Ugrás a tartalomra

Pályakezdés óta a Kempelenben

2022. július 12. kedd
Bárczy István-díjat kapott Békefi Gábor, a Kempelen Farkas Gimnázium igazgatója
Pályakezdés óta a Kempelenben

Több évtizedes, sokrétű pedagógiai munkájáért, az iskolarendszer megújításában végzett kiemelkedő szervezői tevékenységéért Békefi Gábor, a Kempelen Farkas Gimnázium igazgatója a Pedagógusnap alkalmából Bárczy István-díjat vehetett át a Főpolgármesteri Hivatalban.

– Kellemes meglepetésként ért a díj, arról sem tudtam, hogy felterjesztettek. Természetesen jólesett, öröm, ha elismerik az ember munkáját – mondta beszélgetésünk kezdetén a nyolcosztályos intézmény vezetője, aki hozzátette, hogy a kitüntetés talán csak megerősítette abban, hogy jó úton halad, de a jövőben – a díjtól függetlenül – is arra törekszik, hogy a munkáját a lehető legjobban végezze.

Békefi Gábor annyi éve dolgozik a gimnáziumban, ahány éves az intézmény, harminchárom éve.

– Nagyon örülök, mert megadatott nekem, hogy tagja lehettem az induló nevelőtestületnek. Egy új iskolát létrehozni, különösen egy kísérleti gimnáziumot, hatalmas élményt jelent. Első diplomámat szervezőmérnökként szereztem, így engem azért vettek fel, hogy kiépítsem az iskola számítógépes hálózatát és kitaláljam az informatika tanításának a módját. Húsz éven át igazgatóhelyettesként is dolgoztam, nyolc éve pedig az intézményt vezetem, de informatikát a mai napig tanítok – mesélt a kezdetekről a Bárczy-díjas pedagógus, aki azt tervezi, hogy ebből az iskolából megy majd nyugdíjba.

Az iskola igazgatója a szóbeli érettségi vizsgák után örömmel nyugtázta, hogy sikeres évet zárnak. Úgy érzi, sikerült behozni azokat a lemaradásokat, amelyeket a gyerekek az előző két évben „begyűjtöttek”. Véleménye szerint ha az online oktatás, amelynek során persze nagyon igyekeztek az eddigi évekkel lépést tartani, ugyanolyan hatékony lenne, mint a jelenléti tanítás, akkor a pedagógusok nyugodtan visszaadhatnák a diplomájukat.

A gyerekek továbbtanulási szándékáról Békefi Gábor elmondta, hogy bár pontos információi nincsenek még, de a hosszú évek tapasztalata azt mutatja, hogy az itt végzett diákok a legkülönbözőbb területeken folytatják tanulmányaikat. Hozzátette: egy nyolc évfolyamos gimnáziumnak az a feladata, hogy minden irányba biztosítsa a gyerekeknek a továbbtanulás lehetőségét, és úgy érzi, ennek a Kempelen Farkas Gimnázium meg is felel.

Tamás Angéla