Ugrás a tartalomra

Szülők tömege a SULI-VÁR-on

2013. november 28. csütörtök
Szülők tömege a SULI-VÁR-on

Az iskolaválasztás előtt álló óvodásokat és szüleiket ismét várták a Klauzál Ház kamaratermében az immár hagyományos SULI-VÁR rendezvényre. Az igen sikeres kerületi kezdeményezésű program résztvevői végignézhetik az iskolák bemutatkozó kisfilmjeit, beszélgethetnek az intézmények igazgatóival, pedagógusival és diákjaival. Végül dönthetnek arról, melyik is gyermekük számára a leginkább megfelelő iskola. A SULI-VÁR-on megjelent Szabolcs Attila polgármester és Karsay Ferenc alpolgármester is.

A programon idén is hosszú sorok kígyóztak a Pedagógiai Szakszolgálat foglalkoztató asztalai előtt. A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. kerületi Tagintézményének megbízott vezetője, Bíró Rita Zsófia elmondta lapunknak, hogy náluk minden évben nagy az érdeklődés. A szülők többnyire itt kezdik a SULI-VÁR programot, amely abból is adódik, hogy a beiskolázás előtt csak a gyerekek egy része kerül a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársaihoz, az itt végzett munka azonban sokakat érdekel.

Hozzátette: azok a gyerekek kerülnek a tankerületi szakértői tevékenység hatókörébe, akiknél az érettséget illetően bizonytalanság támad, vagy az óvoda és a szülők között ellentmondás alakul ki. Az óvoda és a szülő egymástól függetlenül is kérhet vizsgálatot, de együtt is fordulhatnak segítségért.

Bíró Rita Zsófia nagyvonalakban összefoglalta számunkra, hogyan történik az iskolaérettségi vizsgálat:

Először hatfős csoportokban megfigyelik a gyerekek hosszú távú emlékezetét, grafomotoros készségét (rajzolás), feladattartását és az egymással való viselkedést. Ezt követi az egyéni foglalkozás, amelynek keretében a fizikai és a lelki alkalmasságot nézik. Az előbbinél a magasság, a testsúly és a fogzás az elsődleges szempontok, míg az utóbbinál az érzelmi érettséget, azon belül a szülőről való leválás képességét, az emlékezetet, a figyelmet és a beszédet vizsgálják.

A vezetőnő érdeklődésünkre a gyerekek fejlettségéről is elmondta tapasztalatait: A mai gyerekek teljesen másképpen érnek, mint néhány évvel ezelőtt - fejtette ki. - Mozgásuk általában összerendezetlenebb, amely kihat a beszédre és a rajzolásra is. Kevesebb a kitartásuk, feladattartásuk, mindent csinálnak, de semmit sem tesznek elmélyülten. Szociálisan éretlenek, társas kapcsolataik jelentősen megváltoztak. Jobban szeretik az egyedüli, logikai tevékenységeket, mint amelyeket társakkal kell játszani - sorolta a felgyorsult világ és a megváltozott körülmények káros következményeit a szakember, majd kiemelte: a mai hatévesek a figyelemmegosztás és vizuális észlelés terén azonban lényegesen ügyesebbek, mint évekkel korábban vizsgált társaik.

T. A.