Ügyfélkapura is kérhetjük az adóhatározatokat
A 2020. I. félévi adószámla kivonatok és a 2020. évi adókötelezettséget tartalmazó határozatok előállítása és a posta részére történő továbbítása 2020. február 24-én elkezdődött, és két hét után be is fejeződött.
Fontos felhívni a figyelmet, hogy aki tértivevényes levélben határozatot kap, annak nem 2020. március 16-a a 2020. I. félévi fizetési kötelezettségének a határideje, hanem a határozat kézhezvételétől számított 30 nap! Az ügyfelek túlnyomó többségének adómentes határozat készült (lakásra vagy garázsra), így rájuk a fizetési kötelezettség értelemszerűen nem vonatkozik.
Amennyiben nem kívánja a postaládájába elhelyezett postai értesítő alapján a határozatát a jelen járványügyi helyzetben átvenni, kérem jelezze a lenti elérhetőségeken és ügyfélkapus tárhelyére eljuttatjuk annak tartalmát.
Tekintettel arra, hogy a visszajelzések szerint nem minden küldeményt kézbesítettek még a névsor végén lévő adózóknak (továbbá az ügyfélfogadás szünetel), így 2020. március 31-ig nem számít fel az adóhatóság késedelmi pótlékot magánszemélyek esetében a 2020. március 16-án esedékes adókra (ezek a fizetési kötelezettségek korábbi határozatokon alapulnak), ennek megfelelően a késedelmi pótlék 2020. március 16. és 2020. március 31. közötti összege törlésre kerül adózó folyószámláján.
Valamennyi ügyfélkapuval rendelkező adózó az egyenlegét az e-önkormányzat felületén (https://ohp-20.asp.lgov.hu/) le tudja ellenőrizni. Az adófizetési kötelezettséget a csekkeken kívül átutalással és a csekken lévő QR kóddal az (iCsekk alkalmazáson keresztül) vagy az OHP felületen vagy a https://budafokteteny.eado.hu/ oldalon - bejelentkezés nélkül az eseti befizetés menüpont alatt - bankkártyás befizetéssel is lehet teljesíteni.
A vállalkozások – az előző évhez hasonlóan – cégkapura kapták meg elektronikusan a határozatokat, az egyenlegüket pedig elektronikusan az e-önkormányzat felületén tudják ellenőrizni (a fizetési kötelezettség 2020. évi határozat hiányában megegyezik a 2019. évi adókötelezettséggel).
A Polgármesteri Hivatal többi irodájához hasonlóan az Adóügyi Irodán sincs ügyfélfogadás, a kollégák ugyanakkor folyamatosan dolgozzák fel a kérelmeket, beadványokat. A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük preferálják az elektronikus ügyintézést (a postai ügyintézés helyett is)!
Bármely kérelem (bevallás, adatbejelentés, fizetési könnyítési kérelem, túlfizetés visszaigénylése, „nullás” igazolás igénylése stb.) a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ oldalon keresztül vagy a https://epapir.gov.hu/ oldalon keresztül beküldhető (ügyfélkapus azonosítást követően).
További adóügyi információk az alábbi honlapon elérhetők: https://budafokteteny.hu/ugyintezes/adougyi-iroda
Bővebb tájékoztatást az adougyiiroda@bp22.hu emailcímen kérhet.
Budafok-Tétény Önkormányzatának adóhatósága