Ugrás a tartalomra

Közért a közösségért

2020. június 24. szerda
A Reál Ibolya ABC nem először nyújtott segítő kezet Budafok-Téténynek
Közért a közösségért

Harmincöt évvel ezelőtt nyílt meg az Ibolya ABC, amely akkoriban a környék egyetlen nagy közértjeként működött. Az élelmiszer-kiskereskedést alapító Géró Istvánnét, azaz Ibolyát az Év vállalkozójának választotta a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége 2018-ban.

Közért a közösségért

A Barackos út és a Bartók Béla út kereszteződésénél lévő bolt közel húsz éve a Reál élelmiszer-hálózat tagja, amelyre vezetője, Géró Zoltán azért is büszke, mert, ahogy fogalmazott, a magyar vállalkozás magyar munkavállalókkal és elsősorban magyar termékekkel dolgozik.

A Reál Ibolya ABC nem először nyújtott segítő kezet Budafok-Téténynek, amikor százezer forintot utalt az önkormányzat számlájára a járvány elleni védekezés időszakában. Géró Zoltánnal arról beszélgettünk, miért érezték fontosnak, hogy pénzbeli támogatást nyújtsanak, ABC-jük miben különbözik a hiper- és szupermarketektől, valamint a boltban nemrég megnyitott „kis konyháról”, amelyben a környékbeliek szerint csodálatosan készítik a rántott húst.

– Közértjükben elsősorban élelmiszert és vegyi árut vásárolnak az emberek, így sokan meglepőnek találhatják, hogy nem lisztet, cukrot vagy kézfertőtlenítőt ajánlottak fel segítségképpen.

– A Futafokra évek óta müzliszeletet és ásványvizet viszünk, a Szelmann Ház rendezvényein a vendéglátáshoz járulunk hozzá, a Nagytétényi Polgári Kört egy-egy eseményén ajándékcsomagokkal támogatjuk, de most azt gondoltuk, ebben az esetben a készpénz a leghasznosabb. Jó szívvel tettük, hiszen itt élünk, minden ideköt minket, ez a mi életterünk.

– Hogy boldogulnak a környéken lévő nagy áruházláncok árnyékában?

– Nem versenyzünk velük, de nem is tehetnénk, viszont szerencsés helyzetben vagyunk, mivel a kisebb bevásárlásokat nálunk intézik a környéken lakók. Csemegepultunkban több száz felvágott, füstölt termék és kézműves sajt kapható, mindegyik minőségi áru. Naponta 320-350 vevő megfordul a boltban, ahol családias a kiszolgálás, otthonos a légkör és gyorsan reagálunk vásárlóink igényeire.

– Nemrég nyitottak egy kis konyhát is. Mi szerepel még a terveik között?

– Szakácsunk a heti menüből mindennap megfőzi a friss ételt, és délben már vihetik is a megrendelők. Sajnos házhoz szállítást nem tudunk vállalni, mert csak öten dolgozunk a vállalkozásban és még a boltban is elkelne egy-két szorgos kéz, a csemegepultba például gyakorlott eladót keresünk. Mindig fejlesztünk valamit, legutóbb LED világítótestekre cseréltük a régi rendszert, most hűtővásárlásban vagyunk és a festést is beterveztük. Édesanyám, akinek mindene ez a közért, még mindig a pénztárgépnél ül, de én is szeretnék még hosszú ideig ebben az üzletben, a kerületben ügyködni, hogy nyomot hagyhassunk magunk után.

(Tamás Angéla)