Ugrás a tartalomra

Lezajlott a Rákóczi híd próbaterhelése

2015. február 16. hétfő
Lezajlott a Rákóczi híd próbaterhelése

Elvégezték a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd teherbírási ellenőrzését, amely az utolsó feltétele annak, hogy az 1-es villamos új vonalszakaszán elkezdődhessen az utasforgalmi próbaüzem. A terhelési teszt adatainak értékelése és eredményessége esetén a fővárosi utazóközönség rövid időn belül birtokba veheti az 1-es villamos meghosszabbított, újbudai szakaszát.

Az 1-es villamosvonal meghosszabbításának utolsó lépéseként 2015. február 14-én és 15-én, szombaton és vasárnap elvégezték a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelését. A teherbírási ellenőrzésre azért volt szükség, hogy a Budapesti Közlekedési Központ, illetve a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is meggyőződjön a hidak biztonságos használhatóságáról.
A teszt során több mint ezer tonna teher kerül a hídra - mondta Dabóczi Kálmán a próbaterhelés előtt tartott sajtótájékoztatón. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója hozzátette: ennél nagyobb terhelést normál körülmények között nem fog kapni a Rákóczi híd. A BKK vezetője szerint a híd teherbírásának mostani ellenőrzése történelmi jelentőségű, hiszen ilyen formában még sosem tesztelték a szerkezetet.
A próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszék szakemberei végezték el a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott tervek alapján. Szombaton délelőtt előbb egy, majd két Combino villamossal és két tehergépkocsival kezdődtek meg a tesztek, majd délután már 8 közúti járművel történt a vizsgálat. Ezt követően a Rákóczi hídon villamosokkal, illetve a Budafoki és a Nádorkerti hídon tehergépjárművekkel folyt a szerkezetek próbaterhelése. Vasárnap egész nap a teljes hídrendszer globális próbaterhelését végezték el a szakemberek, négy Combino villamossal és húsz tehergépkocsival. A tesztek befejezésével a Rákóczi hidat legkésőbb vasárnap este ismét megnyitják a közúti és gyalogosforgalom előtt.
A próbaterhelés után néhány nappal az egyetemen elkészítik a vizsgálat eredményeit összesítő előzetes szakvéleményt. Ennek birtokában adhatja ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság a műszaki próbaüzemre szóló engedélyt az 1-es villamosvonal új szakaszán. A végleges értékelés a mérések után nagyjából 2 héttel készülhet el. Majd az értékelés és annak jóváhagyása után az új szakaszon elindulhat a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása, ami körülbelül 10 napig tart. Az engedélyek beszerzése után a szükséges járművezetői oktatások befejeztével, tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.

Forrás:http://www.bkk.hu/2015/02/lezajlott-a-rakoczi-hid-probaterhelese/