Kutyás terápia óvodásoknak
Szeptember óta külön fejlesztőszobában tartja a foglalkozásokat az utazó gyógypedagógus és pszichológus a Bartók Tagóvodában. A szeparált helyiségben külön kis asztal, székek, hatalmas tükör és különféle játékok, segédeszközök várják minden egyes alkalommal az óvodásokat.
A fejlesztőszoba kialakítása előtt a nevelőszobában zajlottak a foglalkozások, amelyek nem voltak olyan hatékonyak, mint most. A délelőtti órákban érkezik az óvodába az utazó gyógypedagógus, aki fejlesztőórákat tart azoknak a gyerekeknek, akiknek iskola-előkészítésre van szükségük. Nagy segítség ez azoknak a szülőknek, akik nem tudják elvinni gyermeküket nevelési tanácsadóhoz, hiszen így itt helyben, a megszokott környezetében, kényelmesen kaphatja meg az óvodás a szükséges foglalkozást. A szakértő szerint a grafomotoros (kézügyességi) fejlesztés szinte minden kisgyermeknél szükséges, ezenkívül a térbeli és időbeli tájékozódásuk is fejlesztésre szorul.
A gyerekeket változatos eszközökkel motiválja az utazó gyógypedagógus. A hagyományos eszközök mellett előkerül a számítógép és a terápiás kutya is. Babochay Edit vizsgázott kutyájával tartja a foglalkozások egy részét. A gyerekek motiváltságát nagyban elősegíti a kutyával együtt folyó munka. Sokkal jobban és gyorsabban megnyílnak és végzik el az adott feladatot. A délutáni órákban az intézménybe járó, sajátos nevelési igényű gyerekeknek tartanak logopédiai foglalkozásokat. Itt egyszerre csak egy vagy két gyermekkel dolgozik a szakember. Olyan gyerekekről van szó, akiknél a beszéd még nem indult el. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyerekek jó része tanév végére iskolaéretté válik a fejlesztőszobának köszönhetően. (Viszkocsil Dóra)