Ugrás a tartalomra

Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda

Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda 

- Ügyvitelszervezési és Controlling Csoport

- Humánpolitikai Csoport 

- Számítástechnikai és Informatikai Csoport

_____________________________________________________________________________________

Tevékenység

  • A Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatának működtetése
  • Humánpo­li­ti­kai, humánerőforrás gazdálkodási fel­adat­ok
  •  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal számítástech­ni­kai és in­for­ma­ti­kai eszközei­nek, rend­sze­re­i­nek üze­mel­tetése
  •  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal ügy­irat­ke­zelésével kap­cso­lat­os fel­adat­ok
  •  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal működését, tevékenységét érintő, igaz­gatás-szer­vezési és ügy­vi­tel szer­vezési fel­adat­ok, a belső irányítási rend­szer fej­lesztésével, szabály­o­zottságával, elektronikus és mobil eszközökre történő fejlesztésekkel kap­cso­lat­os fel­adat­ok. Az elektronikus ügyintézés kialakításával, működtetésével és fejlesztésével kapcsolatos feladatok. A Hivatal controlling rendszerének működtetése, fejlesztése
  • A mező- és erdőgazdasági hasznosítású földek adásvétele és haszonbérlete esetén fennálló elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében, az adásvételi és haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésével kapcsolatos feladatok
  • Talált tárgyak átvételével és kiadásával kapcsolatos feladatok

Az Iroda vezetőinek elérhetősége:

Iro­da­ve­zető: Sályi László       
e-mail: salyil@bp22.hu
Te­le­fon: 06 1 229 2611/120

Humánpolitikai Csoportvezető: Jakab Ilona   
e-mail: jakabz@bp22.hu
Te­le­fon: 06 1 229 2611/228

Iro­da­ve­zető-helyettes: Szűcs Ágnes
e-mail: szucsa@bp22.hu
Te­le­fon: 06 1 229 2611/200

Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea        
e-mail: reicha@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225

Informatikai csoportvezető Francsek Nikolett   
e-mail: informatika@bp22.hu
Te­lefon: 06 1 229 2611/223

_____________________________________________________________________________________

Ügyfélfogadás

Ügyfelek fogadására kizárólag ügyfélfogadási időben, előre egyeztetett időpontban van lehetőség!

Időpont foglalható az alábbi elérhetőségen keresztül: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ vagy a 06-1-229-2611 telefonszámon.

Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda 

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13:30-18:00
Kedd: -
Szerda: 8:00-12:00 és 14:00-18:00
Csütörtök: -
Péntek: 8:00-12:00

Ügyintézés helye:

Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

1221 Budapest, Városház tér 11.

Ügyfélszolgálat

Nyitvatartási idő:

Hétfőn és szerdán: 7.30-18.30-ig

Kedden és csütörtökön 7.30-tól 16.30-ig

Pénteken: 7.30-tól 14.30-ig

Ügyfélszolgálati vezető neve, elérhetősége:

Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea        
e-mail: reicha@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225

_____________________________________________________________________________________

Ügyvitelszervezési és Controlling Csop­ort

Tevékenység

§ A Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatának működtetése

§  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal működését, tevékenységét érintő, igaz­gatás-szer­vezési és ügy­vi­tel szer­vezési fel­adat­o­kat eredményező pro­jek­tek irányítása
§  Az ügyintézés fej­lesztésével, szer­ve­zet­fej­lesztéssel kap­cso­lat­os igaz­gatás- szer­vezési és ügy­vi­tel- szer­vezési fel­adat­ok
§  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal cont­roll­ing rend­szerének ki­a­lakítása, a cont­roll­ing fel­adat­ok ellátása
§  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal belső irányítási rend­szerének fej­lesztésével, szabály­o­zottságával, a közigaz­gatási kont­roll­ing tevékenységgelkap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal ügy­irat­ke­zelésével kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  Az elektronikus rendszerek, mobilalkalmazások fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátása
§  Hi­va­ta­li Kapu kezelésével kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  A Hi­va­tal irattárazási tevékenységének ellátása, az irattárak kezelése
§  Talált tárgyak kezelésével kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  Hirdetményekkel, kifüggesztéssel kapcsolatos fel­adat­ok 

_____________________________________________________________________________________

Talált tárgyak leadása és átvétele

A személyes okmányokat (személyazonosító okmány, lakcímkártya, vezetői engedély stb.) kerületünkben a 1221 Budapest, Kossuth Lajos utca 25-29. vagy a 1221 Budapest, Anna utca 15/B szám alatti kormányablakban kell leadni.

Amennyiben egyéb személyes tárgyat, például kulcsot, pénztárcát, ékszert, telefont, kerékpárt stb. talál, először is meg kell győződnie arról, hogy a tulajdonosa nincs-e a közelben. Ha nincs, akkor a megtaláló a tárgyat nem tarthatja meg, hanem nyolc napon belül le kell adnia a Polgármesteri Hivatal 1221 Budapest, Városház tér 11. cím alatti ügyfélszolgálatán (tömegközlekedési eszközön talált tárgy esetében a BKK-nál vagy BKK-alkalmazottnál, stb., ebben az esetben a találó a talált tárgyra nem tarthat igényt). Amennyiben a talált dolog nem eltartható, a jegyző az értékesítésről késedelem nélkül gondoskodik.

Az átadáskor -jegyzőkönyvbe foglaltan-nyilatkozni kell arról, hogy a megtaláló igényt tart-e a talált tárgyra, ha annak tulajdonosa egy éven belül nem jelentkezik. A talált tárgy a megtalálónak három hónap múlva már átadható, és ügyelve a tárgy épségére azt használhatja is, de nem adhatja vagy ajándékozhatja el, nem terhelheti meg és nem engedheti át a használatát másnak. Ha a tulajdonos egy éven belül a hivatalban és a megtalálónál sem jelentkezik, akkor a megtaláló válik a talált tárgy tulajdonosává.

A talált tárgyakról ügyfélszolgálatunk listát készít, fényképpel folyamatosan közzéteszi és a honlapon az alábbi linken megtekinthetőek:

https://budafokteteny.hu/ugyintezes/hirdetotabla

Azt, hogy valóban Ön a tulajdonos, átvétel előtt megfelelő módon személyes megjelenés mellett igazolnia kell (okmánnyal, irattal, egyéb bizonyítási eszközzel, például a tárgy egy jellemzőjének megjelölésével).

Akadályoztatás esetén a talált tárgyat a tulajdonos által kiállított, két tanú általi aláírással ellátott írásbeli meghatalmazással rendelkező személy is átveheti. Kiskorú esetében annak gondviselője meghatalmazás nélkül veheti át a kiskorú iratait és egyéb elveszített tárgyait, a rokoni kapcsolat fennállásának igazolása mellett.

Amennyiben a talált tárgy tulajdonosa nem megállapítható, a Hivatal a talált tárgy átvételétől számított 1 év után a talált tárgyat értékesítheti.

Vonatkozó jogszabályok:

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 81.§ (3) k) pontja,

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 5:55.§ - 5:64.§

Talált tárgyak után érdeklődni, illetve időpontot egyeztetni a talált tárgy átvételére a 06-1/229-26-11 telefonszámon lehet.

_____________________________________________________________________________________

Tájékoztató termőföld adásvételi és haszonbérleti szerződések kifüggesztési eljárásáról

A 2022. január 1. napjától hatályos jogszabálymódosítás értelmében a korábbi gyakorlattól eltérően az adásvételi, vagy haszonbérleti szerződést és az annak alapján kitöltött közzétételi kérelmet nem a föld fekvése szerinti települési önkormányzat jegyzőjének kell megküldenihanem a szerződés előzetes megvizsgálása céljából a mezőgazdasági igazgatási szervnek (a föld fekvése szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal földhivatala, a továbbiakban: Földhivatal).  A Földhivatal a szerződést annak tartalmi és alaki kellékei alapján vizsgálja meg (pl. semmisnek minősül-e a szerződés, tartalmazza-e a szerződés az előírt nyilatkozatokat stb.), és 15 napon belül dönt a szerződés jóváhagyásának megtagadásáról, vagy annak közzétételéről.

Ennek következményeként így már azt megelőzően kiderül, hogy ha a szerződés olyan alapvető hibától szenved, ami miatt a Földhivatalnak a kifüggesztési procedúrát követően azonnal meg kellene tagadnia a jóváhagyást – ezzel pedig értékes időt takarítanak meg az érintett feleknek.

A fentieken túl, a módosítás alapján továbbá bővült a Földforgalmi törvény azon esteinek a köre, amikor a Földhivatal megtagadja a haszonbérleti szerződés jóváhagyását, ugyanis 2022. január 1. napjától amennyiben aránytalan a haszonbérleti szerződés szerinti ellenszolgáltatás (haszonbér) vagy a haszonbérleti szerződésben szereplő egyéb ellenszolgáltatásra irányuló rendelkezés értéke, az is megtagadási oknak számít a törvény értelmében.

Aránytalannak kell tekinteni a haszonbér értékét, ha az érintett föld nem rendelkezik olyan előnyös tulajdonságokkal (pl. föld fekvése, minősége, öntözhetősége, művelhetőség, stb.), amelyek a helyben szokásos haszonbér mértékétől való eltérést indokolják. Amennyiben a haszonbér eltér a helyben szokásos mértéktől, annak okát a szerződésben igazolni kell, valamint a haszonbérleti szerződés jóváhagyása iránti eljárás során a Földhivatal felhívására a haszonbérbe adó köteles bizonyítani a haszonbér értékének arányosságát.

A haszonbér aránytalanságára nézve a módosítás értelmében 2022. július 1. napjától a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) jelzéssel élhet a Földhivatal irányában.

A kifüggesztést a jóváhagyással együtt az erre irányuló kérelem-nyomtatvány benyújtásával lehet kérelmezni a mezőgazdasági szakigazgatási szervnél:

https://www.foldhivatal.hu/content/view/23/27/

Tehát a jóváhagyás iránti és közzétételi kérelmeket a föld eladására (haszonbérletére irányuló szerződéssel együtt), annak aláírásától számított 8 napon belül a föld fekvése szerint illetékes mezőgazdasági szakigazgatási szerv részére kell megküldeni. Amennyiben a földhivatal előzetes vizsgálata során megfelelőnek találja a dokumentumokban foglaltakat, a kormányhivatal elrendeli a szerződés közzétételét és ennek érdekében megkeresi az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét. A jegyző a szerződés eredeti példányán felismerhetetlenné teszi a szerződő felek személyes adatait – a név, lakcím és állampolgárság kivételével – majd gondoskodik ennek az anonimizált példánynak az ilyen célra létrehozott kormányzati portálon (https://hirdetmeny.magyarorszag.hu/), 30 napos jogvesztő határidőig (haszonbérlet esetén csak 15 nap) való megjelenítéséről. Az anonimizált szerződéspéldányra rávezeti a közzététel kezdő, első és utolsó napjának dátumát, illetve a határidő lejártát követően a kormányzati portálról való levétel dátumát is.

A kifüggesztést követően a jegyző iratjegyzéket készít az iratokról (beleértve ebbe a határidőn belül beérkezett jognyilatkozatokat is) és ezt megküldi jóváhagyásra a mezőgazdasági igazgatási szerv részére.

Az elővásárlási, vagy előhaszonbérleti jognyilatkozatokat (annyi példányban, ahány példányban az eredeti szerződés benyújtása szükséges) a jogosultak kizárólag személyesen nyújthatják be a Polgármesteri Hivatalban. A jognyilatkozat és mellékleteinek átvételekor kötelező a benyújtó személyazonosságának ellenőrzése (a jognyilatkozaton szereplő adatok összevetése a személyes okmányok tartalmával), a benyújtó jogosult egyúttal nyilatkozik arról, hogy a jognyilatkozaton szereplő aláírását sajátjaként ismeri el. Mindezt a Hivatal munkatársa rávezeti az átvett iratra.

A szerződés jóváhagyásáról, és a kifüggesztési eljárás megfelelőségéről az iratok beérkezését követően a mezőgazdasági igazgatási szerv (földhivatal) határozatban dönt. Az ellen, a jogügyletben részt vevő felek élhetnek jogorvoslattal a határozatban foglaltak szerint (a kifüggesztést végző jegyző nem értesül a határozatról).

Ha az adásvételi szerződés nem tartozik a mezőgazdasági igazgatási szerv jóváhagyásához kötött szerződések közé, az adásvételi szerződést a tulajdonosnak a felek aláírásától számított 8 napon belül a föld fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője részére kell megküldeni. A szerződéshez csatolni kell a Földforgalmi törvény 8. § (1) bekezdése szerinti elektronikus regisztrációt igazoló dokumentumot. Az adásvételi szerződéshez csatolni kell az elővásárlási jogosultságot bizonyító okiratokat, kivéve, amelyet közhiteles nyilvántartásnak tartalmaznia kell.

A szerződés elektronikus regisztrációja hiányában, a szerződést négy eredeti példányban kell benyújtani a föld fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez, amelyek közül egy példánynak a biztonsági kellékekkel rendelkező papíralapú okmányon kiállítottnak kell lennie.

A jegyző hirdetményi úton (https://hirdetmenyek.magyarorszag.hu) közli az adásvételi szerződést a törvényen vagy a megállapodáson alapuló elővásárlási jog jogosultjaival.

Az eljárás költség- és illetékmentes.

Irányadó jogszabályok:

  • A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény
  • Az elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében az adás-vételi és a haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 474/2013. (XII. 12.) Korm. rendelet
  • A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról szóló 2013. évi CCXII. törvény
  • A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény
  • A földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásáról és a földnek minősülő ingatlanok jogosultjai adatainak ingatlan-nyilvántartási rendezéséről szóló 2020. évi LXXI. törvény,
  • A földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásának részletes szabályairól szóló 647/2020. (XII. 23.) Korm.rendelet

Ügyintéző neve, elérhetősége:

Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea        
e-mail: iktato@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225

_________________________________________________________________________________

Belső visszaélés-bejelentési rendszer

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal  a Panasztv. alapján belső visszaélés-bejelentési rendszert működtetnek. A rendszer működtetésének célja, hogy garantálja a visszaélések vagy jogsértések bejelentésének lehetőségét a bejelentő védelme mellett.

A belső visszaélés-bejelentési rendszer működéséről, a bejelentéssel kapcsolatos eljárásról, valamint a visszaélés-bejelentési rendszerekre és eljárásokra vonatkozó tájékoztató az alábbi linkre kattintva érhető el:

Belső visszaélés-bejelentési rendszer tájékoztató

Az adatkezelés részletes szabályairól, így különösen annak céljáról, jogalapjáról, a hozzáférésre jogosultakról, az adatok kezelésének időtartamáról, az érintetti jogokról az alábbi elérési útvonalon tájékozódhat:

Adatkezelési tájékoztató visszaélés bejelentés

_________________________________________________________________________________

Humánpolitikai Csoport

Tevékenység

§  a Polgármes­te­ri Hi­va­talnál fo­g­lal­koz­ta­tott közszolgálati tiszt­vi­selők, mun­kavállalók, közcélú fo­g­lal­koz­ta­tot­tak és a válasz­tott tisztségvi­selők fo­g­lal­koz­tatási jog­vi­szonyával kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  önkormány­za­ti tu­laj­donú gaz­dasági társaságok vezetőjének fo­g­lal­koz­tatási jog­vi­szonyával kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  közszolgálati tiszt­vi­selők szak­mai képzésével, továbbképzésével, az ehhez szükséges programok előkészítésével, le­bony­olításával kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  a közszolgálati tiszt­vi­selők tel­jesítményértékelésével kap­cso­lat­os fel­adat­ok
§  a közszolgálati tiszt­vi­selők va­gyon­nyi­lat­koz­at-tételi köte­le­zettségével kap­cso­lat­os feladat­ok
§  a közszolgálati tiszt­vi­selői jog­vi­szonnyal kap­cso­lat­os szabály­za­tok, utasítások, intézkedések előkészítése

Ügyintéző neve, elérhetősége:

Humánpolitikai ügyintéző Hegedűs Kinga   
e-mail: hegedusk@bp22.hu
Te­l.: 06 1 229-2611/229

_____________________________________________________________________________________

Számítástech­ni­kai és In­for­ma­tikai Csoport

Tevékenység

§  A Polgármes­te­ri Hi­va­tal számítástech­ni­kai rend­sze­re szabály­szerű és biz­tonságos működésének biz­tosítása, az in­for­ma­ti­kai eszközök üze­mel­tetése
§  az in­for­ma­ti­ka területén az adatvédelmi szabály­ok­kal kap­cso­lat­os fel­adat­ok,
§  a képvi­selő-testületi ülések tech­ni­kai előkészítése
§  in­for­ma­ti­kai kon­cep­cióval, fej­lesztési stratégia ki­dol­gozásával, végre­hajtásával kap­cso­lat­os fel­adat­ok,
§  az in­for­ma­ti­kai eszközök üze­mel­tetésével kap­cso­lat­os adat­szolgáltatás, adatgyűjtés

Ügyintéző neve, elérhetősége:

Informatikai csoportvezető Francsek Nikolett   
e-mail: informatika@bp22.hu
Te­lefon: 06 1 229 2611/223

 

 

 

Süti tájékoztató Süti beállítások Sütik törlése