Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
Közigazgatás-fejlesztési és Szervezési Iroda
- Ügyvitelszervezési és Controlling Csoport
- Humánpolitikai Csoport
- Számítástechnikai és Informatikai Csoport
Tevékenység
§ Humánpolitikai, humánerőforrás gazdálkodási feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal számítástechnikai és informatikai eszközeinek, rendszereinek üzemeltetése
§ A Polgármesteri Hivatal ügyiratkezelésével kapcsolatos feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal működését, tevékenységét érintő, igazgatás-szervezési és ügyvitel szervezési feladatok, a belső irányítási rendszer fejlesztésével, szabályozottságával, elektronikus és mobil eszközökre történő fejlesztésekkel kapcsolatos feladatok. Az elektronikus ügyintézés kialakításával, működtetésével és fejlesztésével kapcsolatos feladatok. A Hivatal controlling rendszerének működtetése, fejlesztése
§ A mező- és erdőgazdasági hasznosítású földek adásvétele és haszonbérlete esetén fennálló elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében, az adásvételi és haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésével kapcsolatos feladatok
Irodavezető: Sályi László
e-mail: salyil@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/120
Ügyintézés helye:
Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
1221 Budapest, Városház tér 11.
Félfogadási időpont:
minden hét szerdáján 9,00-12,00 óráig
_____________________________________________________________________________________
Ügyvitelszervezési és Controlling Csoport
Tevékenység
§ A Polgármesteri Hivatal működését, tevékenységét érintő, igazgatás-szervezési és ügyvitel szervezési feladatokat eredményező projektek irányítása
§ Az ügyintézés fejlesztésével, szervezetfejlesztéssel kapcsolatos igazgatás- szervezési és ügyvitel- szervezési feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal controlling rendszerének kialakítása, a controlling feladatok ellátása
§ A Polgármesteri Hivatal belső irányítási rendszerének fejlesztésével, szabályozottságával, a közigazgatási kontrolling tevékenységgelkapcsolatos feladatok
§ A Polgármesteri Hivatal ügyiratkezelésével kapcsolatos feladatok
§ Az elektronikus rendszerek, mobilalkalmazások fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátása
§ Hivatali Kapu kezelésével kapcsolatos feladatok
§ A Hivatal irattárazási tevékenységének ellátása, az irattárak kezelése
§ Talált tárgyak kezelésével kapcsolatos feladatok
§ Hirdetményekkel, kifüggesztéssel kapcsolatos feladatok
Csoportvezető: Reich Andrea
e-mail: reicha@bp22.hu
Telefon: 06 1 229 2611/225
Talált tárgyak kiadása:
A kiadáshoz az átvételre jelentkező személynek a talált tárgy feletti rendelkezési jogot (tulajdonjog, bérleti jog, használati jog) minden esetben hitelt érdemlően igazolnia kell és a beazonosításához szükséges információkat feltétlenül meg kell adni, melyek az alábbiak:
- az elvesztés ideje, helye,
- az elvesztett tárgy tulajdonságait (pl.: kinézet, szín, méret, típus, márkajelzés, stb.)
Kiadás kizárólag személyesen történhet a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási idejében, melyhez az alábbiak szükségesek:
- személyazonosságot igazoló okmány bemutatása,
- a tulajdonjogot igazoló bármely okmány, irat, fotó vagy egyéb bizonyítási eszköz.
Akadályoztatás esetén a talált tárgyat a tulajdonos által kiállított, két tanú általi aláírással ellátott írásbeli meghatalmazással rendelkező személy is átveheti. Kiskorú esetében annak gondviselője meghatalmazás nélkül veheti át a kiskorú iratait és egyéb elveszített tárgyait, a rokoni kapcsolat fennállásának igazolása mellett.
Talált tárgyak átvétele:
A talált dolgok tekintetében követendő eljárás a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezik. A Ptk. 5:55.§ (1) bekezdése értelmében a találó köteles a talált dolgot a találástól számított nyolc nap alatt a dolog elvesztőjének, tulajdonosának, vagy más átvételre jogosult személynek átadni, vagy a települési önkormányzat jegyzőjének beszolgáltatni.
Aki tehát elveszett tárgyat talál a XXII. kerület területén, nyolc napon belül vissza kell adnia azt a tulajdonosának. Amennyiben a tárgy tulajdonosa nem azonosítható, akkor azt a Polgármesteri Hivatal Ügyvitelszervezési és Controlling Csoportja kijelölt munkatársának adhatja le
- személyesen hivatali ügyfélfogadási időben, a hivatali ügyfélszolgálati időn túl átadhatja a Hivatal portaszolgálata részére, vagy
- postai úton is megküldheti a 1221 Budapest, Városház tér 11. címre.
A talált tárgy postázása vagy személyes leadása során minden esetben szükséges írásban rögzíteni a talált tárgy azonosítására szolgáló tulajdonságokat (megnevezés, szín, típus, márkajelzés, stb.), táska vagy egyéb tárolásra alkalmas tárgy/eszköz esetén annak tartalmát tételes felsorolással.
Amennyiben a talált tárgy tulajdonosa nem megállapítható, a Hivatal a talált tárgyat az átadástól számított három hónapon át megőrzi. Ha ez idő alatt a tulajdonos, vagy az általa meghatalmazott átvételre jogosult nem jelentkezik úgy a Hivatal a talált tárgyat értékesíti.
Ügyintézés helye:
Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
1221 Budapest, Városház tér 11.
Ügyfélszolgálati idő:
Hétfőn és szerdán: 7.30-18.30-ig
Kedden és csütrötökön 7.30-tól 16.30-ig
Pénteken: 7.30-tól 14.30-ig
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Reich Andrea csoportvezető
Tel.: 06 1 229 2611/225
e-mail: iktato@bp22.hu
Mező- és erdőgazdasági földek adásvételéről és haszonbérletéről szóló szerződés hirdetményi úton történő közzététele
elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében
Vonatkozó jogszabályok:
- 2016. évi CL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól (Ákr.),
- 2013. évi CXXII. törvény a mező- és erdőgazdálkodási földek forgalmáról (Földforgalmi tv.),
- 2013. évi CCXII. törvény a mező- és erdőgazdálkodási földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvénnyel összefüggő egyes rendelkezésekről és átmeneti szabályokról (Fétv.),
- 474/2013. (XII. 12.) Korm. rendelet az elővásárlási és előhaszonbérleti jog gyakorlása érdekében az adásvételi és a haszonbérleti szerződés hirdetményi úton történő közlésére vonatkozó eljárási szabályokról,
- 2020. évi LXXI. törvény a földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásáról és a földnek minősülő ingatlanok jogosultjai adatainak ingatlan-nyilvántartási rendezéséről,
- 647/2020. (XII. 23.) Korm. rendelet a földeken fennálló osztatlan közös tulajdon felszámolásának részletes szabályairól.
Ügyintézés folyamata:
A Fétv. 17. §-ában foglaltaknak megfelelően mind az adásvételi, mind a haszonbérleti szerződést (a továbbiakban: szerződés) négy eredeti példányban a szerződés aláírásának napjától számított 8 napon belül kell benyújtani mezőgazdasági igazgatási szervhez (BFKH Földhivatali Főosztály 1051 Budapest, Sas u. 19.), illetve ha a föld nem tartozik a mezőgazdasági igazgatási szerv jóváhagyásához kötött szerződések közé, úgy a föld fekvése szerint a illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez.
A benyújtott szerződések közül egy példánynak a Földforgalmi törvény 8. §-a szerinti, és a Földforgalmi törvény végrehajtására kiadott rendeletben meghatározott biztonsági kellékekkel rendelkező papíralapú biztonsági okmányon kiállítottnak kell lennie. Az adásvételi szerződéshez csatolni kell az elővásárlási jogosultságot bizonyító okiratokat.
Az adás-vételi szerződés hirdetményi úton történő közlésére vonatkozó eljárás díj- és illetékmentes.
A szerződés és a hozzá kapcsolódó közzétételi kérelem benyújtható a hirdetményi úton történő közlés érdekében:
- személyesen (személyesen hivatali ügyfélfogadási időben, vagy azon túl átadhatja a Hivatal portaszolgálata részére), vagy
- postai úton is megküldheti a 1221 Budapest, Városház tér 11. címre.
Elővásárlásra/előhaszonbérletre jogosult elfogadó/lemondó jognyilatkozatot a szerződés kormányzati portálon történő megjelenését követő naptól számított 60 napig lehet benyújtani. Ez jogvesztő határidő!
A jognyilatkozatot kizárólag személyesen lehet átadni a kijelölt ügyintéző részére a Hivatal ügyfélfogadási idejében. Az ügyintéző az átvételkor a nyilatkozattevő személyazonosságát ellenőrzi az elfogadó jognyilatkozatban szereplő természetes személyazonosító adatoknak a személyazonosító okmányban foglalt adatokkal való összevetésével, továbbá az elővásárlásra jogosultat nyilatkoztatja arról, hogy az elfogadó jognyilatkozaton szereplő aláírását a saját kezű aláírásának ismeri el.
A jognyilatkozatot legalább teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni. A jognyilatkozatban meg kell jelölni az elővásárlási jogosultság jogalapját, továbbá ha az elővásárlási jog törvényen alapul, akkor azt is, hogy az elővásárlásra jogosult mely törvényen és az ott meghatározott sorrend melyik ranghelyén gyakorolja az elővásárlási jogát.
Az elfogadó jognyilatkozatnak tartalmi és alaki előírásait a Földforgalmi törvény részletesen szabályozza.
A nyilatkozattételre nyitva álló (60 napos) határidő leteltét követő 8 napon belül a szerződés közzétételét igazoló dokumentumok és a benyújtott nyilatkozatok a mezőgazdasági igazgatási szerv részére kerülnek megküldésre, vagy mentesség esetén az eladó(k) részére küldjük vissza.
Ezt követően a Budapest Főváros Kormányhivatala Földhivatali Főosztálya (1051 Budapest, Sas u. 19. 06-1-354-2950) tud további felvilágosítással szolgálni.
Ügyintézés helye:
Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
1221 Budapest, Városház tér 11.
Ügyfélszolgálati idő:
H: 13.30-18.00,
Sz: 8.00-12.00 és 14.00-18.00,
P: 8.00-12.00
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Reich Andrea csoportvezető
Tel.: +36 1 229 2611/225
_____________________________________________________________________________________
Humánpolitikai Csoport
Tevékenység
§ a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott közszolgálati tisztviselők, munkavállalók, közcélú foglalkoztatottak és a választott tisztségviselők foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok
§ önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetőjének foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok
§ közszolgálati tisztviselők szakmai képzésével, továbbképzésével, az ehhez szükséges programok előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselők teljesítményértékelésével kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével kapcsolatos feladatok
§ a közszolgálati tisztviselői jogviszonnyal kapcsolatos szabályzatok, utasítások, intézkedések előkészítése
Ügyintézés helye:
Budafok-Tétény Budapest XXII. Kerületi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
1221 Budapest, Városház tér 11.
Ügyfélszolgálati idő:
H: 13.30-18.00,
Sz: 8.00-12.00 és 14.00-18.00,
P: 8.00-12.00
Ügyintéző neve, elérhetősége:
Kozma-Hegedűs Kinga humánpolitikai ügyintéző
e-mail: hegedusk@bp22.hu
Tel.: 06 1 229-2611/229
Kovács Andrea humánpolitikai ügyintéző
e-mail: kovacsa@bp22.hu
Tel.: 06 1 229-2611/187
_____________________________________________________________________________________
Számítástechnikai és Informatikai Csoport
Tevékenység
§ A Polgármesteri Hivatal számítástechnikai rendszere szabályszerű és biztonságos működésének biztosítása, az informatikai eszközök üzemeltetése
§ az informatika területén az adatvédelmi szabályokkal kapcsolatos feladatok,
§ a képviselő-testületi ülések technikai előkészítése
§ informatikai koncepcióval, fejlesztési stratégia kidolgozásával, végrehajtásával kapcsolatos feladatok,
§ az informatikai eszközök üzemeltetésével kapcsolatos adatszolgáltatás, adatgyűjtés
Csoportvezető: Francsek Nikolett
e-mail: informatika@bp22.hu
Tel.: 06 1 229 2611/223