Ugrás a tartalomra

A Squid Game zenéjének szerzője muzsikál a budafoki Dohnányi Zenekarral

2025. november 07. péntek
Jung Jaeilt kísérte a Budafoki Dohnányi Zenekar a Müpában
A Squid Game zenéjének szerzője muzsikál a budafoki Dohnányi Zenekarral

A koreai filmművészet egyre népszerűbb nemcsak világszerte, hanem hazánkban is. Ezért játszhatott zsúfolásig telt ház előtt október 25-én a Budafoki Dohnányi Zenekar a Müpában. A zongoraszólista Jung Jaeil, a frenetikus sikerű Élősködők és a Squid Game-sorozat filmzenéjének szerzője volt, aki először koncertezett hazánkban. Csak remélni merjük, hogy nem utoljára.

Október 25-én generációs élményben volt része annak, aki ellátogatott a Koreai Kulturális Központ szervezésében a Művészetek Palotájában rendezett koncertre, amelyen napjaink egyik legnagyszerűbb filmzeneszerzője, Jung Jaeil szerzeményeiből játszott a Budafoki Dohnányi Zenekar Szűts Apor vezényletével. A 43 éves zeneszerző – többek között – az Oscar- és Arany Pálma díjas Élősködők és a Netflixen elsöprő sikerrel ment Squid Game sorozat zenéjét komponálta, ezekből hallhatott egy másfél órás ízelítőt a Müpa közönsége.

A koncert befejeztével legalább negyedórán keresztül zúgott a taps, bravózott a közönség, amelynek soraiban a magyarországi koreai kolónia tagjaiból is sokat ott voltak. Az emlékezetes koncert nemcsak a zeneszerző sikere volt, hanem a Budafoki Dohnányi Zenekaré is, amelynek rendkívül magas színvonalú profizmusát Jung Jaeil is kiemelte még ott, azon melegében, amikor a színpadon meghatottan mondott köszönetet a viharos tapsért.

Ezek után a lehető legtermészetesebb, hogy beszélgettünk az est magyar hősével, Szüts Aporral, a Budafoki Dohnányi Zenekar zeneszerző-zongoristájával.

– Jungnak szemmel láthatóan szokatlan volt ez a magyarországi tapskultúra – mondta a fiatal, mindössze 32 éves maestro. – Külföldön az a szokás, ha befejeződött a koncert, egy darabig tapsol a közönség, majd amikor a karmester vagy a szólista levonul a színpadról, a nézők is felállnak, és hazamennek. Amivel most találkozott a Müpában, az szinte sokkolta. A közönség ovációja, és a zenekarunk minősége is, ahogy azt ott, a színpadon mondott rövid kis beszédében is kiemelte.

– A koncert szombaton volt, Jung csütörtök este érkezett meg Budapestre, s mindössze hat óránk volt a próbára, s abból is csak négy órát tudtunk gyakorolni technikai okok miatt – magyarázta a karmester az előzményeket. – Körülbelül hatvantagú zenekarral koncerteztünk a Müpa színpadán, jó néhányan ott voltak azok közül a zenészek közül a Budapest Scoringból, akik az Élősködők és a Squid Game zenéjét is a filmre játszották. Számukra tehát ismerős volt a zenemű, ez megkönnyítette a próbafolyamatot.

A koreai mester Budapestről New Yorkba repült, a Carnegie Hallban volt a soron következő hangversenye.

– Jung dzsessz tanszakon végzett, eredendően dzsessz-zenész, és ez átjön a filmzenéiből is – folytatta Szüts Apor. – Nekünk amúgy, a Budafoki Dohnányi Zenekarnak nem újdonság filmzenét játszani, nem először adunk műsort világhírű filmmuzsikákból, de ez a mostani koncert különleges volt. Már csak azért is, mert három vendégművész is szerepelt, három koreai muzsikus, akik hagyományos koreai hangszereket szólaltattak meg. Csak ismételni tudom, nekünk, magyar zenészeknek is különleges élményt jelentett ez a koncert, meg az utána folytatott baráti beszélgetés a zeneszerzővel. Ez a hangverseny egy igazi kulturális összeérés volt Magyarország és Korea, a két, földrajzilag távoli ország zenevilága között. Igazából csak azt sajnáljuk, hogy nem volt lehetőség legalább még egy-két koncertre ugyanezzel a műsorral. Igény lett volna rá mind a közönség, mind a mi részünkről.

Ch. Gáll András


Városházi Híradó
 

Süti tájékoztató Süti beállítások Sütik törlése