Lakossági fórum a Budapest XXII. kerület Városház téri fejlesztésről
A XXII. kerület legfontosabb terének, a leromlott állapotú Városház térnek és környékének a rendezése régóta húzódó feladat. A BKK-nál folyamatban lévő, új, száz százalékban alacsonypadlós villamos járművek beszerzését célzó projekt II. ütemének előkészítése keretében lehetőség nyílt Budafok, Városház tér villamos-végállomás térségének rendezésére, a végállomás átépítésére.
A fejlesztést az indokolja, hogy az M4-es metróvonal átadása után már két villamosvonal végállomása lenne itt, melyekkel a Deák Ferenc térre és a Széll Kálmán téren keresztül Hűvösvölgybe lehet majd átszállás nélkül eljutni. A Városház téri villamos-végállomás átépítésével biztosítható az esélyegyenlőség, valamint lehetővé válik a jövőben itt közlekedő szerelvények fordítása. A fejlesztés illeszkedik "A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" megvalósulás alatt lévő projekthez, melynek célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, új átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. Ezzel párhuzamosan a kerület Integrált városfejlesztési stratégiájához, kerületfejlesztési koncepciójához igazodva megtörténik a Kossuth Lajos utca felújítása, valamint a Mária Terézia utca kétirányúsítása is.
A fejlesztéshez
szükséges egyesített engedélyezési és kiviteli tervek elkészíttetése a Fővárosi
Közgyűlés 2733/2012.
(XII. 12.) döntése alapján a BKK feladata, amihez fejlesztési megállapodás
keretében forrást is biztosított a főváros. A kivitelezéshez szükséges forrás a
főváros 2014-es és 2015-ös költségvetési tervében szerepel.
A BKK és a XXII. kerületi önkormányzat elképzeléseit egy előzetes terven keresztül mutatjuk be, mely a www.bkk.hu/budapest-xxii-kerulet-varoshaz-teri-fejlesztes oldalon megtekinthető. A tervek szerint a villamos-végállomás átépülése mellett a Mária Terézia utca kétirányúvá válna, így lehetővé válik a Kossuth Lajos utca felújítása és forgalomcsillapítása. A forgalomcsillapítást váltakozóan egyirányú útszakaszokkal, új burkolat kialakításával, továbbá szélesebb gyalogosfelületek létrehozásával kívánjuk megvalósítani, ami lehetővé teszi az átmenő forgalom megszüntetését. Emellett a jelenlegi, egyes pontjain mindössze 0,65 m széles Városház téri autóbuszmegálló-peron is kiszélesedik, illeszkedve az utasok igényeihez, kényelmesebbé téve az autóbuszokra történő le- és felszállást. A tervezett felújítás által az érintett térség méltóvá válik arra, hogy vonzó, attraktív, kerületközponti funkciókat lásson el, és látványában a kor városépítészeti követelményeinek megfelelően megújuljon, ezáltal felértékelje Budafok nagy múltú, értékes belvárosi területét.
A kivitelezéshez szükséges tervek 2014 februárjára készülhetnek el, majd a hatósági engedélyek megszerzése után, 2014 IV. negyedévében kezdődhet a kivitelezés és 2015-ben fejeződhet be a fejlesztés.
A bemutatott terv egy előzetes terv, a kidolgozandó változat műszaki diszpozíciójának véglegesítése előtt kikérjük a kerületi lakosság, a vállalkozók, a civil szervezetek, és minden érintett véleményét a tervezett kialakítással kapcsolatban.
Véleményüket 2013. május 6-án éjfélig küldhetik meg a BKK e-mail címére (varoshazter@bkk.hu), vagy postacímére (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21.).
A tervekkel kapcsolatosan a XXII. kerületi Városháza dísztermében 2013. május 2-án 17 órától a BKK és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzatának közös rendezésében lakossági fórumot tartunk, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk.
Tisztelettel:
Budapesti Közlekedési Központ
és Budafok-Tétény Budapest
XXII. kerület Önkormányzata