Ugrás a tartalomra

Sikeres próbajárat

2015. január 27. kedd
Sikeres próbajárat

Egy Tátra, egy Combino és egy teherkocsi villamos gördült át a Rákóczi híd újonnan épült pályáján január 26-án délelőtt a Közvágóhídtól a Budafoki út felé és aztán vissza. A híd kiállta a tesztet: a szerkezet elbírja a villamosok súlyát. Korábban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) vetette fel, hogy az 1-es villamos meghosszabbításának tervezése során nem vizsgálták meg, hogy a húszéves hídszerkezet elbírja-e az új, frissen vásárolt CAF-villamosokat, amelyek tengelyterhelése és sebessége nagyobb az akkori típusokénál. Néhány napja kiderült, hogy nem kell aggódni: az egykori mérnökök bőséges ráhagyással dolgoztak, és a híd a CAF-oknál jóval nehezebb szerelvényeket is biztonságosan elhordana.

Az 1995-ben átadott Lágymányosi hídra már a megépítése idején is terveztek villamost, de húsz évig kellett várni, hogy az 1-es vonal uniós támogatással megvalósuló rekonstrukciója és meghosszabbítása részeként a pálya megépülhessen. A híd közepén árválkodó üres sáv - a vágányok helye - és a Közvágóhídnál lévő ideiglenes végállomás most lett végleg Budapest múltjának része. Egyelőre nem tudni, hogy az utasforgalomnak mikor adják át az új szakaszt, amely a Fehérvári út kereszteződéséig tart.

A BKK válaszolt a valasz.hu megkeresésére, amelyben az új szakasz átadásának időpontjáról érdeklődtek:

""A kivitelezés befejezését jelentő műszaki átadás-átvétel határideje változatlanul 2015. január 28. Ennek részeként 2015. január 26-án az új szakaszt teljes hosszában próbajárattal ellenőriztük. A műszaki átadás-átvétel után kezdődhet el a Rákóczi híd február közepére tervezett statikus és dinamikus próbaterhelésének előkészítése. A vizsgálatok elemzése után indulhat el a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása, ami körülbelül 10 napig tart majd. Jelenlegi terveink szerint az utasforgalmi próbaüzem kora tavasszal kezdődhet, ennek pontos időpontjáról csak a hídvizsgálat lezárása után tudunk tájékoztatást adni.""

forrás: www.valasz.hu