Hírek
Legfrissebb hírek
- 01-22 Újabb egyeztetés a frakcióvezetőkkel
- 01-18 Kérdések és válaszok a Budaörsi Repülőtér zajproblémáival kapcsolatosan
- 01-21 A magyar kultúra napja: Himnuszunk születésnapját ünnepeljük
- 01-19 Lovak, flamingók, Édes Mackó
- 01-21 Kertészeti munkák akadályozhatják a forgalmat
Cimkék
Városházi Híradó Budafok-Tétény Publikus Közlemény Tájékoztató Városfejlesztés Program Sport Közlekedés Kultúra Megemlékezés Koronavírus tájékoztató Felhívás Környezetvédelem Promontor TV Oktatás Budapest Bornegyede Pályázat Elismerés Ünnep Fesztivál Közélet Civil élet Egészség Videó Kiállítás Borfesztivál Gyász EU projekt Testületi ülés Stratégiai partner Kék hírek Interjú Összefogás Hagyományőrzés Pincejárat Pályázatok Helytörténet Évforduló Bornegyed Csatornázás Rendőrség Ünnepség Családbarát hely Hitélet Esélyegyenlőség Jótékonyság Előadás Kerület napja Közösségre kapcsolva Egészségügy Tájékoztatás Siker Programok Koncert Társadalmi egyeztetés Rendőrségi felhívás Stratégiai partnerek Civil összefogás Meghívó Közbiztonság Nemzeti összefogás Köszöntés Egyesített Óvoda Választás Szavazás Állás Család Bornegyed magazin Advent Lakossági fórum Életmód Vállalkozás Kegyelet Nekrológ Projekt területek Lomtalanítás Adomány Természetvédelem Köszöntő Riasztás Fővárosi Közgyűlés Klíma Tűzeset Budapesti olimpia Könyvbemutató Közösségi tervezés Testvérvárosok Ajándékozás Budapest Felmérés Játék Közössgre kapcsolva Víz világnapja Helyreigazítás Honatya Népszavazás Tisztelet Állatok Világnapja Avent Információ Portré Lakossági felhívás autó Suli-Vár Mulatság Civil kurázsi Beszámoló Támogatás Egyeztetés Helyzetjelentés Nyilatkozat Álláspont AláírásgyűjtésBeérett a kerületi önkormányzat, Karsay Ferenc polgármester és a helyi képviselők lobbitevékenysége. A Karácsony Gergely vezette főváros úgy döntött, hogy mégis megszünteti Budafok belvárosában a tarthatatlan állapotokat, és felújítja a fenntartásába tartozó Kossuth Lajos utcát. Mint arról korábban beszámoltunk, Karsay Ferenc polgármester már a nyár folyamán levélben fordult Havasi Gábor fővárosi képviselőhöz, a főpolgármester tanácsadójához, valamint Tóth Endre és Kerekes Gábor kerületi képviselőkhöz a Kossuth Lajos utca felújítása kapcsán. Mivel a döntéseket az ő pártjukhoz tartozók hozzák a budapesti közgyűlésben, arra kérte őket, hogy segítsenek a kerületi emberek egyik legalapvetőbb problémájának megoldásában.
Karácsony Gergely ugyanis egész Budafok-Tétényt megdöbbentve akkoriban úgy döntött, hogy Budafok főutcája, a Kossuth Lajos utca helyett a kerület életében jóval kisebb jelentőségű Kővirág sort újíttatja fel.
Karsay Ferenc polgármester ezt követően több fórumon is egyeztetésbe kezdett, többek között a főváros illetékes vezetőivel. ígéretet is kapott arra, hogy a Kossuth Lajos utca felújítására is igyekeznek forrásokat találni a fővárosnál. Időközben az ellenzéki képviselők sem voltak tétlenek, nemrég pedig ezek az erőfeszítések eredményre is vezettek. Karácsony Gergely főpolgármester november 26-án elfogadta azt a közgyűlési előterjesztést, amely szerint a fővárosi önkormányzat 2021-ben felújítja a Kossuth Lajos utcát.
Karsay Ferenc polgármester lapunknak elmondta, köszönet illeti a fővárost a döntésért, hogy felújítják a Kossuth Lajos utcát, a kérés már csak az, ezt hogyan hangolják majd össze a Tóth József utcai körforgalom építésével.
A napokban a Savoyai Kör résztvevőjeként a kerület vendége volt Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Fürjes Balázzsal Szepesfalvy Anna, Budafok-Tétény alpolgármestere beszélgetett, az interjút a koronavírus miatt ezúttal felvételről sugározták. Fürjes szerint Budapest szinte minden közlekedési problémája arra vezethető vissza, hogy békeidőben a hétköznapokon napi egymillió ember indul el autóval a külső kerületekből és az agglomerációból Budapest belső részei felé. Ezt a forgalmat kell levezetnie a kerületeket átszelő főutaknak, például nálunk a hatos útnak vagy a Kossuth Lajos utcának, de ezt nem mindig sikerül torlódások nélkül teljesíteni. Ezért jelenleg a tömegközlekedés, azon belül is elsősorban annak kötött pályás válfajának fejlesztése, a külső körúti kapcsolatok és az új hidak ki-, illetve megépítése, valamint a fontos stratégiai pontokon P+R parkolók létesítése a legfőbb cél. Ezek együttesen szolgálnák azt az alapelvet, hogy akinek nem a Belvárosban van az úti célja, az se a saját utazási idejét, se a terület forgalmát ne növelje azáltal, hogy kénytelen arra menni.
Az említett fejlesztésekben kulcsszerepe lesz a XXII. kerületnek, hiszen a Galvani híd, a déli körvasút és a dél-budai fonódó villamoshálózat egytől egyig sarokpontja a fővárosi és agglomerációs közlekedés átalakításának. A dél-budai villamosvonal meghosszabbításáról azonban egyelőre vita van a kormány és a főváros vezetése között. Előbbi ugyanis mind a felelősséget, mind a finanszírozást vállalja, azonban emellett arra is biztatná Budapestet, hogy szerezzen be 50 új, alacsony padlós villamost. Ezt a főváros ráadásul kedvező, 2014-es árakon tehetné meg az év végéig – köszönhetően annak, hogy anno Tarlós István és Vitézy Dávid olyan szerződést tudott kötni, amely ezt lehetővé teszi. Erre a kormány szerint van pénze a fővárosnak, egyrészt 224 milliárd forint likvid készpénzállomány, másrészt egy 61 milliárd forintos, kormánytól kapott hitelkeret, valamint 60 milliárd forint további kormánytámogatás formájában. Karácsony Gergely főpolgármester viszont a 61 milliárdos keret további, 70 milliárd forinttal való növelését kérte.