Ugrás a tartalomra

1221 Budapest, Játék utca 2-12. szám alatti Ü-10 jelű 10,5 m2 alapterületű üzlethelyiség


 

                                                VERSENYTÁRGYALÁSI FELHÍVÁS

 

 

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata (1221 Budapest, Városház tér 11., telefon: +36/1-2292341, email: vagyoniroda@bp22.hu)  a kizárólagos tulajdonát képező, természetben a 1221 Budapest, Játék utca 2-12. szám alatti Ü-10 jelű, 10,5 m2 alapterületű üzlethelyiség bérleti jogát nyilvános versenytárgyalás útján kívánja hasznosítani.

 

Az üzlethelyiség bemutatása:

 

Cím: 1221 Budapest, Játék utca 2-12. Ü-10

Helyrajzi szám: 223599/1

Ingatlannyilvántartási megnevezés: üzlethelyiség

Alapterület: összesen 10,5 m2

Tulajdoni hányad: 1/1

 

Korlátozások, jogok, tények:

 

Az üzlethelyiség vonatkozó övezeti előírásokkal, a pályázó által tervezett tevékenység engedélyezésével, bejelentési kötelezettségével, valamint az engedélyezési feltételekkel kapcsolatban Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodáján lehet felvilágosítást kérni. (email: igazgatasiugyek@bp22.hu).

Az Önkormányzat az üzlethelyiséget, jelenlegi műszaki állapotában kínálja bérbeadásra, de lehetőséget biztosít az előzetes megtekintésére, műszaki állapotának szemrevételezésére, megismerésére.

Az Önkormányzat felhívja a pályázók figyelmét arra, hogy az üzlethelyiség műszaki állapotának, valamint az üzlethelyiségre vonatkozó építési és más jogszabályi előírások ismerete, a helyiség felmérése a pályázó feladata és felelőssége, ezért a későbbiekben ennek elmulasztása miatt a pályázó az Önkormányzattal szemben szavatossági igénnyel nem élhet. Elégtelen felvilágosításból eredő károkért és ebből eredő bárminemű költségért az Önkormányzatot semmilyen felelősség nem terheli.

 

Az üzlethelyiség bérleti jogát az az ajánlattevő nyeri el, aki a fizetendő havi bérleti díj összegére a legmagasabb összegű ajánlatot teszi.

 

Megtekintés a helyszínen:

Előzetes bejelentkezés alapján (+36/1- 229-2611/170 mellék)

 

A versenytárgyaláson megajánlható minimális bérleti díj: 50.000 Ft/hó.

 

A versenytárgyalás időpontja: 2024. június hó 20. (csütörtök) 14:00 óra.

 

A versenytárgyalás helye: Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal hivatalos helyisége (1221 Budapest, Városház tér 11. szám Házasságkötő terem)

 

A versenytárgyaláson részt vehet:

  • egyéni vállalkozó, aki az Európai Gazdasági Térség területén lakóhellyel rendelkezik;
  • az EGT területén székhellyel rendelkező olyan társas vállalkozás, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § rendelkezésben foglaltaknak megfelelő átlátható szervezet; amely nem áll végelszámolás, csődeljárás, kényszertörlési vagy felszámolási eljárás alatt; nem folyik ellene végrehajtási eljárás.

 

Ajánlati biztosíték összege: 50.000 Ft.

Az ajánlati biztosíték megfizetésének módja: az ajánlati biztosíték összegét az Önkormányzat OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11784009-15522001-06530000 számú számlájára átutalással kell megfizetni, legkésőbb 2024. június 20. (csütörtök) 09:00 óráig. Az átutaláson megjegyzésként fel kell tüntetni: „Játék utca 2-12. Ü-10 üzlethelyiség ajánlati biztosíték”. Az ajánlati biztosíték határidőben történő megfizetését a versenytárgyalás kezdete előtt pályázónak hitelt érdemlően igazolnia kell, ennek hiányában a pályázó a versenytárgyaláson nem vehet részt.

 

A bérleti jogviszony időtartama: 2 év.

A bérleti jogviszony az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásának feltételeiről szóló 22/2020. (XII.18.) önkormányzati rendelet szerint, a jogviszony hosszabbításának időpontjában hatályos feltételei esetén meghosszabbítható. A feltételekről (jogviszony hossza, bérleti díj összege stb.) a Bérlő és a Bérbeadó a bérleti jogviszony megszűnését megelőző 30 nappal egyeztetést kezdenek és csak és kizárólag a megállapodásban elfogadottak szerint hosszabbítható meg a bérleti jogviszony.

 

Óvadék: a versenytárgyaláson kialakult 3 havi bérleti díjnak és üzemeltetési díjelőlegnek megfelelő összeg.

Az óvadék megfizetése a bérleti szerződés aláírásának feltétele. Az óvadék összege a bérleti szerződés megszűnését követően, a bérlemény kiürített, rendeltetésszerű használatra alkalmas, kifestett állapotban az Önkormányzat részére történő birtokba adását követő 15 napon belül - amennyiben a bérlőnek nem áll fenn bérleti/használati díj, üzemeltetési díjelőleg vagy közüzemi díjtartozása - kamatmentesen visszajár.

 

A helyiségben folytatható tevékenység: kereskedelmi tevékenység, szolgáltatás.

 

Kizárt tevékenységek:

  • a jó ízlésbe, jó erkölcsbe ütköző funkció,
  • helyben fogyasztást lehetővé tevő italbolt,
  • környezetet szennyező tevékenység,
  • jogszabály által tiltott tevékenység.

 

Az üzlethelyiség berendezése, felszereltsége: az üzlethelyiség üres állapotban kerül bérbeadásra.

 

Az üzlethelyiség műszaki állapota:

A helyiség jelen állapotában, felújítás nélkül kerül bérbeadásra, leendő bérlő kötelezettsége a tisztasági festés elvégzése, bérbeszámítási igény nélkül. Igény esetén az Önkormányzat lehetőséget biztosít a tervezett funkciónak megfelelő, előzetesen egyeztetett műszaki tartalommal történő átalakításra.

Bérbeszámítás kizárólag az üzlethelyiség értékét növelő beruházásra, az Önkormányzattal történő előzetes egyeztetés és írásos megállapodás alapján lehetséges.

A kívánt tevékenység folytatásához szükséges kialakítás költsége a bérlőt terheli, bérbeszámítási lehetőség nélkül. Bármely felújítási-, átalakítási-, vagy értéknövelő beruházás kizárólag az Önkormányzattal történt előzetes, írásbeli megállapodás birtokában kezdődhet meg.

 

Fizetési kötelezettségek a helyiség használatával összefüggésben:

  • bérleti díj: Az Önkormányzatnak fizetendő, havonta. A bérleti díj minden évben április 01. napján az előző évi éves fogyasztói árindex mértékével korrigálásra kerül. Az első felülvizsgálat időpontja: 2025. április 1.
  • üzemeltetési díjelőleg: az üzemeltetést végző BTVR Budafok-Tétényért Városfejlesztő és Rehabilitációs Közhasznú Nonprofit Kft. részére, melynek összege jelenleg: 39.365 Ft/hó.
  • az üzlethelyiség elektromos áram és víz fogyasztásának díja fogyasztás alapján,
  • bérlői felelősségbiztosítási díj, a biztosító társaság felé.

 

Az Önkormányzat a versenytárgyalás nyertesével – amennyiben az gazdasági társaság– a vezető tisztségviselő készfizető kezesként történő bevonása mellett köt bérleti szerződést.

 

Az üzlethelyiségben csak és kizárólag a versenytárgyalás megkezdése előtt bejelentett tevékenység folytatható. Amennyiben a pályázó az általa előre bejelentett tevékenységtől eltérő tevékenységet szeretne folytatni, az a pályázatot érvénytelenné teszi.

 

A versenytárgyalás licitlépcsője 5.000 Ft, a licitálás felfelé történik. A pályázók a bérleti díj összegére vonatkozó ajánlatukat a versenytárgyalás során tehetik meg.

 

Ajánlati kötöttség: A bérleti díj ajánlati kötöttsége versenytárgyalás megkezdésének időpontjától kezdődik. A pályázó a megajánlott bérleti díjhoz a versenytárgyalás napjától számított 35. napig kötve van, kivéve, ha az Önkormányzat e határidőn belül a versenytárgyaláson nyertes pályázóval szerződést köt, vagy a pályázókkal írásban közli, hogy a versenytárgyalást eredménytelennek nyilvánította.

 

Szerződéskötés: eredményes versenytárgyalás esetén szerződéskötési határidő a versenytárgyalás időpontjától számított 30 nap.

 

Az Önkormányzat fenntartja azon jogát, hogy a versenytárgyalást annak megkezdése előtt visszavonja, vagy a versenytárgyalást külön indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa a versenytárgyalást követő tizenöt munkanapon belül.

Indokolás nélküli eredménytelenné nyilvánítás esetén az Önkormányzatot – az ajánlati biztosíték visszafizetésén túl – kártérítési vagy kártalanítási kötelezettség nem terheli a versenytárgyalás résztvevői felé.

Az Önkormányzat a versenytárgyaláson nyertes pályázó visszalépése esetén jogosult a soron következő pályázóval szerződést kötni. Ez a jog az Önkormányzatot abban az esetben is megilleti, ha neki fel nem róható ok miatt a szerződéskötésre a versenytárgyalás időpontjától számított 30 napon belül a pályázat nyertesével nem kerül sor.

Az Önkormányzat az ajánlati biztosíték után költséget nem számol fel, kamatot nem fizet, kivéve, ha visszafizetési határidőt elmulasztja.

Az Önkormányzat az ajánlati biztosítékot a versenytárgyalás visszavonása, ill. az eljárás eredménytelenségének megállapítása esetén, az Önkormányzat döntését követő 8 munkanapon belül kamatmentesen visszafizeti. Az ajánlati biztosíték sikeres pályázat esetén a nem nyertes pályázók részére az ajánlati kötöttség lejártát követő 8 munkanapon belül kerül visszafizetésre.

 

A versenytárgyalás nyertesénél a befizetett ajánlati biztosítékot az Önkormányzat az óvadék összegébe beszámítja, de ha a szerződés megkötése a pályázónak felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot a pályázó elveszti. Az elvesztett ajánlati biztosíték az Önkormányzatot illeti meg.

 

A versenytárgyalással kapcsolatban további információ a XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Irodán (ügyintéző: Bóbis Ildikó, email: bobisi@bp22.hu,  telefonszám: +36/1- 229-2499) kérhető.

 

A versenytárgyalás megkezdéséig az ajánlattevőnek a következő adatokat kell szolgáltatnia, a következő nyilatkozatokat, dokumentumokat bemutatnia:

    • ajánlattevő neve, lakóhelye, telefonszáma, email címe; gazdasági társaság esetén cégnév, székhely, képviselő neve, címe, telefonszáma, e-mail címe,
    • természetes személy esetén személyi igazolvány, vagy útlevél, vagy vezetői engedély, lakcímkártya, vállalkozói igazolvány, adókártya száma,
    • gazdálkodó szervezet esetén cégkivonat, képviseletre jogosult személy aláírás mintája, aláírási címpéldány; átláthatósági nyilatkozat,
    • a folytatni kívánt tevékenység és termékkör megnevezése,
    • az ajánlati biztosíték megfizetésének igazolása,
    • nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a kiírásban foglaltakat megértette és a feltételeket elfogadja,
    • nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó az óvadék, a bérleti- és üzemeltetési díj megfizetését vállalja,
    • nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázónak nincs köztartozása, nem áll kényszertörlési, végelszámolási, csődeljárási vagy felszámolási eljárás alatt, és nem folyik ellene végrehajtási eljárás,
    • igazolás arról, hogy Pályázónak nincs adó és köztartozása (NAV és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Polgármesteri Hivatal Adóügyi Iroda adougyiiroda@bp22.hu),
    • igazolás arról, hogy Pályázónak nincs Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata felé lejárt tartozása (Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Polgármesteri Hivatal Gazdasági Iroda gazdasagiiroda@bp22.hu).

 

A részvételhez a fenti iratok bemutatása/becsatolása a versenytárgyalás megkezdése előtt szükséges. Bármelyik fent felsorolt feltétel nem-teljesülése, bármely nyilatkozat valótlannak bizonyulása esetén a pályázó nem vehet részt az eljárásban.

 

A versenytárgyaláson nem vehet részt az a pályázó, aki

  • aki korábban már eredményesen pályázott a helyiség bérleti jogára, ám a bérleti szerződés megkötésére a pályázónak felróható okból nem került sor,
  • akinek az Önkormányzattal más helyiség használatára vonatkozó szerződése rendkívüli bérbeadói felmondással szűnt meg.

 

 

Budapest, 2024. május 15.

           

a polgármester megbízásából:

 

                                                                                      Koncsekné dr. Kovács Ágnes

                                                                                           irodavezető-helyettes