Ugrás a tartalomra

Londonban is helytállnak a kerületi tanárok

2015. július 14. kedd
Kitüntették a Kempelen Farkas Gimnázium tanárát a Science on Stage nemzetközi fesztiválon
Londonban is helytállnak a kerületi tanárok

Amikor Gajdosné Szabó Márta laptopokkal, hosszabbítókkal, ásványokkal, csákánnyal és bányászfelszereléssel megrakodva megérkezett Londonba, még nem sejtette, hogy a Színpadon a természettudomány (Science on Stage) című négynapos természettudományos fesztivál egyik kitüntetettje lesz. Az angliai döntőn részt vevő, huszonnégy európai országból és Kanadából érkezett háromszáznegyven innovatív pedagógus olyan új, látványos és gyakorlatias módszertani ötleteket mutatott be, amelyek révén közelebb kerülhetnek a fiatalok a természettudományokhoz, vonzóvá válhatnak számukra a tudományos és mérnöki pályák.

A Kempelen Farkas Gimnázium biológia-kémia szakos tanára a Debrecenben tartott válogatóverseny egyik győzteseként mutathatta be a Kémia a bányászok szemüvegén át című projektjét a Science on Stage-en.

A pedagógus és két német kollégája, Ute Eckhof, valamint Frank Walter alkotta csapat munkáját a legjobb, közös, határokon át megvalósuló projektötletnek minősítette a zsűri.
Az egyetlen magyar díjazott tanár, Gajdosné Szabó Márta elmondta lapunknak: nagyon örült, hogy a hét legjobb között őket is kiemelték a szakemberek, szerinte azonban a fesztivál nem a nyereményekről szól, sokkal inkább a jó tanítási ötletek, gyakorlatok egymástól való eltanulásáról és a kapcsolatok építéséről. Lelkesen mesélte, mennyi érdekességet tanult, milyen sok előremutató anyagot hozott haza többek között a spanyol, lengyel és ír kollégáitól. Szerinte rendkívüli feltöltődési lehetőség néhány napot eltölteni egy olyan motiváló közegben, ahol a kollégák hozzá hasonlóan elkötelezettek a tudomány népszerűsítése iránt.

Hozzátette, hogy a projektek, a hozzájuk kapcsolódó anyagok és poszterek természetesen angol nyelven íródnak, ezek bemutatása is angolul történt Londonban, mert a nyelvismeret nem cél, hanem eszköze annak, hogy egy természettudományos problémát megoldhassunk, ennek jó példája a projekt kapcsán megvalósult magyar–német diákcsereprogram is.

Tamás Angéla