Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
- Ügyvitelszervezési és Controlling Csoport
- Humánpolitikai Csoport
- Számítástechnikai és Informatikai Csoport
_____________________________________________________________________________________
Tevékenység
- A Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatának működtetése
- Humánpolitikai, humánerőforrás gazdálkodási feladatok
- A Polgármesteri Hivatal számítástechnikai és informatikai eszközeinek, rendszereinek üzemeltetése
- A Polgármesteri Hivatal ügyiratkezelésével kapcsolatos feladatok
- A Polgármesteri Hivatal működését, tevékenységét érintő, igazgatás-szervezési és ügyvitel szervezési feladatok, a belső irányítási rendszer fejlesztésével, szabályozottságával, elektronikus és mobil eszközökre történő fejlesztésekkel kapcsolatos feladatok. Az elektronikus ügyintézés kialakításával, működtetésével és fejlesztésével kapcsolatos feladatok. A Hivatal controlling rendszerének működtetése, fejlesztése
- A mező- és erdőgazdasági hasznosítású földek adásvétele és haszonbérlete esetén fennálló elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében, az adásvételi és haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésével kapcsolatos feladatok
- Talált tárgyak átvételével és kiadásával kapcsolatos feladatok
Az Iroda vezetőinek elérhetősége:
Irodavezető: Sályi László
e-mail: salyil@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/120
Humánpolitikai Csoportvezető: Jakab Ilona
e-mail: jakabz@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/228
Irodavezető-helyettes: Szűcs Ágnes
e-mail: szucsa@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/200
Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea
e-mail: reicha@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225
Informatikai csoportvezető Francsek Nikolett
e-mail: informatika@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/223
_____________________________________________________________________________________
Ügyfélfogadás
Ügyfelek fogadására kizárólag ügyfélfogadási időben, előre egyeztetett időpontban van lehetőség!
Időpont foglalható az alábbi elérhetőségen keresztül: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ vagy a 06-1-229-2611 telefonszámon.
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13:30-18:00
Kedd: -
Szerda: 8:00-12:00 és 14:00-18:00
Csütörtök: -
Péntek: 8:00-12:00
Ügyintézés helye:
Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
1221 Budapest, Városház tér 11.
Ügyfélszolgálat
Nyitvatartási idő:
Hétfőn és szerdán: 7.30-18.30-ig
Kedden és csütörtökön 7.30-tól 16.30-ig
Pénteken: 7.30-tól 14.30-ig
Ügyfélszolgálati vezető neve, elérhetősége:
Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea
e-mail: reicha@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225
_____________________________________________________________________________________
Ügyvitelszervezési és Controlling Csoport
Tevékenység
§ A Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatának működtetése
§ A Polgármesteri Hivatal működését, tevékenységét érintő, igazgatás-szervezési és ügyvitel szervezési feladatokat eredményező projektek irányítása
§ Az ügyintézés fejlesztésével, szervezetfejlesztéssel kapcsolatos igazgatás- szervezési és ügyvitel- szervezési feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal controlling rendszerének kialakítása, a controlling feladatok ellátása
§ A Polgármesteri Hivatal belső irányítási rendszerének fejlesztésével, szabályozottságával, a közigazgatási kontrolling tevékenységgelkapcsolatos feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal ügyiratkezelésével kapcsolatos feladatok
§ Az elektronikus rendszerek, mobilalkalmazások fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátása
§ Hivatali Kapu kezelésével kapcsolatos feladatok
§ A Hivatal irattárazási tevékenységének ellátása, az irattárak kezelése
§ Talált tárgyak kezelésével kapcsolatos feladatok
§ Hirdetményekkel, kifüggesztéssel kapcsolatos feladatok
_____________________________________________________________________________________
Talált tárgyak leadása és átvétele
A személyes okmányokat (személyazonosító okmány, lakcímkártya, vezetői engedély stb.) kerületünkben a 1221 Budapest, Kossuth Lajos utca 25-29. vagy a 1221 Budapest, Anna utca 15/B szám alatti kormányablakban kell leadni.
Amennyiben egyéb személyes tárgyat, például kulcsot, pénztárcát, ékszert, telefont, kerékpárt stb. talál, először is meg kell győződnie arról, hogy a tulajdonosa nincs-e a közelben. Ha nincs, akkor a megtaláló a tárgyat nem tarthatja meg, hanem nyolc napon belül le kell adnia a Polgármesteri Hivatal 1221 Budapest, Városház tér 11. cím alatti ügyfélszolgálatán (tömegközlekedési eszközön talált tárgy esetében a BKK-nál vagy BKK-alkalmazottnál, stb., ebben az esetben a találó a talált tárgyra nem tarthat igényt). Amennyiben a talált dolog nem eltartható, a jegyző az értékesítésről késedelem nélkül gondoskodik.
Az átadáskor -jegyzőkönyvbe foglaltan-nyilatkozni kell arról, hogy a megtaláló igényt tart-e a talált tárgyra, ha annak tulajdonosa egy éven belül nem jelentkezik. A talált tárgy a megtalálónak három hónap múlva már átadható, és ügyelve a tárgy épségére azt használhatja is, de nem adhatja vagy ajándékozhatja el, nem terhelheti meg és nem engedheti át a használatát másnak. Ha a tulajdonos egy éven belül a hivatalban és a megtalálónál sem jelentkezik, akkor a megtaláló válik a talált tárgy tulajdonosává.
A talált tárgyakról ügyfélszolgálatunk listát készít, fényképpel folyamatosan közzéteszi és a honlapon az alábbi linken megtekinthetőek:
https://budafokteteny.hu/ugyintezes/hirdetotabla
Azt, hogy valóban Ön a tulajdonos, átvétel előtt megfelelő módon személyes megjelenés mellett igazolnia kell (okmánnyal, irattal, egyéb bizonyítási eszközzel, például a tárgy egy jellemzőjének megjelölésével).
Akadályoztatás esetén a talált tárgyat a tulajdonos által kiállított, két tanú általi aláírással ellátott írásbeli meghatalmazással rendelkező személy is átveheti. Kiskorú esetében annak gondviselője meghatalmazás nélkül veheti át a kiskorú iratait és egyéb elveszített tárgyait, a rokoni kapcsolat fennállásának igazolása mellett.
Amennyiben a talált tárgy tulajdonosa nem megállapítható, a Hivatal a talált tárgy átvételétől számított 1 év után a talált tárgyat értékesítheti.
Vonatkozó jogszabályok:
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 81.§ (3) k) pontja,
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 5:55.§ - 5:64.§
Talált tárgyak után érdeklődni, illetve időpontot egyeztetni a talált tárgy átvételére a 06-1/229-26-11 telefonszámon lehet.
_____________________________________________________________________________________
Tájékoztató termőföld adásvételi és haszonbérleti szerződések kifüggesztési eljárásáról
A 2022. január 1. napjától hatályos jogszabálymódosítás értelmében a korábbi gyakorlattól eltérően az adásvételi, vagy haszonbérleti szerződést és az annak alapján kitöltött közzétételi kérelmet nem a föld fekvése szerinti települési önkormányzat jegyzőjének kell megküldeni, hanem a szerződés előzetes megvizsgálása céljából a mezőgazdasági igazgatási szervnek (a föld fekvése szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal földhivatala, a továbbiakban: Földhivatal). A Földhivatal a szerződést annak tartalmi és alaki kellékei alapján vizsgálja meg (pl. semmisnek minősül-e a szerződés, tartalmazza-e a szerződés az előírt nyilatkozatokat stb.), és 15 napon belül dönt a szerződés jóváhagyásának megtagadásáról, vagy annak közzétételéről.
Ennek következményeként így már azt megelőzően kiderül, hogy ha a szerződés olyan alapvető hibától szenved, ami miatt a Földhivatalnak a kifüggesztési procedúrát követően azonnal meg kellene tagadnia a jóváhagyást – ezzel pedig értékes időt takarítanak meg az érintett feleknek.
A fentieken túl, a módosítás alapján továbbá bővült a Földforgalmi törvény azon esteinek a köre, amikor a Földhivatal megtagadja a haszonbérleti szerződés jóváhagyását, ugyanis 2022. január 1. napjától amennyiben aránytalan a haszonbérleti szerződés szerinti ellenszolgáltatás (haszonbér) vagy a haszonbérleti szerződésben szereplő egyéb ellenszolgáltatásra irányuló rendelkezés értéke, az is megtagadási oknak számít a törvény értelmében.
Aránytalannak kell tekinteni a haszonbér értékét, ha az érintett föld nem rendelkezik olyan előnyös tulajdonságokkal (pl. föld fekvése, minősége, öntözhetősége, művelhetőség, stb.), amelyek a helyben szokásos haszonbér mértékétől való eltérést indokolják. Amennyiben a haszonbér eltér a helyben szokásos mértéktől, annak okát a szerződésben igazolni kell, valamint a haszonbérleti szerződés jóváhagyása iránti eljárás során a Földhivatal felhívására a haszonbérbe adó köteles bizonyítani a haszonbér értékének arányosságát.
A haszonbér aránytalanságára nézve a módosítás értelmében 2022. július 1. napjától a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) jelzéssel élhet a Földhivatal irányában.
A kifüggesztést a jóváhagyással együtt az erre irányuló kérelem-nyomtatvány benyújtásával lehet kérelmezni a mezőgazdasági szakigazgatási szervnél:
https://www.foldhivatal.hu/content/view/23/27/
Tehát a jóváhagyás iránti és közzétételi kérelmeket a föld eladására (haszonbérletére irányuló szerződéssel együtt), annak aláírásától számított 8 napon belül a föld fekvése szerint illetékes mezőgazdasági szakigazgatási szerv részére kell megküldeni. Amennyiben a földhivatal előzetes vizsgálata során megfelelőnek találja a dokumentumokban foglaltakat, a kormányhivatal elrendeli a szerződés közzétételét és ennek érdekében megkeresi az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét. A jegyző a szerződés eredeti példányán felismerhetetlenné teszi a szerződő felek személyes adatait – a név, lakcím és állampolgárság kivételével – majd gondoskodik ennek az anonimizált példánynak az ilyen célra létrehozott kormányzati portálon (https://hirdetmeny.magyarorszag.hu/), 30 napos jogvesztő határidőig (haszonbérlet esetén csak 15 nap) való megjelenítéséről. Az anonimizált szerződéspéldányra rávezeti a közzététel kezdő, első és utolsó napjának dátumát, illetve a határidő lejártát követően a kormányzati portálról való levétel dátumát is.
A kifüggesztést követően a jegyző iratjegyzéket készít az iratokról (beleértve ebbe a határidőn belül beérkezett jognyilatkozatokat is) és ezt megküldi jóváhagyásra a mezőgazdasági igazgatási szerv részére.
Az elővásárlási, vagy előhaszonbérleti jognyilatkozatokat (annyi példányban, ahány példányban az eredeti szerződés benyújtása szükséges) a jogosultak kizárólag személyesen nyújthatják be a Polgármesteri Hivatalban. A jognyilatkozat és mellékleteinek átvételekor kötelező a benyújtó személyazonosságának ellenőrzése (a jognyilatkozaton szereplő adatok összevetése a személyes okmányok tartalmával), a benyújtó jogosult egyúttal nyilatkozik arról, hogy a jognyilatkozaton szereplő aláírását sajátjaként ismeri el. Mindezt a Hivatal munkatársa rávezeti az átvett iratra.
A szerződés jóváhagyásáról, és a kifüggesztési eljárás megfelelőségéről az iratok beérkezését követően a mezőgazdasági igazgatási szerv (földhivatal) határozatban dönt. Az ellen, a jogügyletben részt vevő felek élhetnek jogorvoslattal a határozatban foglaltak szerint (a kifüggesztést végző jegyző nem értesül a határozatról).
Ha az adásvételi szerződés nem tartozik a mezőgazdasági igazgatási szerv jóváhagyásához kötött szerződések közé, az adásvételi szerződést a tulajdonosnak a felek aláírásától számított 8 napon belül a föld fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője részére kell megküldeni. A szerződéshez csatolni kell a Földforgalmi törvény 8. § (1) bekezdése szerinti elektronikus regisztrációt igazoló dokumentumot. Az adásvételi szerződéshez csatolni kell az elővásárlási jogosultságot bizonyító okiratokat, kivéve, amelyet közhiteles nyilvántartásnak tartalmaznia kell.
A szerződés elektronikus regisztrációja hiányában, a szerződést négy eredeti példányban kell benyújtani a föld fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez, amelyek közül egy példánynak a biztonsági kellékekkel rendelkező papíralapú okmányon kiállítottnak kell lennie.
A jegyző hirdetményi úton (https://hirdetmenyek.magyarorszag.hu) közli az adásvételi szerződést a törvényen vagy a megállapodáson alapuló elővásárlási jog jogosultjaival.
Az eljárás költség- és illetékmentes.
Irányadó jogszabályok:
- A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény
- Az elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében az adás-vételi és a haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésére vonatkozó eljárási szabályokról szóló 474/2013. (XII. 12.) Korm. rendelet
- A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról szóló 2013. évi CCXII. törvény
- A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény
- A földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásáról és a földnek minősülő ingatlanok jogosultjai adatainak ingatlan-nyilvántartási rendezéséről szóló 2020. évi LXXI. törvény,
- A földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásának részletes szabályairól szóló 647/2020. (XII. 23.) Korm.rendelet
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Ügyvitelszervezési és controlling csoportvezető: Reich Andrea
e-mail: iktato@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225
_________________________________________________________________________________
Belső visszaélés-bejelentési rendszer
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata és Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal a Panasztv. alapján belső visszaélés-bejelentési rendszert működtetnek. A rendszer működtetésének célja, hogy garantálja a visszaélések vagy jogsértések bejelentésének lehetőségét a bejelentő védelme mellett.
A belső visszaélés-bejelentési rendszer működéséről, a bejelentéssel kapcsolatos eljárásról, valamint a visszaélés-bejelentési rendszerekre és eljárásokra vonatkozó tájékoztató az alábbi linkre kattintva érhető el:
Belső visszaélés-bejelentési rendszer tájékoztató
Az adatkezelés részletes szabályairól, így különösen annak céljáról, jogalapjáról, a hozzáférésre jogosultakról, az adatok kezelésének időtartamáról, az érintetti jogokról az alábbi elérési útvonalon tájékozódhat:
Adatkezelési tájékoztató visszaélés bejelentés
_________________________________________________________________________________
Humánpolitikai Csoport
Tevékenység
§ a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott közszolgálati tisztviselők, munkavállalók, közcélú foglalkoztatottak és a választott tisztségviselők foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok
§ önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetőjének foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok
§ közszolgálati tisztviselők szakmai képzésével, továbbképzésével, az ehhez szükséges programok előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselők teljesítményértékelésével kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselői jogviszonnyal kapcsolatos szabályzatok, utasítások, intézkedések előkészítése
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Humánpolitikai ügyintéző Hegedűs Kinga
e-mail: hegedusk@bp22.hu
Tel.: 06 1 229-2611/229
_____________________________________________________________________________________
Számítástechnikai és Informatikai Csoport
Tevékenység
§ A Polgármesteri Hivatal számítástechnikai rendszere szabályszerű és biztonságos működésének biztosítása, az informatikai eszközök üzemeltetése
§ az informatika területén az adatvédelmi szabályokkal kapcsolatos feladatok,
§ a képviselő-testületi ülések technikai előkészítése
§ informatikai koncepcióval, fejlesztési stratégia kidolgozásával, végrehajtásával kapcsolatos feladatok,
§ az informatikai eszközök üzemeltetésével kapcsolatos adatszolgáltatás, adatgyűjtés
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Informatikai csoportvezető Francsek Nikolett
e-mail: informatika@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/223