Ugrás a tartalomra

Bővült a gázártámogatást igénybe vehető ingatlanok köre

2023. január 24. kedd
Tájékoztató a többgenerációs családi házak lakóinak a rezsicsökkentett árú gázszolgáltatás igénybevételéhez.
Bővült a gázártámogatást igénybe vehető ingatlanok köre

A továbbiakban a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépületben, ingatlanon, ingatlanegyüttesben, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) kormányrendelet 105. §-a szerinti lakás esetében adható ki az igazolás.

A korábbiakkal ellentétben lényeges változás, hogy nem kell önálló bejárattal rendelkeznie a lakás rendeltetési egységeknek, és az átjárhatóság is megengedett a lakás rendeltetési egységek között. A lakrészeknek azonban továbbra is meg kell felelniük az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendeletben meghatározott lakás rendeltetésre vonatkozó követelményeknek, azaz rendelkezniük kell saját konyhával, fürdőszobával, megfelelő méretű lakószobával.Ezentúl a társasházként nyilvántartott ingatlanok esetében önálló gázórával rendelkező albetét is jogosult lehet a juttatásra.

Az eljárás kérelemre indul.

A támogatás akkor is igényelhető, ha az ingatlanon (telken) több lakóépület áll, ebben az esetben a 4 lakásra vonatkozó lakásszám-korlátozás lakóépületenként értendő.

Társasház és ikerház, vagy egy telken belüli több épület esetén nem hivatalos tulajdoni lap és alaprajz beadása javasolt. A kérelmek elbírálása során az illetékes iroda indokolt esetben szemlét tart.

A kormányrendelet értelmében a települési önkormányzat jegyzője kérelemre 8 napon belül kiállítja a hatósági bizonyítványt az épületben található lakás rendeltetési egységek számáról.

A kérelem adatlapon nyújtható be a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Önkormányzat jegyzője részére személyesen a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (1221 Bp., Városház tér 11.), a jegyzo@bp22.hu e-mail címen, illetve aki ügyfélkapu-azonosítóval rendelkezik, a https://epapir.gov.hu/ oldalon elektronikusan is beküldheti a kérelmet, ezzel meggyorsítva a folyamatot.

A hatósági bizonyítvány kiállításáról az ügyfeleket az adatlapon megjelölt kapcsolattartási módon 8 napon belül értesítjük.

Az adatkezelési tájékoztatót ide kattintva tekinthetik meg.

Az adatlapon részletes leírást találnak arról, hogy a családi ház mely rendeltetési egységei számítanak külön lakásnak.

Szeretnénk felhívni a lakosok figyelmét arra, hogy az egyetemes szolgáltató ellenőrizheti a hatósági bizonyítványban szereplő adatok helyességét.