Lezárták a Növény utcai aluljárót
Mivel a kerület azzal a kikötéssel járult hozzá az átjáró lezárásához, hogy a gyalogosközlekedést biztosítani kell, Szabolcs Attila polgármester és Zugmann Péter alpolgármester sürgősen tárgyalást kezdeményezett a Strabag főépítésvezetőjével, Határ Attilával. A megbeszélést február 1-jén tartották. Mint megtudták, a sínpárt 10 méterrel északabbra kell helyezni, így sem biztosítóberendezés, sem fénysorompó nem fog működni az ideiglenes vágányon. Ezért a cég szerint elkerülhetetlen a gyalogosközlekedés korlátozása. ?géretet kaptak arra, hogy a cég lakossági fórumon fogja ismertetni az építkezés menetét. Az önkormányzat vezetése továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a gyalogosközlekedést fent kell tartani.
Az M0 autóút M6 és 51-es út közé eső szakaszának autópályává történő kiszélesítéséhez kapcsolódóan építik át a 6-os főút-Növény utca csomópontját és közvetlen környezetét is. Évekig tartó előkészítés után, 2010 második felében a lakosság számára is láthatóan megkezdődött a kivitelezés.
Annak idején a sok baleset miatt zárták le a vasúti átjárót (1998-ban már le volt zárva). Szabolcs Attila polgármester első ciklusában, 2000-ben a Nemzeti Autópálya Zrt. vezetőivel tárgyalt. Kezdeményezte, hogy a Növény és a Kormorán utcánál különszintű kereszteződés létesüljön. Az akkori tárgyalások eredményeképpen az NA Zrt. vállalta, hogy az M0 autópályává szélesítésével egyidejűleg a Növény utcai különszintű kereszteződést megépítik (az M0 költségvetéséből). Ezzel jobb lesz a kapcsolat a Dunával, és a két híd melletti terület fejlesztését is elősegíti.
Most nemcsak az M6 különszintű kereszteződését építik meg, hanem a Minta utcai sorompó elkerülésének megépítését is lehetővé teszik, hiszen az egykori 43-as villamos nyomvonalán, a vasútkorszerűsítés keretén belül az átjárót ki fogják bővíteni. A Nagytétényi útnál a sorompót kikerülve lehet majd folyamatosan haladni. Sajnos ez csak később lesz lehetséges, nem volt lehetőség arra, hogy ugyanebbe a projektbe foglalják bele.
A Növény utcai csomópont átépítésének célja az itt folyó közúti közlekedés biztonságosabbá és korszerűbbé tétele, idomulva a megváltozott forgalomterheléshez. A 6-os főút Duna felőli oldalán található üdülőtelkek és a vasúti töltéseken túl elhelyezkedő, a gyorsan fejlődő XXII. kerület belterületéhez tartozó lakónegyed és a bevásárlóközpontok közötti kapcsolat javul.
Mivel a 6-os főút, illetve a Kelenföld-Tárnok vasútvonal szintbeli találkozása a Növény utcával nem felel meg a korszerű városépítés elvárásainak, 280 m hosszú aluljáró épül a vasútvonal, valamint a 6-os út alatt, amely közvetlenebb kapcsolatot teremt Nagytétény, az M0, a Horgásztelep és a 6-os út között. Az aluljáró 2?2 sávos lesz, melynek gépjárműforgalmától elkülönítve egy négy méter széles kerékpáros és gyalogosút is épül. Az aluljáróépítés során a Kelenföld-Tárnok vasútvonalon megépül egy több mint 30 méter támaszközű vasúti híd, a későbbi vasútbővítéshez szükséges új nyomvonalon az új híd hídfői, valamint a 6-os úton egy 2?2 sávos közúti híd, amely 21 m-es támaszközű lesz.
A Növény utca szinte teljes hosszának átépítése további változásokat is hoz. Felújítják a horgásztelepekhez vezető utat a Növény utca közvetlen környezetében.
Amennyiben előre nem látható események nem okoznak a kivitelezés menetében jelentős fennakadást, az ismertetett átalakítások 2012 elejére befejeződnek. Addig kérjük a lakosság és az üdülők tulajdonosainak szíves megértését.