Ugrás a tartalomra

Folytatódik a komplex tehetséggondozás

2021. augusztus 11. szerda
Rákosné Varga Edit lesz a magyar–angol két tannyelvű Kossuth iskola új igazgatója
Folytatódik a komplex tehetséggondozás

Nyár közepe van, és mint minden pedagógus, Rákosné Varga Edit is a szabadságát tölti, de gondolatban ő már a következő tanévre készül. A budafoki Kossuth Lajos Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola új igazgatója szeptembertől tizenhat tanulócsoport több mint négyszázharminc gyermekéért és közel 50 dolgozóért vállal teljes felelősséget öt éven keresztül.

Folytatódik a komplex tehetséggondozásA magyar–orosz szakos tanár 2003-tól pedagógusa, 2011-től pedig igazgatóhelyettese volt az intézménynek, amelynek ősszel – a tantestület egyhangú támogatása mellett – az élére áll. Rákosné Varga Edittel az eredményekről és a tervekről beszélgettünk.

– Milyen elképzelésekkel kezdi majd a következő tanévet?

– A hagyományainkra építve, értékeinket megőrizve szeretném továbbvinni az iskolát. Kiemelt feladatunk változatlanul a 2004-ben bevezetett magyar–angol két tanítási nyelvű program megőrzése, megerősítése és a komplex tehetséggondozás folytatása. Ezek mellé társul új elemként a fenntartható fejlődés érdekében az ökoprogramok széles körű bevezetése, megszilárdítása, amely által az ökoiskola címet is szeretnénk elnyerni. Régen dédelgetett álmom, hogy összehozzam a korábban itt tanult, itt végzett kossuthos diákokat. Bízom benne, hogy rövidesen sikerül megtartani az „öregdiákok” találkozóját, amelynek érdekében már egy Facebook-csoportot is létrehoztam.

– Milyen eredményeket értek el eddig?

– Az iskola legnagyobb büszkesége, hogy évente a nyolcadikosok több mint fele, harminc-harmincöt gyerek jelentkezik középfokú nyelvvizsgára és eredményesen le is teszi. A két tanítási nyelvű iskolák kötelező kimenetele egy erős alapfok, ennek tükrében és abból a szempontból is, hogy milyen sok diáknak okoz gondot megszerezni a diploma átvételéhez szükséges nyelvvizsga-bizonyítványt, különösen nagyon jó eredménynek tartjuk. Régóta foglalkozom a tehetséggondozással. Irányításom mellett intézményünk regisztrált Tehetségpont, utána akkreditált kiváló Tehetségpont, majd 2016-ban regisztrált Európai Tehetségpont lett.

– Mitől válik egy iskola Tehetségponttá?

– Szakkörök, műhelyek működtek, tanulóink jó versenyeredményeket értek el, a pedagógusok pedig többféle témában publikáltak. A kezdeményezésemre hét évvel ezelőtt rendeztük meg az első „Open Curtain” országos angol nyelvű drámafesztivált, amelynek ötletét szívesen fogadták a két tanítási nyelvű intézmények, köztük a nagytétényi Bartók iskola is. Külön büszke vagyok arra, hogy ennek az országos rendezvénynek a Cziffra Központ ad otthont, így kerületünk az ország különböző részeiből érkező drámacsoportok találkozóhelye lett. A lengyel–magyar barátság jegyében elindítottuk a diákcsereprogramunkat, amely a járvány miatt sajnos megtorpant, ahogy tavaly a drámafesztivált sem tudtuk megtartani. Remélem, hogy külföldi partneriskolánkkal feleleveníthetjük a kapcsolatot, és novemberben megrendezhetjük a hetedik országos drámafesztivált.

(Tamás Angéla)