatok bontása a Polgármesteri Hivatal helyiségében történik a hirdetményi határidő lejártának időpontját követő 5 munkanapon belül.

A pályázatok bontásánál a Vagyongazdálkodási Iroda kettő köztisztviselője, az illetékes Bizottság tagja és az Önkormányzat jogi képviselője van jelen.

 

A pályázatok bontásakor ismertetni kell a pályázat sorszámát, a pályázat beérkezésének idejét, a pályázók nevét, székhelyét, valamint azokat az adatokat, amelyek értékelésre kerülnek. A pályázatok értékelése során a megajánlott bérleti díj kerül értékelésre; amennyiben az Önkormányzat nem nyilvánítja eredménytelennek a hirdetményi eljárást vagy nem ír ki versenytárgyalást, a legmagasabb bérleti díjat ajánló pályázóval köt szerződést.

 

A pályázatok bontásáról jegyzőkönyv készül.

 

18./ Pályázatot a felhíváshoz csatolt „Bérbevételi szándéknyilatkozat” formanyomtatványon kell benyújtani.

A pályázatnak a következő adatokat, nyilatkozatokat kell tartalmaznia:

  • egyéni vállalkozó esetén a pályázó neve, székhelye, adószáma, bankszámlaszáma és elérhetősége (email, telefon)
  • jogi személy vagy társas vállalkozás esetén cégnév és székhely, statisztikai számjel, adószám, bankszámlaszám, és a képviselő neve és személyes adatai, elérhetősége,
  • a helyiségben végezni kívánt tevékenység,
  • a megajánlott havi bérleti díj;
  • az ajánlati biztosíték befizetését igazoló bizonylat,
  • pályázó nyilatkozatát bankszámlaszámáról, melyre eredménytelen pályázat esetén az ajánlati biztosíték visszafizetését kéri,
  • a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a személyes adatai kezeléséhez hozzájárul;
  • a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a pályázati felhívás tartalmát megismerte és megértette;
  • a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy az óvadék, bérleti díj és közös költség megfizetését vállalja,
  • a pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. §-ban foglalt átláthatósági feltételeknek megfelel; nem áll végelszámolás, csődeljárás vagy felszámolási eljárás alatt, és nem folyik ellene végrehajtási eljárás,
  • igazolás arról, hogy Pályázónak nincs adó és köztartozása (NAV és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Polgármesteri Hivatal Adóügyi Iroda, email: adougyiiroda@bp22.hu ),
  • igazolás arról, hogy Pályázónak nincs Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata felé lejárt tartozása (Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Polgármesteri Hivatal Gazdasági Iroda, email: gazdasagiiroda@bp22.hu ).

 

Az Önkormányzat a pályázatot érvénytelennek nyilvánítja, ha az nem, vagy hiányosan tartalmazza az e pont szerinti adatokat, nyilatkozatokat.

 

Érvénytelen az a pályázat, amelyet olyan pályázó nyújt be,

  • aki korábban már nyújtott be érvényes pályázatot a helyiségre és a pályázati eljárás eredményesen zárult, ám a bérleti szerződés megkötésére a pályázónak felróható okból nem került sor,
  • akinek az Önkormányzattal más helyiség használatára vonatkozó szerződése rendkívüli bérbeadói felmondással szűnt meg,
  • akinek bármilyen címen lejárt díjtartozása áll fenn az Önkormányzattal szemben.

 

19./ A pályázó a pályázatok bontását követő 35. napig ajánlatához kötve van.

 

20./ Az Önkormányzat jogosult a pályázatok bontását követő 2 munkanapon belül a pályázati eljárást indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítani, ebben az esetben az Önkormányzatot szerződéskötési kötelezettség nem terheli, a pályázó ajánlati kötöttsége megszűnik.

 

21./ Amennyiben a pályázati eljárást az Önkormányzat nem minősíti eredménytelennek, eredményt kell hirdetni, vagy versenytárgyalási felhívást kell közzétenni.

Amennyiben az Önkormányzat versenytárgyalás kiírásáról dönt, a pályázókat arról a versenytárgyalást megelőző 8. napig értesíti.

 

22./ Amennyiben az Önkormányzat versenytárgyalás kiírásáról dönt, a versenytárgyalási felhívás közzétételének napján a pályázó ajánlati kötöttsége megszűnik és eldöntheti, hogy a versenytárgyaláson kíván-e indulni. Versenytárgyalás esetén az ajánlati biztosíték összege a versenytárgyalási kiírásban kerül meghatározásra.

 

23./ Eredményes pályázati eljárás esetén a szerződéskötésre határidő: az eredményhirdetés időpontjától számított 30 nap.

 

24./ Az Önkormányzat a pályázat nyertesének visszalépése esetén jogosult a soron következő helyezett pályázóval szerződést kötni. Ez a jog az Önkormányzatot abban az esetben is megilleti, ha neki fel nem róható ok miatt a szerződéskötésre a pályázat eredményhirdetésének időpontjától számított 30 napon belül a pályázat nyertesével nem kerül sor.

 

25./ Az Önkormányzat az ajánlati biztosítékot a pályázat visszavonása, ill. a pályázat eredménytelensége esetén, az Önkormányzat döntését követő 8 munkanapon belül kamatmentesen visszafizeti. Az ajánlati biztosíték sikeres pályázat esetén a nem nyertes pályázók részére az ajánlati kötöttség lejártát követő 8 munkanapon belül kerül visszafizetésre. Az Önkormányzat az ajánlati biztosíték után költséget nem számol fel, kamatot nem fizet.

 

26./ A pályázat nyertesénél az ajánlati biztosítékot az Önkormányzat az óvadék összegébe beszámítja, de ha a szerződés megkötése a pályázónak felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot a pályázó elveszti. Az elvesztett ajánlati biztosíték az Önkormányzatot illeti meg.

 

27./ A pályázattal kapcsolatban további információ a Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Iroda munkatársától, Bóbis Ildikó ügyintézőtől kérhető (bobisi@bp22.hu) a 229-2611/170 mellék telefonszámon.

 

Budapest, 2024.  április 26.

 

 

 

Letölthető nyomtatványok:

 

- nullás igazolás – Adóügyi Iroda

- nullás igazolás - Gazdasági Iroda

- Bérbevételi szándéknyilatkozat

- Személyes adatok

 

 

 

 

Karsay Ferenc polgármester

megbízásából

 

 

Koncsekné dr. Kovács Ágnes

irodavezető-helyettes