Hírek

Küzdelem a közlekedésfejlesztésért
A Mária Terézia utcai és Budafok-belvárosi felújítás kulcsfontosságú beruházás fővárosi szinten is – Németh Zoltán alpolgármester álláspontja
2020-03-03

A fejlesztés előkészítését a kerület kezdeményezésére még évekkel ezelőtt kezdte el a fővárosi önkormányzat, illetve a BKK. Az előző városvezetés javaslatára már megszavazott 2 milliárd forintot azonban a főváros legutóbbi közgyűlésén kevesebb mint harmadára csökkentette. De miért is fontos ez a projekt fővárosi szinten?

A főváros jelenlegi vezetése a választási kampányában célul tűzte ki, hogy a városi közösségi közlekedést komfortosabbá teszi, és a környezetvédelmi szempontok miatt a kötött pályás közlekedést javító beruházásokat részesíti előnyben. Fontosnak nevezték az útfelújítási és forgalomcsillapítási fejlesztéseket is. A Budafok-belvárosi városrehabilitációs projekt több olyan elemet is tartalmaz, amely ezeknek a céloknak megfelel. Ilyen a 47-es, 56-os villamos megállóinak átépítése, hogy új, alacsony padlós járművekkel kapcsolódhasson a budai fonódó villamoshálózathoz. A többütemű beruházással biztonságos megállók, gyalogátkelőhelyek, körforgalom, lámpás csomópontok épülhetnének. Ezek révén a gépjárműforgalom csillapítása is megvalósulna. Lámpát kapna többek között a Városház téri és a Szent István téri gyalogátkelőhely is. A megszavazott összegből elkezdődhet ugyan az I. ütem kivitelezése, de a teljes fedezet nélkül aligha fejeződik be a tervezett határidőre.

Jóllehet ígéretet kaptunk, hogy az év folyamán a megszavazott összeget növelni fogják a beruházás elindítása érdekében, de ezzel még mindig messze leszünk a korábban, az első ütemre tervezett 2 milliárd forinttól. A kerület vezetése tovább folytatja lobbitevékenységét a projekt mihamarabbi teljes körű befejezéséért, amelyre az előzetes számítások alapján közel 6 milliárd forint szükséges. Éppen ezért javasolta Karsay Ferenc polgármester a közgyűlésben, hogy ezt az összeget idén és jövőre biztosítsa a főváros.

Bármilyen irányt vesz a fővárosi városfejlesztési politika, Budafok-Tétény önkormányzata nem tágít attól, hogy az itt élők szempontjait szem előtt tartó és a környezeti ártalmak csökkentését célzó közlekedésfejlesztési terveit megvalósítsa. Az önkormányzat 2018-2020. év végéig 3 ütemben összesen 10,5 km útszakasz építésével készül el kormányzati támogatás segítségével. Az I. ütemben ezzel a kerület belterületi földútjainak 42%-a kapott szilárd útburkolatot, a további ütemek során újabb mintegy 40% újulhat meg, míg a többi belterületi földút aszfaltozása reményeink szerint 2-3 éven belül fejeződhet be.

A Komáromi, az Ispiláng és az Elza utcában összesen hat forgalomcsillapító eszközt is megépített önkormányzatunk, kormányzati támogatással két, míg a korábbi fővárosi vezetésnek köszönhetően pedig újabb két körforgalom is elkészült. Saját forrásból folytatjuk a 2018-ban megkezdett zebraépítési programunkat a biztonságosabb közlekedés érdekében.


Németh Zoltán

alpolgármester