Ugrás a tartalomra

Mit tehetünk ha nem érkezett meg a védettségi igazolványunk? - Frissítve!

2021. április 29. csütörtök
Felmerülhet a kérdés, ha átestünk a koronavírus fertőzésen vagy pedig már megkaptuk az oltásunkat, de nem érkezett meg a védettségi igazolványunk, hol és milyen módon érdeklődhetünk. Ebben szeretnénk most segítséget nyújtani.
Mit tehetünk ha nem érkezett meg a védettségi igazolványunk? - Frissítve!

Három csoportot különböztetnek meg azok közül, akik már felgyógyultak a koronavírusból:

  1. az érvényesség kezdőnapja a kórház elhagyásának napja, vagy a pozitív PCR-teszt utáni első negatív PCR-teszt.
  2. Akinek egy PCR-tesztje van, annak a pozitív teszt utáni karantén tizedik napja, a lejárati határidő pedig „fertőzésből történő felgyógyulásának napját követő hatodik hónap azonos napjával, ha pedig a hónapban nincs ilyen nap, a hónap utolsó napjával egyezik meg.”
  3. Akik tünet nélkül estek át a betegségen az érvényesség kezdete a vizsgálat időpontja, lejárata pedig a vizsgálattól számított négy hónap lesz.

Az első két csoportba tartozók számára a kártya kiállítása automatikusan történik, míg a harmadik csoportba tartozóknak igényelniük kell azt, elektronikusan a fővárosi és megyei kormányhivatal által rendszeresített elektronikus űrlapon vagy  személyesen bármely kormányablakban. A kérelemhez mellékelni kell a koronavírus elleni védőanyagnak az érintett személy szervezetében való jelenlétét igazoló Magyarországon működő egészségügyi szolgáltató által elvégzett vizsgálat eredményét és annak értékelését tartalmazó leletet.

Míg az első két csoportnak ingyenesen és automatikusan állítják ki az igazolványt, a harmadik csoportba tartozók költségtérítés fejében igényelhetik.

Több módon is érdeklődhetnek azok, akik már megkapták a védőoltást:

  1. Az igazolvány hiányát e-mailben kell jelezni a vedettsegiigazolvany@1818.hu címen. Az elektronikus levélben tüntessük: személyes adatainkat, így nevünket, lakcímünket, tajszámunkat, születési évünket.
  2. Következő lehetőség, hogy a kormányablakokban személyesen jelentjük be, hogy nem érkezett meg a dokumentum. Az ügyintézés jelenleg csak időpontfoglalással lehetséges, amit az https://idopontfoglalo.kh.gov.hu weboldalon keresztül lehet megtenni. Itt a Védettség igazolvány igénylése menüpontot kiválasztva kérhetünk időpontot az ügyintézésre.
  3. Akik rendelkeznek ügyfélkapu-regisztrációval, azok www.magyarorszag.hu honlapon keresztül is igényelhetik védettségi igazolványukat, ha az nem érkezett meg.

Az igazolvánnyal kapcsolatos egyéb bejelentések az alábbi, szintén elektronikusan elküldhető űrlapon tehetők meg: https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,8f0db764-b551-4ea4-8b9f-3338f688df15

Az alábbi grafikával pedig abban szeretnénk Önnek segítséget nyújtani, hogyan ellenőrizheti védettségi igazolványa érvényességét.

Az újabb mobiltelefonokon gyárilag található QR-kód leolvasó, ha pedig nincsen, akkor letölthető többféle is.

Mit tehetünk ha nem érkezett meg a védettségi igazolványunk? - Frissítve!