Hírek

A biztos nyelvtudás iskolája
Szojka Andrea intézményvezetői munkakörét helyettesi beosztásra váltotta a Bartók iskolában
2020-09-20

Az új tanév több intézményben is új vezető irányítása mellett kezdődött el kerületünkben. A szeptemberi testületi ülésen az önkormányzat elöljárói és a képviselő-testület elbúcsúzott a nyugdíjba vonuló, valamint az igazgatói munkakörből leköszönő pedagógusoktól, és köszöntötte az újonnan kinevezett vezetőket.

A Bartók Béla Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában Szojka Andrea intézményvezető munkakörét helyettesi beosztásra váltotta, az igazgatói széket pedig az addig helyettesként dolgozó Karakasev Éva foglalta el.

A tíz évig iskolaigazgatói poszton dolgozó, angol szakos pedagógus érdeklődésünkre válaszolva elmondta, hogy nagyon régóta ismeri Karakasev Évát, aki két éve az ő hívására érkezett az iskolába igazgatóhelyettesnek. Szoros együttműködésben és teljes egyetértésben vezették az iskolát, ahogy azt kettőjük helycseréje után is tervezik.

Szojka Andrea elmesélte, hogy 1996-ban, amikor a Bartók iskolába jött tanítani, ő javasolta, hogy a gyerekek már első osztálytól tanuljanak angolul. Kezdeményezésére a következő tanévben el is kezdték az első két évfolyamon a nyelv szóbeli oktatását, így amikor tizennégy év angoltanítás után az igazgatói állásra pályázott, nem volt kérdés számára, hogy vezetőként a két tanítási nyelvű oktatási rendszer kidolgozásával és bevezetésével kíván foglalkozni.

– Az első tanév azzal telt, hogy a törvényi előírásokat betartva kidolgoztuk az új pedagógiai programot, amelyet elfogadtak, így 2011 szeptemberében elkezdtük az új tanítási formát, amely a mai napig nagyon népszerű és sikeres – mondta az angol szakos tanárnő. Hozzátette, hogy huszonegy osztályukban 478 diák tanul, de nem minden osztályuk két tanítási nyelvű, hiszen nem várható el, hogy a körzetes gyerekek másik iskolát válasszanak csak azért, mert normál osztályba szeretnének járni.

A volt igazgató érdekességként említette, hogy kimenő osztályaikból többnyire két tanítási nyelvű középiskolát választanak a tanulók, de még azok közül is sokan, akik az úgynevezett normál osztályba jártak.

– Tízéves igazgatói munkám legnagyobb eredménye, hogy biztos nyelvtudással alapozzuk meg a tőlünk elballagó gyerekeket. Örömmel tölt el, hogy diákjaink szépen szerepelnek az Open Curtain Festivalon (országos angol nyelvű drámafesztivál – a szerk.), és eddig, az idei nyarat kivéve, minden évben tudtunk számukra angol nyelvi tábort szervezni.

(Tamás Angéla)