Ugrás a tartalomra

Csendkör, játék és önállóság

2015. február 25. szerda
A Hugonnai Vilma Általános Iskola sikerrel alkalmazza a Montessori-módszert
Csendkör, játék és önállóság

A Hugonnai Vilma Általános Iskolában minden évben háromszor tartanak nyílt napot, hogy a szülők megismerhessék az iskolát, a pedagógusokat és az oktatási módszereket. Ebben az iskolában már negyedik éve működik a Montessori-módszer, aminek számos előnyét tapasztalták már a pedagógusok.

A szülők is részt vehettek a negyedik osztályosok magyar nyelv és irodalom, valamint matematikaóráján február 10-én a Hugonnai iskolában. A Montessori-módszer alapján tanuló osztályoknak más az időbeosztásuk. Minden napjukat például úgynevezett csendkörrel kezdik. Ilyenkor a gyerekek halk zene hallgatása közben beszélgetnek, ráhangolódnak a tanulásra. Az órák felépítése csapatmunkából, önálló, illetve polcos játékból áll. A pedagógusok nagyon sok érdekesebbnél érdekesebb taneszközt készítenek a feladatok gyakorlásához. A diákok maguk választhatnak, hogy melyik játékos eszközzel gyakorolják az adott tananyagot. ͍gy közvetlen tapasztalat útján mélyíthetik el tudásukat. Nagy szerepe van az önellenőrzésnek, a feladatok önálló javításának, így jelentősen csökken a kudarcélményük. - Leginkább a családias légkör és a Montessori-módszer miatt választják a szülők ezt az iskolát - mondta Tamaskáné Fekete Erika, az intézmény igazgatója. A szülők kiválaszthatják, hogy gyermekük német vagy angol nyelvet tanuljon, akár már első osztálytól. A tanulók érdeklődési körüknek megfelelően sok szakkör közül választhatnak. Van elsősegélynyújtás, háztartástan, informatika, kézműves-foglalkozás, matematika, irodalmi-anyanyelvi játékok szakkör és tömegsport is. Persze ez a kör még bővíthető tovább a felmerülő szülői és tanulói igényeknek megfelelően. A következő nyílt nap március 10-én, kedden 8 órakor lesz.

(Viszkocsil Dóra)