Főépítészi és Műszaki Iroda
Főépítészi és Műszaki Iroda
1221 Budapest, Városház tér 11.
Fax: 229-2664
e-mail: foepiteszet@bp22.hu
Digitális térinformatikai térkép (terinfo.budafokteteny.hu) | |
Digitális térinformatikai térkép |
Telefonszámok:
(munkaidőben hívhatóak)
Papajcsik Gábor, irodavezető-helyettes | 229-2611/133 |
Nagy Andrea, titkársági ügyintéző |
229-2611/190 06-20-237-9250 |
Dévai Zoltán, városépítészeti csoportvezető |
229-2611/213 06-20-246-3521 |
Fekete Adrienn, településképi ügyintéző (településképi véleményezés, főépítészi szakmai konzultáció) |
229-2611/142 06-20-239-1995 |
Tóth Ágnes, műszaki ügyintéző (településképi bejelentés, településképi rendelet, általános tájékoztatás) |
229-2611/221 06-20-358-3039 |
Bencs Erzsébet, műszaki ügyintéző (településképi bejelentés, településképi rendelet, általános tájékoztatás) |
229-2611/255 06-20-237-6774 |
Lehoczky Dóra, térinformatikai ügyintéző (térinformatikával kapcsolatos ügyek) |
229-2611/192 06 20-506 2254 |
(Főépítész ügyfélfogadása: keddi napokon 11:00-13:00 között, csak előzetes telefonos bejelentkezés alapján - 229-2611/190)
Általános tájékoztatások:
Személyes ügyintézésre csak előzetes időpontfoglalás útján van lehetőség.
Az online időpontfoglaló rendszer ide kattintva érthető el. (Főépítészi szakmai konzultációra nem ezen a felületen, hanem telefonon lehet időpontot kérni.)
Településképi véleményezési eljárás megindításához a kérelem leadása minden páros héten munkaidőben hétfőn 8.00-18.00 óráig, kedden 8.00-16.00 óráig, szerdán 8.00-16.00 óráig lehetséges a Főépítészi és Műszaki Irodán.
A kötelező főépítészi konzultáció időpontjára minden kedden 11-13 óráig tartó időintervallum van fenntartva. A konzultációra előzetes bejelentkezés szükséges minden hétköznap, kizárólag 8-14 óra között a 229-2639 telefonszámon. A konzultációhoz szükésges tervdokumentáció leadási határideje: előző hét csütörtök 12 óra.
Tájékoztatás lakás rendeltetési egységekkel kapcsolatban ide kattintva letölthető.
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete által jóváhagyott Településfejésztési dokumentumok, Kerületi Építési Szabályzatok (KÉSZ/DKÉSZ), településképi dokumentumok az alábbi helyen érhetőek el: hatályos Kerületi Építési Szabályzatok
3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek tárolására vonatkozó jegyzői igazolás kiadása
Településképi bejelentési eljárások
Tájékoztatás építéshatósági feladatok változásáról:
2020. március 1-től az építésügyi hatósági hatáskörök és feladatok a Kormányhivatalokhoz kerültek az alábbi módon.
2020. március 02. napjától, - a XXII. kerület vonatkozásában -, a feladat ellátásának helye:
Dél-Budai Építésügyi és Építésfelügyeleti Osztály
(I., XI., XXII. kerületek vonatkozásában)
Budapest I. Logodi u. 38-40. sz.
tel: 795-9029
e-mail: epitesugy-delbuda@bfkh.gov.hu
A fentiek alapján építésügyi hatósági ügyekben kizárólagosan a fentebb megjelölt Kormányhivatalhoz lehet fordulni, mint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervhez.
Az iroda feladatköre:
A Polgármesteri Hivatal egységes szervezetében végzi és szervezi az önkormányzat településrendezéssel kapcsolatos feladatait valamint az épített környezet elemeinek alakításával és védelmével kapcsolatos helyi döntések előkészítését. E döntések végrehajtásának feladatkörében koordinációs szerepet tölt be.
Az Építési törvény meghatározza, hogy a települési önkormányzat az épített környezet, a település tervszerű alakítása és védelme érdekében e törvény és végrehajtási rendeleteinek keretei között településrendezési feladatokat lát el.
A települési önkormányzat (fővárosban a kerületi önkormányzat)
- elláthatja az épített környezet helyi védelmét, a helyi építészeti értékek, a településkép, a rálátás és kilátás védelmét, továbbá meghatározza a település területfelhasználásához az építményekben létesíthető rendeltetések körét és a reklámok elhelyezésére vonatkozó követelményeket,
- előzetes tájékoztatást ad az ügyfeleknek a helyi településrendezési előírások tartalmáról, ennek keretében javaslatot tehet a telek beépítésének feltételeire a településkép és az építészeti örökség megóvásával és minőségi alakításával kapcsolatban,
- szakmai konzultációt biztosít az előző alpontban meghatározott követelmények teljesítése érdekében.
A települési önkormányzat polgármestere jogszabályban meghatározott esetekben és módon
- véleményt adhat a jogszabályban meghatározott építésügyi hatósági engedélykérelemhez,
- településképi bejelentési eljárást folytathat le az építésügyi hatósági engedélyhez nem kötött építési tevékenységek, reklámelhelyezések és rendeltetésmódosítások tekintetében.
Feladatkörébe tartozik továbbá a Helyi Építészeti Nívódíj adományozásával kapcsolatos döntések előkészítése, a végrehajtásban történő közreműködés.
Tájékoztatási tevékenysége révén bővíti a kerület fejlesztésére vonatkozó ismereteket és biztosítja a nyilvánosságot az iroda feladatkörébe tartozó egyes folyamatokban.
Az iroda feladatának fontos célja a kerület fejlődése során - támaszkodva a helyi adottságokra - az urbanisztikai és városépítészeti / építészeti, környezeti minőség előmozdítása.
Az Iroda feladatköréhez kapcsolódó fontosabb dokumentumok:
Településfejlesztési dokumentumok: | |
Településfejlesztési Koncepció | |
Integrált Településfejlesztési Stratégia | |
Kerületi Építési Szabályzatok: | |
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata Képviselő-testülete 10/2018 (V.03.) önkormányzati rendelete Budafok - Tétény Budapest XXII. kerület Kerületi Építési Szabályzatáról. A rendelet a 30-as vasútvonaltól északra eső területrészekre hatályos. | |
28/2016. (XI.15.) - Budafok Duna menti területeire vonatkozó kerületi építési szabályzat (módosítva a 15/2017. (V.30.) rendelettel) |
|
Tájékoztatás az intézett ügyekről / ügyleírások / munkatársak
Főépítész, irodavezető
általános e-mail cím: foepiteszet@bp22.hu
Irodavezető-helyettes
Papajcsik Gábor (tel: 229-2611/133)
(ügyfélfogadása: előzetes bejelentkezés alapján, szakmai konzultáció keddenként)
A főépítész fő feladata a kerület urbanisztikai, építészeti folyamatainak szakszerű irányítása, a tervtanács elnöki feladatainak ellátása. A főépítész a tervezőkkel, a kamarával együttműködve szakmai felelősségi körében dolgozik, fő célja a korszerű várostervezés és a minőségi építészet előmozdítása.
Az építéshatósági és építésfelügyeleti jellegű feladatokat a kerületben a hatáskörrel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatala látja el.
Titkársági ügyintéző
Nagy Andrea (tel: 229-2611/190 email: foepiteszet@bp22.hu)
Dévai Zoltán városépítészeti csoportvezető (tel.: 229-2611/213, 06-20-246-3521, e-mail: devaiz@bp22.hu)
A Városépítészeti csoport feladatkörébe tartoznak az alábbi ügyek:
- Kerületfejlesztési koncepció, Integrált Településfejlesztési Stratégia kidolgozásának koordinálása, egyeztetése, időszakos felülvizsgálatának a lebonyolítása, partnerségi egyeztetés,
- településrendezési eszközök eseti és átfogó felülvizsgálatának előkészítése, problémalista vezetése, valamint a terv készíttetésének, lakossági,- társadalmi, hatósági egyeztetésének, a terv jóváhagyásának koordinálása, részvétel a közbeszerzés műszaki tartalmának meghatározásában,
- fővárosi településrendezési eszközök módosításának előkészítése,
- szomszédos települések, kerületek, a főváros településrendezési eszközeinek valamint, megyei és az országos hatályú településrendezést érintő rendeletek véleményezése,
- szakmai tájékoztatás adása építtetők és tervezők részére a településrendezési terv, helyi építési szabályzat készítésének céljáról, folyamatáról, a folyamatban lévő tervmódosításokról, az ingatlanok jogszabályok szerinti építési övezeti besorolásáról, ingatlanok beépíthetőségéről, szabályozási határértékeiről, telekalakítási kérdésekről, lehetőségekről,
- a jelentősebb településrendezési tervek előkészítését szolgáló tanulmányok, tanulmánytervek kidolgozásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- szakvélemények összeállítása a rendezési tervek készítésével, illetve alkalmazásával összefüggően,
- kulturális örökség védelmével kapcsolatos feladatok ellátása.
Kapcsolódó dokumentum:
Lakossági észrevételek a szabályozási terv készítéséhez (formanyomtatvány)
Partnerségi egyeztetés
Partnerségi egyeztetésről szóló rendelet és dokumentumtár
Településképi ügyek
Fekete Adrienn településképi ügyintéző (tel.: 229-2611/142, 20/239-1995 e-mail: feketea@bp22.hu)
Településképi Arculati Kézikönyv és Településképvédelmi Rendelet, nyilvános értékelő felület
A településképi ügyekbe tartoznak az alábbiak:
- településképi véleményezési eljárással, tervtanáccsal kapcsolatos feladatok ellátása,
- kötelező főépítészi szakmai konzultációk szervezése, lebonyolítása,
- település egységes építészeti arculatának alakítása érdekében történő szakmai vélemények, állásfoglalások előkészítése,
- építészettel, városképpel kapcsolatos tervkonzultációk,
- építészeti tervpályázatok lebonyolítása,
- építészeti, városépítészeti tanulmánytervek elkészítésének koordinálása,
- építészeti nívódíjjal kapcsolatos feladatok,
- közreműködés a városrehabilitációs és egyéb pályázati projektek előkészítésében.
Kerületi főépítészi szakmai konzultáció
A kerületi főépítészi szakmai konzultáció legalább egyszer kötelező minden
a) a kerület településképi szempontból védett területein álló épület építése, átalakítása, bővítése esetén,
b) tűzfalfestés esetén és
c) telepszerű beépítések homlokzat színezésekor.
A szakmai konzultációra vonatkozó írásbeli megkereséshez a tervezett építési tevékenységet bemutató, konzultációra alkalmas vázlatot szükséges mellékelni. A városképi illeszkedés megítélése szempontjából elengedhetetlen, hogy a dokumentáció tartalmazzon színezett homlokzatokat, látványtervet, és egy utcakép tervlapot a tervezett épülethomlokzat utcaképbe illesztéséről, mely tervlapon bemutatásra került a két-két szomszédos ingatlan homlokzata is (ez lehet felszerkesztett rajz, vagy google utcafényképbe illesztett montázs is).
Kifejezetten szükséges és javasolt, hogy a szakmai konzultáción a tervet, vázlattervet készítő tervező szakember, vagy bevont kollégája biztosítsa a jelenlétét, hogy érdemben egyeztetni lehessen a felmerülő szakmai, városképi kérdésekről. A szakmai konzultáció személyesen és digitális formában is lefolytható. Nagyobb építkezés esetén a személyes egyeztetés javasolt, illetve személyes forma akkor is biztosítható, ha tervező azt kéri.
A konzultáció írásbeli bejelentkezési adatlap kitöltésével indul, a nyomtatvány e-papíron vagy ügyfélkapura való megküldésével, melyhez vázlatot kötelező csatolni.
A konzultáció időpontjára minden kedden 11-13 óráig tartó időintervallum van fenntartva. A konzultációra előzetes bejelentkezés szükséges minden hétköznap, kizárólag 8-14 óra között a 229-2639 telefonszámon.
A Főépítészi és Műszaki Iroda felhívja az építtetők figyelmét, hogy az állami mintaterv katalógus hasznos eleme lehet annak, hogy minőségi épület készüljön Budafok-Tétényben is, ezért az építtetőknek érdemes a következő honlapon elérhető anyagait áttekinteni:
https://www.oeny.hu/oeny/nmtk/main
A mintatervek helyszíni adaptálása építész tervezési feladat, ennek részletei a vonatkozó honlapon elérhetőek.
Településképi véleményezési eljárás
A polgármester az építési engedélyezési eljárást megelőzően az építmény építésére, bővítésére, településképet érintő átalakítására irányuló építési, összevont vagy fennmaradási engedélyezési eljárásokhoz településképi véleményezési eljárást folytat le. A fővárosban a fővárosi helyi egyedi védelem alá vont építmények esetében az első fokú építésügyi hatósági eljárásokhoz a főpolgármester adhat településképi véleményt.
Nem a helyi, hanem az Országos Építészeti Tervtanács véleményezi
a) az 5000 négyzetméter összes hasznos alapterületet meghaladó épület és
b) az egy építési telken 1500 négyzetméter összes hasznos alapterületet meghaladó és legalább hat lakásból álló
többlakásos, új építésű lakóépület építészeti-műszaki dokumentációját. Az ilyen tervek kapcsán a tervegyeztetes@ebm.gov.hu e mail címre tudnak megkeresést tenni, a kerület ezen terveket nem tudja befogadni.
A településképi véleményezési eljárás lefolytatásához szükséges kérelmet a településképi rendelet 6. melléklete szerinti nyomtatványon papír alapon, az építészeti-műszaki dokumentációt a Korm. rendeletben meghatározott módon kell benyújtani, a polgármesternek címezve. A kérelem leadása minden páros héten munkaidőben hétfőn 8.00-18.00 óráig, kedden 8.00-16.00 óráig, szerdán 8.00-16.00 óráig lehetséges a Főépítészi és Műszaki Irodán.
Beadandó munkarészek (az eljárás a 3 feltétel együttes teljesítése után indítható el):
- 1 példány eredeti aláírt kérelem.
- 1 példány papír alapú tervdokumentáció / tervlapok, színezett homlokzat, látványterv, tervezett utcakép, fotódokumentáció/.
- A tervlapok feltöltése az ÉTDR felületre.
Kapcsolódó rendeletek, dokumentumok:
- Településképi Arculati Kézikönyv és Településképi rendelet nyilvános értékelő felülete
- Kérelem településképi véleményezési eljáráshoz
- XXII. kerületi Tervtanács ügyrendje
- Városmarketing Stratégia összefoglalója
- Értékvédelmi nyilvántartás (ügyfélfogadási időben telefonon, személyesen)
- Építészeti Nívódíjról szóló rendelet
- Bejelentési adatlap kötelező főépítészi szakmai konzultációra
Tóth Ágnes műszaki ügyintéző (tel: 229-2611/221, 06-20-358-3039, e-mail: tothagnes@bp22.hu)
Bencs Erzsébet műszaki ügyintéző (tel: 229-2611/255, 06-20-237-6774, e-mail: bencse@bp22.hu)
A Műszaki csoport feladatkörébe tartoznak az alábbi ügyek:
- településképi bejelentési eljárások lefolytatása,
- településképi rendeletben foglalt előírások betartásának ellenőrzése,
- ügyfelek tájékoztatása a vonatkozó rendezési és építészeti rendeletekről, előírásokról,
- 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek tárolására vonatkozó jegyzői igazolás kiadása az 1988. I. tv. 14/A. § (6) bek. alapján.
Településképi bejelentési eljárás
A polgármester településképi bejelentési eljárást folytat le az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt építési engedélyezéshez nem kötött építési tevékenység esetei közül :
a) a kerület településképi szempontból védett területein
aa) az építmény homlokzatának megváltoztatása, kivéve zártsorú vagy ikres beépítésű építmény esetén, ha e tevékenységek a csatlakozó építmény alapozását vagy tartószerkezetét is érintik és amennyiben az építési tevékenység hatása közterületről látható,
ab) kerítés építése és átalakítása esetén, és
b) a kerület teljes területén
ba) az építmény homlokzatának megváltoztatása körében a homlokzat képszerűre festése esetén, lakótelepi épületek homlokzatának utólagos színezése esetén,
bb) épületben az önálló rendeltetési egységek számának változtatása, rendeltetésmódosítások esetén,
bc) reklámok és reklámhordozók elhelyezése tekintetében e rendeletben, valamint a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 104/2017. (IV.28.) Korm. rendeletben foglalt követelmények érvényesítése érdekében,
bd) szobor, emlékmű, kereszt, emlékjel építése, elhelyezése esetén, ha annak a talapzatával együtt mért magassága nem haladja meg a 6,0 m-t.
be) emlékfal építése esetén, amelynek talapzatával együtt mért magassága nem haladja meg a 3,0 m-t.
A településképi bejelentési eljárás lefolytatásához szükséges kérelmet a településképi rendelet 7. melléklete szerinti nyomtatványon papír alapon, a dokumentációt papír alapon, vagy digitális adathordozón kell benyújtani, a polgármesternek címezve.
3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek tárolására vonatkozó jegyzői igazolás kiadása
A gépjármű tárolásra vonatkozó igazolás/hatósági bizonyítvány iránti kérelmet papír alapon, vagy az E-papír https://epapir.gov.hu/ szolgáltatáson keresztül lehet benyújtani.
A kérelemnek a következőket kell tartalmaznia:
- a hatóság döntésére vonatkozó kifejezett kérelmét (a hatósági bizonyítvány felhasználási céljának feltüntetésével)
- a kérelmet benyújtó és (ha van) képviselőjének nevét, címét vagy székhelyét
- cég esetén aláírási címpéldány
- meghatalmazott esetén a meghatalmazást
- annak a teleknek a címét, helyrajzi számát, melyen a gépjárművet tárolni kívánja (amennyiben a telep nem a kérelmező tulajdonában van az ingatlan használatának jogcímét igazoló dokumentumot (pl. bérleti szerződés, tulajdonosi hozzájárulás))
- a tárolni szándékozott jármű adatait: rendszámát, típusát, alvázszámát, motorszámát. (vagy gépjármű forgalmi engedélyét vagy járműkísérő lapot
Kitölthető kérelem nyomtatvány itt elérhető.
Lehoczky Dóra térinformatikai ügyintéző (tel: 229-2611/192, 06 20-506 2254, e-mail: lehoczkyd@bp22.hu)
• kerületi térinformatikai rendszerrel kapcsolatos feladatok ellátása,
• segítségnyújtás tervezők részére térinformatikai rendszer használatához.
Digitális térinformatikai térkép: terinfo.budafokteteny.hu