Hírek
Legfrissebb hírek
- 03-04 Bezárják az üzleteket és az iskolákat
- 03-03 Lakossági szavazás a falfestményekről
- 03-01 Megújulás a nagytétényi sportpályán
- 03-02 Fokozott elővigyázatosság az intézményeinkben
- 03-02 Vár az ovi! - Bemutatkoznak a kerület tagóvodái
Cimkék
Városházi Híradó Budafok-Tétény Publikus Közlemény Tájékoztató Városfejlesztés Program Sport Közlekedés Kultúra Koronavírus tájékoztató Megemlékezés Felhívás Környezetvédelem Promontor TV Oktatás Budapest Bornegyede Pályázat Elismerés Ünnep Fesztivál Közélet Civil élet Egészség Videó Gyász Kiállítás Borfesztivál EU projekt Testületi ülés Kék hírek Stratégiai partner Interjú Összefogás Hagyományőrzés Pincejárat Pályázatok Helytörténet Évforduló Bornegyed Csatornázás Rendőrség Ünnepség Családbarát hely Hitélet Közösségre kapcsolva Jótékonyság Esélyegyenlőség Tájékoztatás Előadás Kerület napja Egészségügy Koncert Egyesített Óvoda Társadalmi egyeztetés Siker Programok Stratégiai partnerek Rendőrségi felhívás Meghívó Szavazás Közbiztonság Civil összefogás Köszöntés Választás Állás Nemzeti összefogás Bornegyed magazin Advent Lakossági fórum Család Vállalkozás Kegyelet Nekrológ Projekt területek Életmód Adomány Természetvédelem Köszöntő Riasztás Fővárosi Közgyűlés Lomtalanítás Klíma Tűzeset Könyvbemutató Közösségi tervezés Testvérvárosok Ajándékozás Budapest Felmérés Közössgre kapcsolva Budapesti olimpia Lakossági felhívás Mulatság Civil kurázsi autó Suli-Vár Beszámoló Támogatás Egyeztetés Helyzetjelentés Nyilatkozat Álláspont Aláírásgyűjtés Játék Víz világnapja Honatya Népszavazás Helyreigazítás Tisztelet Állatok Világnapja Avent Információ PortréA korábbi megbeszélésen számos kérdést sikerült tisztázni, a felek között egyetértés volt már a kezdetektől fogva, miszerint az iskolakört módosítani kell a zajcsökkentés érdekében.
A lakosság kérdései között egyebek mellett szerette volna a repülőtér vezetőségének véleményét is megtudni a módosított iskolakör hatósági álláspontja kapcsán. A hatóság indoklása szerint ugyanis a tanuló pilótákat csak derékszögekkel rendelkező forgalmi körön lehet oktatni. A repülőtér arról tájékoztat levelében, hogy szigorú szakmai szempontok mentén a módosítást támogatják, ugyanakkor annak elfogadása kizárólag a Légügyi Hatóság hatáskörébe tartozik. Felhívták továbbá a figyelmet, hogy egy esetleges módosítás tervezete nem feltétlenül tud teljes mértékben megegyezni a korábban benyújtott petícióban foglaltakkal, a módosítás során elsődlegesen repülésbiztonsági faktorokat kell értékelniük.
Arra a lakossági kérdésre, hogy milyen szankciókat alkalmaz a reptér a szabályszegő pilótákkal szemben és vajon ezek mértéke arányban áll-e a szabálysértés mértékével, válaszukban biztosították az itt élőket, hogy feltétlenül indokolt esetben akár meg is tagadhatják a repülőtér használatát adott pilótával szemben. Hozzátették, hogy ,,a légijármű adottságaiból következő lassú vertikális emelkedést a pilóták felé büntetni nem tartják jogosnak".
A lakosságot képviselők Karsay Ferenc polgármester közbenjárását kérték abban, hogy a zajmérések 2021 nyár végéig tartsanak, mert tavasszal és nyáron sokkal többen repülnek, mint ősszel. A polgármester a kérést támogatja, csakúgy, mint azt is, hogy a mérések időpontját előre ne közöljék. A válaszában kitér azonban arra, hogy nem kíván a szakértő cég mérési módszertanába beleszólni. A cél az, fogalmazott Karsay Ferenc, hogy reális, akár egy jogvitában is megvédhető szakmai anyag jöjjön létre a rendelkezésre álló adatokból.
Az összesen 16 kérdést tartalmazó dokumentumban az ott élők többsége azt is tisztázni kívánta, hogy az előírt 300 m-es repülési magasság mihez van viszonyítva, mennyi lesz a magasság a módosított iskolakörök fordulóinál, vagy éppen azt, hogy milyen megoldást javasolnak az alacsonyan repülő tanuló kirepülők miatt, az iskolakör módosításának elfogadásáig.
A repülőtér vezetése közölte, hogy a 300 méter magasság a legmagasabb tereptárgyhoz képest csak azokra a légijárművekre vonatkozik, melyek adott időpillanatban útvonalon közlekednek két repülőtér (vagy esetleg útvonalpont) között. A szabályzás célja, hogy a légijármű személyzete az útvonalrepülés végrehajtása során ne kerüljön túl közel olyan tereptárgyakhoz, mely a repülőgép épségét veszélyeztetné. (…)
A módosított iskolakör fordulóinál tervezett repülési magaságokkal kapcsolatosan kiemelték, hogy az eltérő teljesítményekből adódóan minden gép más és más vertikális sebességgel fog emelkedni, így egy forduló magasságát előírni nem lehetséges. A pilóták a lehető legnagyobb vertikális sebesség elérésére vannak utasítva, felszállási szakaszban egyéb követelmény támasztása nem lenne reális és megvalósítható. A lehetetlenséget alátámasztja az is, hogy amennyiben egy légijármű egy esetlegesen bevezetett magassági korlátozást nem tudna betartani, úgy kerülő útvonal számára nem kijelölhető a lakott területek, valamint a környező tereptárgyak miatt.
Jogszabályi kötelezettségüknek eleget téve továbbra is felhívják a pilóták figyelmét a legnagyobb vertikális sebesség elérésének fontosságára, valamint az annak elősegítéséhez szükséges repülési manőverek megtételére. A betartást aktív helyszíni (kiszállásos) ellenőrzésekkel igyekeznek a jövőben támogatni.