Hírek

Angolul is mesélhetnek Ausztráliáról a diákok - Videóval frissítve!
Bárczy István-díjat kapott Szojka Andrea, a Bartók iskola igazgatóhelyettese
2021-06-28

Kitűnő pedagógiai érzékkel, nagy szakmai hozzáértéssel, végtelen türelemmel végzett oktató-nevelő munkája és példaértékű vezetői tevékenysége elismeréseként Bárczy István-díjat vehetett át Pedagógusnap alkalmából Szojka Andrea, a Bartók Béla Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola igazgatóhelyettese a Főpolgármesteri Hivatalban. 

– Először nem akartam elhinni, hogy fővárosi kitüntetésben részesülök. Nagyon megilletődtem, hogy a huszonöt budapesti kitüntetett közül én vagyok az egyik. Akkor tudatosult bennem, hogy ez milyen komoly elismerés. Mindegyikünket név szerint méltattak. Karácsony Gergely főpolgármestertől megkaptam a plakettet, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes asszonytól az oklevelet és Niedermüller Pétertől, a közgyűlés elnökétől a virágot, majd mindhárman külön-külön gratuláltak – mesélte Szojka Andrea, akit Budafok-Tétény önkormányzata terjesztett fel a díjra.

– Szeptemberig az intézmény igazgatójaként vezette az iskolát, ettől a tanévtől kezdve azonban helyettesi munkakört töltött be, így több órában tanított.

– Továbbra is oktattam az angol nyelvet, e mellett a 8. osztályokban célnyelvi civilizációs órákat tartottam, amelyeken egy-egy országgal (földrajz, történelem, irodalom, művészetek, nevezetességek) ismerkedtek meg a gyerekek angol nyelven, idén ráadásul az év harmadában digitális oktatás keretében. Új-Zéland, Ausztrália és Kanada volt a téma, a második félévben pedig az idegenvezetés Magyarországon, úgyhogy rengeteget dolgoztam. Sokat készültem az órákra, mert az angol nyelvtant is nehezebb volt online tanítani, mint a tanteremben.

– A Bárczy-díj átvétele ünnepnap, ahogy a nyolcadikosok ballagása is, de egy iskolában ez az időszak nem csak az ünneplésről szól. Milyen feladatokkal szembesültek az év végéhez közeledve?

– Idén a 7. és 8. osztályosok közül tizennyolcan jelentkeztek középfokú nyelvvizsgára, közülük egy diákunk sikeres szóbeli- és tizenhét tanulónk komplex C típusú nyelvvizsgát tett. A kompetencia- és nyelvi mérés mellett nálunk a gyerekek a célnyelvi mérésen is részt vesznek. Két tanítási nyelvű iskola lévén a diákok megírták a két tannyelvű tesztet és a hozzá tartozó két fogalmazást is. Ennek megoldása, de a kiadott szempontok alapján történő javítása is komoly feladat volt. A tétje is nagy, mert az Oktatási Hivatal ellenőrzése után csak akkor maradhat az iskola két tanítási nyelvű, ha a gyerekek hatvan százaléka megfelelően teljesít. Szerencsére nálunk eddig mindig sokkal jobb eredmény 
született.

(Tamás Angéla)