Ugrás a tartalomra

A nyelvészet ifjú mestere

2021. április 28. szerda
Skrabák Boglárka kempelenes diák nyerte meg az országos magyar nyelvi versenyt
A nyelvészet ifjú mestere

Első helyezést ért el magyar nyelvből az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen (OKTV) Skrabák Boglárka, a Kempelen Farkas Gimnázium tizenegyedikes diákja.

A nyelvészet ifjú mestereEz olyannyira kimagasló teljesítmény, hogy a diáklány már most 100 pluszpontot könyvelhet el a következő évben esedékes egyetemi felvételijéhez. Bogi elmesélte, hogy reál beállítottságúnak tartja magát amellett, hogy a nyelvtan a kedvence, kilenc éve hegedül, két éve zongorázni tanul, társas táncra és úszni jár. Szereti a szolfézst és a zeneelméletet, a magyar nyelven kívül emelt szinten tanulja a matematikát, a fizikát és az informatikát is. Utóbbiból, ahogy angol nyelvből is, már letette a középszintű érettségi vizsgát.

A nyelvésznek készülő gimnazista tizenhat – négy csoportos és tizenkét egyéni – országos versenyt nyert meg eddig, és a többi megmérettetésen is az élvonalban végzett.

– Már kiskoromban is érdekeltek a nyelvi játékok, a magyar nyelv szeretetét és az alapokat azonban Molnárné Konrád Mariann és Ribárik Éva tanítónőknek (Baross Gábor Általános Iskola) köszönhetem. Elsős koromban a NyelvÉsz versenyen indultam, amelyen I. helyezett lettem, utána következtek a Tudásbajnokságok, a Mozaik és a Bolyai, majd a többi verseny – emlékezett vissza a kezdetekre a verseny győztese.

Kiemelte, hogy a Kempelen Farkas Gimnáziumban kezdetben Felföldiné Székely Dóra és Bakó Tünde egyengette az útját, az OKTV-re való felkészüléshez pedig jelenlegi magyartanárától, Miernik Beátától kapott kiemelt segítséget.

Bogi azt is elmondta, hogy az első fordulón a saját iskolájában vett részt, ahol mindkét évfolyam versenyzői ugyanazt a feladatsort oldották meg. Az országos összesítésben másodikként jutott tovább, 85%-os teljesítménnyel. A verseny második részében feladatul kapott, harmincoldalas pályamunkában Csokonai Dorottya című művén keresztül mutatta be az irodalmi paródiákban megjelenített nyelvi ötleteket és játékokat. Ennek megírásában Cselényi Péter tanár úr támogatta, aki igen sok időt és energiát fektetett abba, hogy ez jól sikerüljön neki. Hozzátette: az iskolájának is sokat köszönhet, hiszen két hét „szabadságot” kapott, hogy elmélyülten dolgozhasson a tudományos jellegű dolgozaton.

(Tamás Angéla)