Tovább lesz nyitva a budafoki okmányiroda
Az okmányiroda átállása zökkenőmentesen történt a kormányhivatali irányítási rendszerre - közölte lapunkkal Bencze Márta, a Fővárosi Kormányhivatal XXII. kerületi hivatalának okmányirodai osztályvezetője. Mint mondta: az okmányiroda változatlanul népszerű a lakosság körében, minden évszaknak megvannak az aktuális ügyei, amelyeket feltétlenül el kell intézni. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a járások létrejöttével a kerületi okmányiroda az önkormányzattól a Fővárosi Kormányhivatalhoz került.
- Hogyan értékeli az eltelt esztendőt? Sikeres volt az átállás?
- Az okmányiroda ebben az évben változatlan feladatellátással, helyszínen és változatlan működési rendben végezte feladatait, így az ügyfeleinknek nem jelentett nagyobb változást, terhet megszokni azt, hogy januártól az okmányirodai ügyeket már nem jegyzői hatáskörben intézzük el, a polgármesteri hivatal egyik szervezeti egységeként, hanem a járási hivatalok létrejöttével Budapest Főváros Kormányhivatala XXII. Kerületi Hivatalának okmányirodai osztályán. Úgy gondolom, az átállást zökkenőmentesen sikerült végrehajtanunk, a hozzánk fordulók minden ügyében igyekszünk gyorsan és ügyfélközpontúan eljárni.
- Mi a tapasztalatuk az új működési formáról?
- Ugyanazokat az államigazgatási elsőfokú hatósági feladatokat látjuk el, mint korábban. A különbség annyi, hogy a szervezet zavartalan működéséhez szükséges feltételeket, személyi állományt, eszközöket, infrastruktúrát, költségeket a kormányhivatal biztosítja.
- Hogyan ítéli meg, a lakosság elégedett a szolgáltatás színvonalával? Mit kifogásolnak, illetve mit dicsérnek?
- Az ügyeket országos illetékességgel látjuk el, így akkor is intézzük a hozzánk fordulók ügyét, ha nem a XXII. kerületben van a lakcímük, természetesen mindenféle különbségtétel nélkül. Ezért főként a nyári hónapokban gyakorta előfordult, hogy a tömegesen hozzánk érkezők hosszas várakozási időre kényszerültek. Természetesen sehol nem szeretnek sokat várni az emberek, így a legtöbb kifogást ez okozta. ??gyfeleink azonban többször kifejezték a megelégedettségüket, megköszönve az udvarias, segítőkész ügyintézést, a szakmailag jól felkészült és korrekt tájékoztatásokat, az empatikus, minden problémára megoldást találó hozzáállásunkat.
- Milyen ügyekkel keresik fel a hivatalt a legtöbben?
- Teljesen rapszodikus, hogy éppen adott időszakban milyen ügyben jönnek többen. Tavasszal, az iskolai beiratkozások idején sokan a diákigazolványok készítése miatt kerestek fel bennünket, egyúttal a kiskorú gyermekekkel érkező szülők gyermekük részére személyi igazolványt is készíttettek. A nyári hónapokban, a külföldi utazások miatt útlevélkérelmüket nyújtották be többen, ősszel pedig a felsőoktatásban tanulók a szociális támogatások igénybevételéhez kértek igazolásokat tőlünk. Az elmúlt egy-két hónapban azt tapasztaltuk, hogy a külföldről behozott használt járművek forgalomba helyezése céljából kerestek fel minket a legtöbben.
- Mit vár a jövő évtől? Tervezik-e a szolgáltatás bővítését?
- Jövőre a szolgáltatásunk színvonalának további emelését tervezzük, például az ügyfélfogadási idő bővítésével. Hetente legalább egy napon meghosszabbítjuk nyitva tartásunkat, azaz este nyolc óráig várjuk majd ügyfeleinket. Bízunk abban, hogy a következő évben is jó színvonalon fogjuk ellátni a közfeladatainkat ügyfeleink megelégedésére.
(Temesi László)